Programplaner og emneplaner - Student
YFBA1100 Professional and vocational subjects in a training perspective Course description
- Course name in Norwegian
- Profesjon- og yrkesfag i et opplæringsperspektiv
- Study programme
-
Bachelor’s Programme in Vocational Teacher EducationBachelor’s Programme in Vocational Teacher Education
- Weight
- 30.0 ECTS
- Year of study
- 2025/2026
- Curriculum
-
FALL 2025
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Emne 2 bygger på emne 1.
Learning outcomes
Etter fullført emne har studenten følgande læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheiter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har kunnskap om leseforståing og lesestrategiar
- kjenner til sentrale og relevante litteraturteoretiske og litteraturdidaktiske omgrep og perspektiv
- kjenner til barne-, ungdoms- og vaksenlitteratur i ulike sjangrar
- har kunnskap om fleirspråklegheit
- har kunnskap om skriftleg og munnleg språk som ungdom brukar
- har innsikt i talemålsvariasjonen i moderne norsk
- har kunnskap om norsk språkhistorie etter 1800 og om gjeldande normering av bokmål og nynorsk.
Ferdigheiter
Studenten
- kan skrive godt på nynorsk og bokmål
- kan bruke læreplanen i faget til å formulere mål for norskopplæringa og relevante kriterium for vurdering
- kan lese, analysere og tolke tekstar
- kan legge til rette for arbeid med litterære tekstar i eit historisk, fleirkulturelt og tverrestetisk perspektiv
- kan samanlikne tekstar tematisk, estetisk og didaktisk
- kan legge til rette for arbeid med munnlege ferdigheiter på ulike trinn fra 5. til 10. trinn og bruke retorisk kunnskap i dette arbeidet
- kan bruke og vurdere ulike undervisningsmetodar i arbeidet med munnlege ferdigheiter
- kan planlegge, gjennomføre og vurdere munnleg norskundervisning på ulike trinn
- kan planlegge og gjennomføre samtalar om språk og litteratur i klasserommet.
Generell kompetanse
Studenten
- er ein sikker munnleg språkbrukar og stødig i skriftleg bokmål og nynorsk
- kan formidle norskfaglege innsikter og tilpasse form og innhald til ulike målgrupper
- kan bruke faglege kunnskapar til kritisk og konstruktiv refleksjon
- kan arbeide sjølvstendig, og saman med andre, med elevar si læring og utvikling i faget og på tvers av fag
- kan legge til rette for at arbeidet med språk og litteratur kan styrke identiteten til elevane og oppfordre dei til aktiv deltaking i det offentlege liv.
Content
- Barne- og ungdomslitteratur og litteratur for vaksne
- Lesing, med vekt på litterære emne
- Skjønnlitteratur, med vekt på novellar, romanar og drama
- Lesestrategiar og vurdering
- Litteraturteori og litteraturdidaktikk
- Litterære samtalar
- Drama som metode
- Munnleg norsk og munnleg opplæring
- Språkhistorie og normering
- Nynorskdidaktikk
- Talespråksvariasjonar i moderne norsk - sosiolektar, multietnolektar og dialektar
- Mappe som arbeids- og vurderingsform i eiga skriving
Teaching and learning methods
x
Course requirements
Følgande arbeidskrav må vere godkjende før studentane kan gå opp til eksamen i emne 2:
- Munnleg framlegg gruppevis i plenum. Framlegget skal vere knytt til barne- og ungdomslitteratur. Arbeidskravet føreset deltaking på tredje samling.
- Innlevering av tekstar i digital arbeidsmappe. Arbeidsmappa skal innehalde inntil fire fagtekstar knytt til språklege og litterære emne i emne 2. Det blir gitt tilbakemelding på tekstane ved hjelp av digitale merknader frå lærar og/eller medstudentar. Studentane vel sjølve ut to av tekstane til ei vurderingsmappe og grunngir dette valet i eit refleksjonsnotat. Tekstane og refleksjonsnotatet blir vurdert i samband med avsluttande vurdering.
- Mappetekst 1: Fagnotat om nynorsk - historisk og didaktisk. Omfang: 1500 ord +/- 10%.
- Mappetekst 2: Fagnotat om litterære samtalar. Arbeidet med litterære samtalar inneber utprøving i eigen grunnskuleklasse og kunnskapsdeling i eige kollegium. Omfang 1500 ord +/- 10%.
- Mappetekst 3: Omtale av ei barne- eller ungdomsbok ein vaksensroman eller eit drama. Omfang: 1500 ord +/- 10%.
Alle tekstane skal skrivast på nynorsk.
Innleveringsmappe blir oppretta med faste tidsfristar for kvar oppgåve. Godkjenning av tekstane er ein føresetnad for å kunne gå opp til eksamen i emne 2.
Assessment
Alle hjelpemidel er tillatne så lenge reglar for kjeldetilvising vert følgde.
Permitted exam materials and equipment
Det blir nytta gradert skala A-F. Sjå forklaringar om graderte karakterar i programplanen.
Grading scale
Det blir nytta intern og ekstern sensor. Ekstern sensor tar stikkprøver av eksamenssvara sensurert av intern sensor. Samsensur gir grunnlag for karaktersettinga for alle studentar.
Examiners
Sjå programplanen.