Programplaner og emneplaner - Student
SKUT4362 Specialisation in Norwegian and Norwegian Education 2 Course description
- Course name in Norwegian
- Fagfordypning i norsk og norskdidaktikk 2
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2022/2023
- Course history
-
-
Introduction
The exam will be jointly marked by an internal and an external examiner.
-
Learning outcomes
The course is open to students who have completed at least a one-year introductory course in Development Studies at HiOA or equivalent courses at other institutions of higher eduaction in Norway or abroad.
-
Content
- Språk og språkbruk i et globalt og språktypologisk perspektiv, inkludert nynorskdidaktikk, andrespråksdidaktikk og nabospråksdidaktikk.
- Sjanger- og tekstkunnskap i forskningsperspektiv, historisk perspektiv og didaktisk perspektiv.
- Barn og unges lese- og skriveopplæring.
- Muntlig bruk av språket i klasserommet.
-
Teaching and learning methods
The course will outline various traditions in the study of media in society, encompassing
'non-media-centric media studies', and the relation to development. The theme of media and
development will be approached widely and with an emphasis on the global South.
-
Course requirements
Følgende arbeidskrav må være godkjent før eksamen kan avlegges:
Studenten skal innen fastsatt frist levere en skisse på 1800 ord +/- ti prosent for masteroppgaven. Gjennom arbeidskravet skal studenten se emnet i sammenheng med masteroppgaven og vise en forståelse for hva som er faglig relevante temaer å arbeide videre med. Når skissen for masteroppgaven er levert, vil studentene få tildelt veileder for masteroppgaven.
-
Assessment
Individuell muntlig eksamen på om lag 20 minutter med 30 minutter forberedelse.
Ny/utsatt eksamen arrangeres som ved ordinær eksamen.
-
Permitted exam materials and equipment
Ingen hjelpemidler tillatt.
-
Grading scale
Det benyttes en gradert karakterskala fra A til E for bestått og F for ikke bestått eksamen.
-
Examiners
To interne sensorer. En tilsynssensor er tilknyttet emnet etter retningslinjene for oppnevning og bruk av sensorer ved OsloMet.