EPN-V2

VERN3900 Written Research Project Course description

Course name in Norwegian
Faglig fordypning
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2018/2019
Course history
  • Introduction

    Etter gjennomført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse

    Kunnskap

    Studenten

    • har bred kunnskap om helsesvikt knyttet til ulike funksjonsvansker
    • har god kunnskap om konsekvenser av helsesvikt for personer med ulike grader av immobilitet
    • har god kunnskap om ulike behandlingsformer ved somatisk sykdom
    • har god kunnskap om farmakologi og farmakokinetikk
    • har god kunnskap om legemiddeladministrasjon
    • har god kunnskap om hygieniske prinsipper
    • har god kunnskap om aktuelle observasjoner knyttet til de ulike prosedyrene

    Ferdigheter

    Studenten

    • kan utføre livreddende førstehjelp
    • kan administrere forordnede legemidler i henhold til gjeldende retningslinjer
    • kan utføre ulike prosedyrer, sette injeksjoner, utføre blodtrykks- og pulsmålinger i henhold til prosedyreliste
    • kan demonstrere de viktigste hygieniske prinsipper

    Generell kompetanse

    Studenten

    • kan redegjøre for forhold som er avgjørende for betydningen av god helse og kjenne til tiltak for å oppnå dette
    • kan redegjøre for årsaker, symptomer og behandlingsformer ved sykdom og aldring
    • planlegger og gjennomfører oppgaver knyttet til administrasjon av legemidler
    • kan anvende etiske og juridiske premisser i diskusjoner i det helsefaglige arbeidet
  • Required preliminary courses

    Arbeids- og undervisningsformene omfatter forelesninger, gruppearbeid og selvstudium. Emnet inneholder også demonstrasjoner av ulike pleieprosedyrer og praktiske øvelser i øvingspost. Emnet avsluttes med en praktisk prøve, der faglærer vil vurdere den enkelte students prestasjoner i de ulike prosedyrene.

  • Learning outcomes

    Følgende arbeidskrav må være godkjent for å fremstille seg til avsluttende vurdering:

    • obligatorisk deltagelse i gruppearbeid med innlevering i Fronter
    • to flervalgstester som gjennomføres i Fronter
    • obligatorisk deltakelse i demonstrasjoner og praktiske øvelser
    • obligatorisk deltakelse på førstehjelpskurs
    • én praktisk prøve
  • Teaching and learning methods

    Individuell skriftlig eksamen under tilsyn, 4 timer

  • Course requirements

    Ingen

  • Assessment

    Gradert skala A-F

  • Permitted exam materials and equipment

    En sensor

  • Grading scale

    None

  • Examiners

    After completing the course, the student should have the following overall learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:

     

    Knowledge

    On successful completion of this course the student has knowledge of:

    • How a digital twin model can provide additional information of a physical product for predictive maintenance
    • How a large digital finite element model can provide strain and stress time histories for fatigue prediction in real time (virtual strain gages)
    • How resonance problems occur when dynamic loads are interacting with eigenfrequencies and corresponding mode shapes of a structure
    • How data can be transformed to information, knowledge and action (decision support)
    • How well a digital model can represent a real product in terms of structural dynamics
    • Inverse methods applied in load prediction (for response driven twins)
    • Industrial applications of digital twins

     

    Skills

    On successful completion of this course the student has the ability to:

    • Read and display data from physical sensors (Python programming)
    • How to program (Python) filters to reduce noise and drifting from sensor data
    • Customize the IoT dashboard for data visualization using Streamlit
    • Redesign products to eliminate resonance problems

     

    General competences

    On successful completion of this course the student:

    • Has the basic skills in digital twin supported structural health monitoring