EPN-V2

TEGN2300 Professional Knowledge and Ethics in Language Work Course description

Course name in Norwegian
Profesjonskunnskap og etikk i arbeid med språk
Study programme
Norwegian Sign Language
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2022/2023
Course history

Introduction

Project work individually or in groups.

Required preliminary courses

The following coursework is compulsory and must be approved before the student can take the exam:

  • Submission of presentation material and participation in three (3) milestone meetings.
  • Reflection notes.

Learning outcomes

Portfolio assessment individual or group, with the following requirements:

  1. Module report, between 20 and 50 A4 pages consisting of:
  • Project description
  • Documentation of design process with rationale for all important influential decisions
  • Presentation of final outcomes

2. Product models / prototypes that evidence testing, inquiry, development and solutions

3. Individual component independent of any group work. This can be both practical and/or theoretical. It is expected that this should equates to approximately 10-20% of the overall work within the module. A provisional grade is awarded for parts 1 and 2. Upon assessment of part 3, the provisional result may be adjusted up or down by one grade, thus establishing the final result.

All components of the module need to be passed, (grade E or above) in order to pass the final examination. Final results may be appealed.

Content

Studentene skal levere et individuelt presentasjonsnotat på minimum to sider og maksimum tre sider. Det skal gis en fem minutters muntlig presentasjon av notatet for medstudenter og faglærer. Dersom notatet ikke er tilfredsstillende må det forbedres innen en gitt frist, fastsatt av faglærer. Notatet og presentasjonen må være godkjent før man kan gå opp til eksamen.

Teaching and learning methods

All.

Course requirements

Følgende arbeidskrav må være godkjent før eksamen kan avlegges:;

Arbeidskrav;

  1. Studentene skal redegjøre for hva som kjennetegner profesjoner generelt og beskrive særlige utfordringer og etiske avveininger for yrker der arbeid med språk står sentralt. Besvarelsen skal være på 1500-2000 ord, og skal skrives som akademisk, individuell oppgave.;;
  1. Studentene skal i gruppe på inntil tre studenter analysere videodata fra institusjonell språklig samhandling. Omfang og fokus for analysen fastsettes av faglærer.;;
  1. Studentene skal levere en individuell refleksjonstekst i tilknytning til videoanalysen av institusjonell samhandling. Refleksjonsteksten skal ha et omfang på 1500-2000 ord.;

Formålet med arbeidskravene er å gi studenten tilstrekkelig refleksjonsgrunnlag og veiledning i emnets faglige innhold.;;

Se programplan for generell informasjon om arbeidskrav.;

Krav om deltakelse;

Det er krav om 80% tilstedeværelse i emnet. Se programplan for mer informasjon om krav om deltakelse.;

Assessment

Two internal examiners. External examiners are used regularly.

Permitted exam materials and equipment

The student will acquire an understanding of and insight into different design methods that are relevant in specific design processes.

Relevant issues will be related to

  • function and human user aspects
  • user-oriented design and ergonomics
  • elucidating the physical, psychological and social dimensions of a user perspective
  • practising and experiencing theory and design methodology in different design processes

Grading scale

Kunnskap

Studenten har

  • inngående kunnskap om samhandlingsledelse i offentlig sektor
  • inngående kunnskap om samordning, samhandling og samarbeid
  • inngående kunnskap om forutsetninger for iverksetting av offentlig politikk gjennom samhandling
  • inngående kunnskap om koordinering gjennom hierarki, nettverk og marked

Ferdigheter

Studenten kan

  • analysere utfordringer for iverksetting av offentlig politikk
  • vurdere hvordan samordnings- og samarbeidsutfordringer kan møtes gjennom samhandlingsledelse
  • vurdere ulike styringsformer og samordningsmekanismer

Examiners

Undervisningen gjennomføres som samlinger med forelesninger, studentpresentasjoner, diskusjoner, gruppearbeid og seminarer. Oppgaveskriving legges mellom samlingene. Stor grad av egenaktivitet er en forutsetning for gjennomføring. Undervisningen tar utgangspunkt i eksempler og case hentet fra deltakernes praksiserfaring.