EPN-V2

VERN2400 Planning, Evaluation and Documentation Course description

Course name in Norwegian
Planlegging, evaluering og dokumentasjon
Study programme
Bachelor's Programme in Social Education
Bachelor's Programme in Social Education
Bachelor's Programme in Social Education
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2018/2019
Course history

Introduction

I dette emnet får studentene kunnskap og ferdigheter i planlegging av målrettede tiltak. Særlig vektlegges målvalgprosessen og utforming av mål. Studentene skal lære å begrunne og dokumentere iverksetting av spesifikke tiltak, skrive rapporter, føre journal samt gjennomføre evalueringer.

Required preliminary courses

Bestått følgende emner: VERN1110/VERND1110/VERNL1110, VERN1210/VERND1210/VERNL1210, VERN1310/VERND1310/VERNL1310, VERN1400/VERND1400/VERNL1400, VEPRA10/VEPRAD10/VEPRAL10.

Godkjente arbeidskrav i: VERN1500/VERND1500/VERNL1500, og VERN2110/VERND2110/VERNL2110

Learning outcomes

Etter gjennomført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse

Kunnskap

Studenten:

  • kan redegjøre for nødvendigheten av å skille mellom mål og tiltak
  • kan forklare målhierarkier og redegjør for kriterier for prioritering av mål
  • kan redegjøre for og begrunner ulike former for innen deltaker design (N=1 design)
  • har kunnskap om evalueringskriterier og -metoder
  • kan redegjøre for ulike parters ansvar i en forsvarlig planprosess

Ferdigheter

Studenten:

  • kan gjennomføre en forsvarlig planleggings- og målvalgsprosess med vekt på brukers ønsker og selvbestemmelse
  • kan redegjøre for og diskutere etiske problemstillinger knyttet til planlegging av tiltak
  • kan operasjonalisere generelle mål til spesifikke mål
  • kan beskrive og gjennomføre konsekvensanalyser i en opplærings- eller omsorgsarbeid
  • kan foreslå, begrunne og gjennomføre valg av design med utgangspunkt i informasjon om atferd og miljøvariabler i casebeskrivelser
  • kan planlegge og begrunne valg av design og gjennomfører endring av egen atferd

Generell kompetanse

Studenten:

  • kan beskrive prinsippene innenfor internkontroll og kvalitetssikring
  • har innsikt i kravene til dokumentasjon og journalføring som ligger i lovgivningen

Teaching and learning methods

Emnet vil inneholde forelesninger, selvstudium, veiledet gruppearbeid, samt oppgaveløsning med utgangspunkt i casebeskrivelser.

Course requirements

Følgende arbeidskrav må være godkjent for å fremstille seg til avsluttende vurdering:

  • presentasjon av caseanalyse i gruppe
  • presentasjon av forslag til målvalgs- og opplæringsplan
  • presentasjon av caseanalyse, målvalgs- og opplæringsplan i plenum, gruppevis fremlegg
  • individuell presentasjon av selvendringsprosjekt i liten gruppe

Assessment

The course aims to give the student an introduction to heat transfer and basic understanding of heat transfer processes. Practical application areas include design of components in heating and cooling systems (e.g. heat exchangers), calculation of the heating requirements of buildings. The course builds on knowledge acquired in the EMTS1400 Thermodynamics for Energy and Environment. Voluntary computer lab exercises are therefore offered (Python programming).

Permitted exam materials and equipment

No requirements above the admission requirements.

Grading scale

After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:

Knowledge

The student:

  • has acquired an understanding of the key concepts of heat transfer, as well as the principles of the various heat transfer modes
  • is familiar with and is capable of determining the heat conduction equation (three-dimensional, transient) with boundary conditions and initial conditions
  • is familiar with stationary heat conduction (one and two-dimensional) in Cartesian, and cylindrical coordinates
  • is capable of addressing internal heat sources and use of thermal networks
  • is familiar with transient (non-stationary) heat conduction, and is capable of solving simple problems (Lumped system, zero dimensional)
  • is capable of using computational methods of calculating heat conduction (one, two or three dimensional, transient), using the finite difference method
  • masters explicit and implicit formulation of transient problems
  • is able to calculate external and internal forced convection, addressing boundary layers and drawing velocity and temperature profiles. Empirical correlations are used.
  • is capable of analysing parallel-flow and counter-flow heat exchangers by using logarithmic mean temperature differences and ε-NTU methods. Familiar with fouling
  • has insight into simple radiation physics and thermal radiation between solid surfaces. Black/grey surfaces are considered

Skills

The student is capable of:

  • carrying out necessary calculations for engineering analysis of heat transfer in real-life structures, including buildings and heat exchangers, and elsewhere
  • calculating heat conduction in solid elements, for example in walls (heat flow and temperature profiles)
  • calculating convective heat transfer (convection) between a solid element and a fluid
  • calculating heat transfer between solid surfaces caused by thermal radiation
  • calculating heat transfer between hot and cold fluids in heat exchangers

General competence

The student is capable of:

  • contributing to the work of developing new technology on the basis of an understanding of mathematical modelling and //solving physical problems
  • solving interrelated problems linked to heat transfer, thermodynamics and fluid mechanics. This will form a basis for calculating the power requirements and energy needs of a building etc.
  • assessing whether calculation results are reasonable

Examiners

Lectures, individual calculation exercises, computer exercises, laboratory exercises