EPN-V2

SKUT4381 Specialisation in RLE and RLE Education 1 Course description

Course name in Norwegian
Fagfordypning i RLE og RLE-didaktikk 1
Study programme
Master Programme in Educational Sciences for Basic Education, Pedagogy or Educational Leadership
Master Programme in Educational Sciences for Basic Education, Pedagogy or Educational Leadership
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2018/2019
Course history

Introduction

Gradert skala A - F

Required preliminary courses

Gradert skala A-F.

Learning outcomes

Det benyttes intern og ekstern sensor til sensurering av besvarelsene.

Et uttrekk på minst 25 % av besvarelsene sensureres av to sensorer. Karakterene på disse samsensurerte besvarelsene skal danne grunnlag for å fastsette nivå på resten av besvarelsene.

Content

Emnet gir forståelse av religiøs endring i moderniteten, samspillet mellom religioner, forholdet mellom religion og kultur, og hvilken rolle religioner spiller for utformingen av samfunn i nåtid og i et historisk perspektiv. Temaet gir studentene teoretiske og praktiske redskaper til selv å fortolke og forstå religion og til å håndtere aktuelle utfordringer knyttet til religionsmøter og religionskonflikt i det moderne samfunn.

Teaching and learning methods

Anne-Kari Ramboe Heimdal

Course requirements

Følgende arbeidskrav må være godkjent før eksamen kan avlegges:

  • Seminarframlegg i gruppe. Arbeidskravet er knyttet til pensum i emnet og perspektiver etter nærmere retningslinjer. Framleggene er muntlige og gruppebaserte og skal ha en lengde på ca. 15 minutter.
  • Gruppene skal også gi en muntlig respons til en annen gruppes framlegg på ca. 5 minutter.

Formålet med framlegget er å øve evne til lesing, syntetisering og presentasjon av sentralt fagstoff for andre. Ved manglende eller ikke-godkjent arbeidskrav vil det bli gitt en skriftlig kompensatorisk oppgave av tilsvarende omfang etter nærmere avtale med faglærer.

Assessment

Individuell, muntlig eksamen på ca. 30 minutter. Hele pensum er grunnlag for eksamen. Det legges vekt på evne til å kunne trekke linjer, få frem perspektiver og kontraster og å se sammenhenger.

Ny/utsatt eksamen

Ny/utsatt eksamen arrangeres som ved ordinær eksamen.

Permitted exam materials and equipment

Ingen hjelpemidler tillatt.

Grading scale

Det gis gradert karakter på skalaen A-F, der A-E er bestått og F er ikke bestått.

Examiners

Det benyttes intern og ekstern sensor.