Programplaner og emneplaner - Student
VERN3900 Written Research Project Course description
- Course name in Norwegian
- Faglig fordypning
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2018/2019
- Course history
-
- Programme description
-
Introduction
Etter gjennomført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse
Kunnskap
Studenten
- har bred kunnskap om helsesvikt knyttet til ulike funksjonsvansker
- har god kunnskap om konsekvenser av helsesvikt for personer med ulike grader av immobilitet
- har god kunnskap om ulike behandlingsformer ved somatisk sykdom
- har god kunnskap om farmakologi og farmakokinetikk
- har god kunnskap om legemiddeladministrasjon
- har god kunnskap om hygieniske prinsipper
- har god kunnskap om aktuelle observasjoner knyttet til de ulike prosedyrene
Ferdigheter
Studenten
- kan utføre livreddende førstehjelp
- kan administrere forordnede legemidler i henhold til gjeldende retningslinjer
- kan utføre ulike prosedyrer, sette injeksjoner, utføre blodtrykks- og pulsmålinger i henhold til prosedyreliste
- kan demonstrere de viktigste hygieniske prinsipper
Generell kompetanse
Studenten
- kan redegjøre for forhold som er avgjørende for betydningen av god helse og kjenne til tiltak for å oppnå dette
- kan redegjøre for årsaker, symptomer og behandlingsformer ved sykdom og aldring
- planlegger og gjennomfører oppgaver knyttet til administrasjon av legemidler
- kan anvende etiske og juridiske premisser i diskusjoner i det helsefaglige arbeidet
-
Required preliminary courses
Arbeids- og undervisningsformene omfatter forelesninger, gruppearbeid og selvstudium. Emnet inneholder også demonstrasjoner av ulike pleieprosedyrer og praktiske øvelser i øvingspost. Emnet avsluttes med en praktisk prøve, der faglærer vil vurdere den enkelte students prestasjoner i de ulike prosedyrene.
-
Learning outcomes
Følgende arbeidskrav må være godkjent for å fremstille seg til avsluttende vurdering:
- obligatorisk deltagelse i gruppearbeid med innlevering i Fronter
- to flervalgstester som gjennomføres i Fronter
- obligatorisk deltakelse i demonstrasjoner og praktiske øvelser
- obligatorisk deltakelse på førstehjelpskurs
- én praktisk prøve
-
Teaching and learning methods
Individuell skriftlig eksamen under tilsyn, 4 timer
-
Course requirements
Ingen
-
Assessment
Gradert skala A-F
-
Permitted exam materials and equipment
En sensor
-
Grading scale
None
-
Examiners
After completing the course, the student should have the following overall learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:
Knowledge
On successful completion of this course the student has knowledge of:
- How a digital twin model can provide additional information of a physical product for predictive maintenance
- How a large digital finite element model can provide strain and stress time histories for fatigue prediction in real time (virtual strain gages)
- How resonance problems occur when dynamic loads are interacting with eigenfrequencies and corresponding mode shapes of a structure
- How data can be transformed to information, knowledge and action (decision support)
- How well a digital model can represent a real product in terms of structural dynamics
- Inverse methods applied in load prediction (for response driven twins)
- Industrial applications of digital twins
Skills
On successful completion of this course the student has the ability to:
- Read and display data from physical sensors (Python programming)
- How to program (Python) filters to reduce noise and drifting from sensor data
- Customize the IoT dashboard for data visualization using Streamlit
- Redesign products to eliminate resonance problems
General competences
On successful completion of this course the student:
- Has the basic skills in digital twin supported structural health monitoring