Programplaner og emneplaner - Student
UTVB1400 Fieldwork in Development Studies Course description
- Course name in Norwegian
- Feltarbeid i utviklingsstudier
- Study programme
-
Bachelor's Programme in Development StudiesOne-year Programme in Development Studies, Foundation Level
- Weight
- 20.0 ECTS
- Year of study
- 2024/2025
- Curriculum
-
SPRING 2025
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Dette emnet inngår som en del av årsstudiet/første år av bachelorstudiet i utviklingsstudier. En sentral del av utviklingsstudier ved OsloMet er et feltarbeid, der studentene gjennomfører en undersøkelse av relevante problemstillinger i faget. Feltarbeidet er et prosessorientert prosjektarbeid basert på studentaktive arbeidsformer. Det gjennomføres som et gruppeprosjekt enten i det globale Sør eller i Norge, og munner ut i en feltoppgave.
Required preliminary courses
For å kunne starte på emnet UTVB1400 Feltarbeid i utviklingsstudier kreves:
- godkjent arbeidskrav i emnet UTVB1100 Introduksjon til utviklingsstudier
- godkjente arbeidskrav i emnet UTVB1200 Regionalkunnskap og globalhistorie
- gjennomført emnet og bestått eksamen i emnet UTVB1300 Innføring i metoder og vitenskapsteori
I særskilte tilfeller kan det vurderes om kravet om at eksamen på emne UTVB1300 Innføring i metoder og vitenskapsteori må være bestått for å kunne starte på emne UTVB1400 Feltarbeid i utviklingsstudier kan avvikes.
Learning outcomes
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har grunnleggende kunnskap om å gjennomføre et empiribasert prosjektarbeid om et utviklingsrelatert tema
- har kunnskap om kulturmangfold, økonomi, politikk og samfunnsforhold i en region og i det landet der feltarbeidet gjennomføres
- har kjennskap til helheten i en kvalitativ forskningsprosess
Ferdigheter
Studenten
- kan planlegge og utføre elementær problemorientert innhenting av empirisk kunnskap, og på en etisk forsvarlig måte
- kan gjennomføre analyse av utviklingsspørsmål i en akademisk tekst
Generell kompetanse
Studenten
- kan samarbeide faglig gjennom omfattende gruppeprosesser og erfaringsbasert læring
- kan bearbeide og framstille ulike typer informasjon skriftlig
- har innsikt i og erfaring med tverrfaglig gruppearbeid
Content
Portfolio assessment subject to the following requirements:
- Documentation of the design process; max 3500 Words
- Product documentation, functional prototype and descriptions
The medium and form depend on the chosen specialisation.
Both parts of the portfolio must be passed (grade E or better) to pass the exam in the course.
The exam result can be appealed.
Teaching and learning methods
En obligatorisk del av studiet er et prosessorientert prosjektarbeid der kjernen er et fem ukers feltopphold i et land i Sør/i Norge. Instituttet bestemmer sted for feltoppholdet.
Feltarbeidet starter medio februar og foregår over minst fem uker. Arbeidet foregår normalt i grupper på fire-fem studenter. Instituttet setter sammen feltarbeidsgruppene. Feltarbeidsgruppene samler inn empiri til sitt prosjekt i samråd med feltlærer og lokale kontakter. Studenten skal delta aktivt i gruppearbeidet gjennom hele feltarbeidsperioden. Materialet og erfaringene fra feltarbeidet skal analyseres og presenteres i en feltoppgave. Studenten skal delta i all veiledningsaktivitet og i skrivingen av gruppeoppgaven gjennom hele skriveperioden etter endt feltarbeid. Feltoppgaven skal innleveres digitalt innen en oppgitt frist. Gjeldende frister framgår av undervisningsplanen som foreligger ved semesterstart.
Course requirements
In this course, the students will be given an opportunity to delve deeper into one or more areas of design. They will plan and carry out a creative design and development process, preferably with a focus on the users’ needs, wishes and requirements. Critical refleciton and dialogue with the target groups and regular user presentations/tests will be an important part of the work.
Assessment
Knowledge equivalent to having passed the first, second, third and fourth semester, or equivalent.
Permitted exam materials and equipment
After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and competence:
Knowledge;
The student
- is capable of carrying out a complex design process with a pertaining specialisation in the design discipline, from an international and sustainable perspective
- knows relevant methods and tools in the chosen design practice
- can systematically explore aesthetics, functionality, material technology and production methods within the chosen design practice
- can do critical reflections in relation to own design practice
Skills
The student is capable of:
- identifying and describing the relevance of a chosen design practice
- demonstrating how users, stakeholders and professional/resource environments can be involved in the project
- mastering digital and analogue tools, such as development, communication and presentation tools
- leading a discussion, through testing, visualisation and presentation of models/prototypes (physical or virtual), that provides and demonstrates deep insight into a chosen design practice
General competence
The student:
- can contribute to critical reflection in a local and global perspective
- is perceived through the project work as an innovative design student who possesses in-depth knowledge in a chosen area
- is capable of building relevant networks
- is capable of communicating with the parties involved such as users and audience
- is capable of sharing own experience and knowledge with other students and taking part in discussions with the design discipline
- is capable of reflecting on his/her own development in the learning process
Grading scale
Independent work, individually or in small groups.;
Workshops, lectures, visits to enterprises and supervision linked to a chosen specialisation.;
Examiners
The following coursework is compulsory and must be approved before the student can take the exam:
- Reflection on learning in the project
- Approved project description (individual or in small groups)