Programplaner og emneplaner - Student
SKUT4382 Specialisation in RLE and RLE Education 2 Course description
- Course name in Norwegian
- Fagfordypning i RLE og RLE-didaktikk 2
- Study programme
-
Master Programme in Educational Sciences for Basic Education, Pedagogy or Educational LeadershipMaster Programme in Educational Sciences for Basic Education, Pedagogy or Educational Leadership
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2020/2021
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Studenten må være tatt opp på studiet
Learning outcomes
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskaper
Studenten
- har bred kunnskap om det fagdidaktiske forskningsfeltet knyttet til religion og livssyn, etikk og filosofi og kan forstå dette i lys av mer generelle kunnskapsteoretiske og pedagogiske posisjoner
- har bred kunnskap om fagforståelser, kunnskaps- og danningsforståelser i KRLE-feltet
- har oppnådd omfattende kunnskap om god utøvelse av skolefaget KRLE, blant annet om literacy, arbeidsmåter og læringsressurser med relevans for KRLE-undervisning
- har bred kunnskap om hvordan RLE-faglig teori og metode kan anvendes i skolerettet forskning
Ferdigheter
Studenten
- kan utforske, analysere og drøfte fagspørsmål knyttet til emnet på en faglig, og forskningsmessig forsvarlig måte
- kan forholde seg kritisk til ulike informasjonskilder, både erfaringskunnskap og forskning og anvende slike kilder på en faglig og selvstendig måte
- kan analysere og forholde seg vurderende til eksisterende teorier, metoder og fortolkninger innenfor fagområdet og arbeide selvstendig med praktisk og teoretisk problemløsning
- kan gi faglig kompetente skriftlige og muntlige redegjørelser innenfor emnet
- kan ta i bruk et stort tilfang av arbeidsmåter i undervisningen og bruke disse på en reflektert og adekvat måte, blant annet ulike utforskende arbeidsmåter, ekskursjoner, strukturert dialog i klasserommet, praktisk-estetiske arbeidsmåter m.m.
- kan ta i bruk ulike digitale verktøy, uttrykk og ressurser i undervisning og tilrettelegging av skolefaget
Generell kompetanse
Studenten
- kan bidra kunnskapsmessig til fagutvikling innenfor emnet på grunnopplæringsnivå
- kan formidle forskningsbasert kunnskap innenfor emnet både skriftlig og muntlig på en faglig forsvarlig måte
- kan bruke sin kunnskap med faglig integritet og etisk bevissthet
Content
10 studiepoeng overlapp med TANN1100 Tannmorfologi og biologi.
Teaching and learning methods
Arbeids- og undervisningsformene veksler mellom demonstrasjonsforelesninger, selvstudier, seminarer og ferdighetstrening. Deler av undervisningen er organisert som omvendt undervisning. Digitale læringsressurser vil bli gjort tilgjengelig for studentene på forhånd. Studentarbeidet omfatter skriftlige og praktiske oppgaver, individuelt eller i grupper. På seminarer kan fagstoff legges frem av studenter og faglærere for diskusjon.
Course requirements
For å fremstille seg til eksamen må følgende være godkjent:
- minimum 90 % tilstedeværelse på demonstrasjonsforelesninger
- minimum 80 % tilstedeværelse i ferdighetstrening, seminarer og gruppearbeid
- to illustrasjoner og/eller skriftlige oppgaver (totalt inntil 700 ord)
- tre praktiske oppgaver etter gitte kriterier (arbeid tilsvarende 5 laboratoriedager)
Assessment
Individuell muntlig eksamen, inntil 20 minutter
Permitted exam materials and equipment
Ingen
Grading scale
Gradert skala A-F.
Examiners
Muntlig eksamen vurderes av to interne sensorer.