EPN-V2

SMUA4100 Transport Policy and Transport Management Course description

Course name in Norwegian
Transport Policy and Transport Management
Study programme
Master's Degree Programme in Transport and Urban Planning
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2025/2026
Course history

Introduction

This module introduces students to key concepts in transport management and policy making and provides them with the background knowledge necessary to understand transport system development. The module starts with considering the evolution of transport, and transport management strategies; car-oriented, public-transport-oriented and a demand-oriented approach (mobility management and Mobility as a Service). Introduction to management process of policy making and who is responsible for transport policy e.g., supranational, central and local government structures and the role of the private sector. Problems and trends in transport demands and an introduction to policy perspectives.

Recommended preliminary courses

Prosjekt i gruppe 3-5 studenter*

  • Eksamen består av en skriftlig rapport fra et yrkesfaglig og yrkesdidaktisk prosjekt, forankret i relevant teori. Omfang: 4000 ord +/- 10 % + illustrasjoner, bilder, vedlegg mm.

*Det kan søkes om å gjennomføre eksamen individuelt, dersom det foreligger dokumenterte grunner. Søknaden skal godkjennes av faglærer. Omfang ved individuell gjennomføring 4000 ord +/- 10 % + illustrasjoner, bilder, vedlegg mm.

Ny og utsatt eksamen

  • Ved sykdom arrangeres eksamen som ved ordinær eksamen og det legges til rette for individuell gjennomføring
  • Ved karakteren ikke bestått kan omarbeidet versjon leveres til sensur en gang
  • Studentens rettigheter og plikter ved ny/utsatt eksamen framgår av forskrift om studier og eksamen ved OsloMet. Studenter er selv ansvarlige for å melde seg opp til eventuell ny/utsatt eksamen på Studentweb

Required preliminary courses

No formal requirements over and above the admission requirements.

Learning outcomes

After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:

Knowledge:

Upon successful completion of the course, the student will achieve knowledge about:

  • the historical development of transport systems and urbanity
  • the transport planning and policy-making process
  • regulation, ownership and funding structures for transport systems
  • current guidance on transport and land use planning

Skills:

The student is capable of:

  • understanding and explaining why transport planning is a necessary aspect of governance
  • describing the transport policy process and key issues determining policy options
  • interpret different policy options and their implications
  • critically analyzing the development of transport systems

General competence:

The student is capable of:

  • identifying the outcomes of transport management and policy interventions in the field
  • reviewing a range of literature and using scholarly articles to keep up with latest developments in the field
  • working as part of a team to solve a problem
  • presenting results in a scholarly, professional manner through written reports and oral presentations.

Teaching and learning methods

This course will consist of lectures, seminars (including invited lecturers, discussions and presentations) and field studies to provide theoretical content and preliminary hands-on experience.

Course requirements

None

Assessment

1) Project report, taken broadly to include but not limited to, a culmination of coursework and class activities throughout the semester, will be prepared individually, approx. 10 pages (excl. appendices), weighted 70%.

2) Individually oral and visual presentation and examination of the project report, weighted 30%.

All assessment parts must be awarded a pass grade (E or better) to pass the course.

Assessment parts: 1) can be appealed, 2) cannot be appealed

Permitted exam materials and equipment

Emnet handler om kompetanseanalyse og yrkesteori tilpasset utdanningsprogrammet, samt læreplananalyse og undervisningsplanlegging. Det vil handle om å bruke yrkesfaglig kompetanse i veiledning av elever og lærlinger i opplæringssituasjoner. Ledelse av læringsprosesser i egen klasse, planlegging med begrunnelse, gjennomføring, vurdering og dokumentasjon av undervisning og læring i skole og arbeidsliv. Innholdet knyttes til opplæringens overordnet del, verdigrunnlag og kjerneelementer. Prosjektarbeid, relasjoner, kommunikasjon, gruppeprosesser og konflikthåndtering. Bruk av yrkesrelevant yrkeskunnskap og profesjonsfaglig digital kompetanse

Grading scale

Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte, definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten

  • har kunnskap om læreplanverket, skolens mandat og opplæringens verdigrunnlag
  • har kunnskap om undervisningsplanlegging og vurdering
  • har kunnskap om ulike undervisningsmetoder og veiledningsstrategier
  • har kunnskap om kompetansebehov sett i et bransje- og samfunnsperspektiv
  • har kunnskap om bruk av IKT og annen aktuell teknologi innenfor utdanningsprogrammet frisør-, blomster-, interiør- og eksponeringsdesign

Ferdigheter

Studenten

  • kan lede læringsprosesser i skole og arbeidsliv
  • kan planlegge, gjennomføre, vurdere og lede yrkesrelevant undervisning i skole og arbeidsliv med utgangspunkt i didaktisk relasjonstenkning
  • kan veilede elever og lærlinger i konkrete opplæringssituasjoner i utdanningsprogrammet frisør-, blomster-, interiør- og eksponeringsdesign
  • kan anvende profesjonsfaglig digital kompetanse i klasserommet
  • kan legge til rette for gode samhandlings- og gruppeprosesser

Generell kompetanse

Studenten

  • kan tilrettelegge for og lede læring i skole og arbeidsliv, med utgangspunkt i yrkenes kvalifikasjonskrav, gjeldende læreplaner og styringsdokumenter
  • kan bruke samarbeidslæring, konflikthåndtering og kommunikasjon i gruppearbeid for å bidra til utvikling av det sosiale arbeids og læringsmiljøet
  • kan kommunisere og samarbeide med skolen, bedriften og samfunnet om å lede og organisere opplæring og faglig utvikling på yrkesområdet

Examiners

Arbeids- og undervisningsformer i emnet er praktiske undervisningsøvelser, prosjekt som metode, forelesning/dialogbasert undervisning, rollespill, refleksjon over pedagogisk praksis gjennom refleksjonsnotat og erfaringsdeling, og utviklingsarbeid i gruppe

Course contact person

Daniel Piatkowski : danielpi@oslomet.no