Programplaner og emneplaner - Student
SKUT4312 Specialisation in English and English Education 2 Course description
- Course name in Norwegian
- Fagfordypning i engelsk og engelskdidaktikk 2
- Study programme
-
Master Programme in Educational Sciences for Basic Education, Pedagogy or Educational LeadershipMaster Programme in Educational Sciences for Basic Education, Pedagogy or Educational Leadership
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2022/2023
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Emnet kombinerer forelesninger og studentaktive metoder der studentene særlig inviteres til å bruke egne praksiserfaringer fra det yrkespedagogiske feltet og det flerkulturelle klasserom. Dette emnet skal gjøre studentene bevisste på og i stand til å identifisere elevenes språklige utfordringer, både muntlige og skriftlige, i arbeid med autentiske tekster. I denne sammenheng vil det vektlegges didaktiske veiledningsstrategier.
Studentene skal ha kunnskap om hvordan kommunikasjon henger sammen med kultur, normer og verdier.
Required preliminary courses
After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:
Knowledge
The student is familiar with:
- matrix statics and the finite element method
- second order deflection theory
- plastic theory
Skills
The student is capable of:
- conducting manual calculations using matrix statics
- conducting rupture strength calculations for beams and frames based on plastic flow
- using theory and FEM software to design specific structures, such as trusses, arches, frames, girder lattices etc., that will be exposed to different loads (including temperature loads)
General competence
The student:
- is capable of explaining the principles of element analysis
- is capable of critically assessing the results when comparing theoretical and numerical calculations
- understands the difference between elastic and plastic capacity
Learning outcomes
Studenten skal etter å ha fullført emnet ha følgende totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskaper
Studenten
- har kunnskap om barnelitteraturens ulike sjangrer
- har innsikt i barns mediebruk
- har kunnskap om lesestimulering
Ferdigheter
Studenten
- kan formidle muntlig og skriftlig til barn på ulike alderstrinn
- kan analysere og vurdere medier for barn
Generelle ferdigheter
Studenten
- kan delta i faglige diskusjoner på et profesjonelt nivå
- kan reflektere over, og anvende teori på faglige problemstillinger
Content
Fagfordypning i engelsk og engelskdidaktikk 2 legger til rette for at studentene får utvikle avansert kunnskap om engelskfaget i det flerspråklige og flerkulturelle klasserommet, med særlig vekt på elevmangfold, lærerens egen språkbevissthet og det engelske språkets plass globalt og i norsk skole. I arbeid med tekst legges det vekt på språk, kultur og identitet.
Teaching and learning methods
Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.
Course requirements
Eksamen vurderes etter gradert skala fra A til E for bestått og F for ikke bestått.
Assessment
Eksamen vurderes med bokstavkarakterer der A-E er bestått F er ikke bestått.
Permitted exam materials and equipment
Gradert skal A-F.
Grading scale
Alle kandidatene ved muntlig eksamen blir vurdert av en intern og en ekstern sensor.
Examiners
Emrah Erduran