Programplaner og emneplaner - Student
YFIMPRA3 Teaching Practice, 3rd period Course description
- Course name in Norwegian
- 3. praksisperiode
- Study programme
-
Bachelor’s Programme in Vocational Teacher EducationBachelor’s Programme in Vocational Teacher Education
- Weight
- 0.0 ECTS
- Year of study
- 2021/2022
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Se omtale av praksis i programplanen
Required preliminary courses
Se omtale av praksis i programplanen
Learning outcomes
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten har
- bred kunnskap om generell forskningsmetode
- bred kunnskap om ulike forskningsdesign og validitet
- kunnskap om deskriptiv statistikk
- kjennskap til sannsynlighet og signifikanstesting
- kjennskap til hypotesetesting, type l og type lI feil
- kjennskap til grunnleggende statistiske analyser
Ferdigheter
Studenten kan
- vurdere forskningsresultater i publiserte studier og validiteten på funnene
- designe en god studie og gjennomføre enkle statistiske analyser av egne data
Generell kompetanse
Studenten
- kan formidle de grunnleggende prinsippene for forskningsmetode, hypotesetesting og statistikk
Content
En intern sensor
Teaching and learning methods
Se omtale av praksis i programplanen
Course requirements
Se omtale av praksis i programplanen
Assessment
Mappeeksamen hvor 4 tester og digital, skriftlig eksamen med tilsyn, 4 timer, inngår. Alle 4 testene må være bestått for å kunne gå opp til digital, skriftlig eksamen med tilsyn. Alle komponentene må være vurdert til bestått for at eksamen som helhet skal bestås.
Hvis studenten stryker på èn test tas den ene testen om igjen. Ny/utsatt eksamensgjennomføring av de 4 testene kan gjennomføres én gang før ordinær digital, skriftlig eksamen med tilsyn. Før ny/utsatt digital, skriftlig eksamen med tilsyn vil det være anledning til å gjennomføre en eller flere av testene en tredje og siste gang.
Permitted exam materials and equipment
Se omtale av praksis i programplanen
Grading scale
Se omtale av praksis i programplanen
Examiners
Gradert skala A-F