Programplaner og emneplaner - Student
SPHPRA211 Nurse's Role and Tasks in Medical Practice Course description
- Course name in Norwegian
- Sykepleierens funksjon og oppgaver i medisinsk praksis
- Study programme
-
Bachelor's Programme in Nursing
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2018/2019
- Programme description
- Course history
-
Introduction
The course provides students with basic knowledge of control and regulation of technical energy systems in buildings. Students will learn basic theory relating to process and instrumentation diagrams (P&ID), block diagrams, different types of sensors, controllers, control devices and actuators. Professional leadership in building automation is included in all topics.
Required preliminary courses
No requirements over and above the admission requirements.
Learning outcomes
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har bred kunnskap om sykdomsprosesser, behandling og forebygging av medisinske lidelser
- har kunnskap om lovverket og rammer som regulerer spesialisthelsetjenesten
- har en generell forståelse av barndom, av barn og unge og av oppvekstprosesser i et samfunn preget av sosialt, kulturelt og økonomisk mangfold*
Ferdigheter
Studenten
- kan anvende sykepleieprosessen til pasienter ved medisinsk sykdom og behandling
- kan anvende kunnskap om akutte kriser og kan reflektere over pasientens og pårørendes opplevelse av sin situasjon
- kan anvende grunnleggende kommunikasjons- og samhandlingsferdigheter i møte med pasienter, pårørende og medarbeidere*
- kan anvende grunnleggende kunnskap om smertelindring og smertescoringsverktøy
- kan koordinere pasientforløp ved medisinsk sykdom og behandling
- kan samarbeide med ulike nivåer av helsetjenesten
- kan informere, undervise og veilede pasienter og pårørende
- kan anvende kunnskap om forskriftsmessig legemiddelhåndtering
- kan utføre og begrunne relevante sykepleiefaglige prosedyrer
Generell kompetanse
Studenten
- kan anvende yrkesetiske retningslinjer
- kan utøve faglig forsvarlig sykepleie, basert på kunnskapsbasert praksis og kritisk refleksjon
- kan ta ansvar for egen læring, tar initiativ og i stigende grad viser progresjon og selvstendighet i sin studiesituasjon
- kan utøve sykepleie i samsvar med egen kompetanse og er mottagelig for veiledning
Content
The course builds on courses from the first and second years of study.
Teaching and learning methods
Lectures, learning notes and exercises.
Course requirements
Følgende arbeidskrav må være godkjent:
- Egenpresentasjon og vaktplan
- Egenvurdering til midtvurdering og/eller avsluttende vurdering
- Tilstedeværelse ved forventningsmøte, midtveis- og avsluttende vurdering
- Deltakelse i to veiledninger
- Individuell skriftlig oppgave, ca. 2000 ord
- Deltakelse på seminar over to dager tilknyttet INTER1100*
- Gruppeoppgave tilknyttet INTER1100*
Studenten gis tre muligheter til godkjenning av skriftlige arbeidskrav i løpet av praksisperioden
Assessment
Portfolio assessment subject to the following requirements:
- 12 individual learning-/reflection notes
- 3 individual assignment, writing or application of software. Ca 3 timer hver.
One overall grade is awarded for the portfolio.
The exam result can be appealed.
Permitted exam materials and equipment
All.
Grading scale
Grade scale A-F.
Examiners
One internal examiner. External examiners are used regularly.