EPN-V2

SKUT4312 Specialisation in English and English Education 2 Course description

Course name in Norwegian
Fagfordypning i engelsk og engelskdidaktikk 2
Study programme
Master Programme in Educational Sciences for Basic Education, Pedagogy or Educational Leadership
Master Programme in Educational Sciences for Basic Education, Pedagogy or Educational Leadership
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2022/2023
Course history

Introduction

Emnet kombinerer forelesninger og studentaktive metoder der studentene særlig inviteres til å bruke egne praksiserfaringer fra det yrkespedagogiske feltet og det flerkulturelle klasserom. Dette emnet skal gjøre studentene bevisste på og i stand til å identifisere elevenes språklige utfordringer, både muntlige og skriftlige, i arbeid med autentiske tekster. I denne sammenheng vil det vektlegges didaktiske veiledningsstrategier.

Studentene skal ha kunnskap om hvordan kommunikasjon henger sammen med kultur, normer og verdier.

Required preliminary courses

After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:

Knowledge

The student is familiar with:

  • matrix statics and the finite element method
  • second order deflection theory
  • plastic theory

Skills

The student is capable of:

  • conducting manual calculations using matrix statics
  • conducting rupture strength calculations for beams and frames based on plastic flow
  • using theory and FEM software to design specific structures, such as trusses, arches, frames, girder lattices etc., that will be exposed to different loads (including temperature loads)

General competence

The student:

  • is capable of explaining the principles of element analysis
  • is capable of critically assessing the results when comparing theoretical and numerical calculations
  • understands the difference between elastic and plastic capacity

Learning outcomes

Studenten skal etter å ha fullført emnet ha følgende totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskaper 

Studenten

  • har kunnskap om barnelitteraturens ulike sjangrer
  • har innsikt i barns mediebruk
  • har kunnskap om lesestimulering

Ferdigheter  

Studenten

  • kan formidle muntlig og skriftlig til barn på ulike alderstrinn
  • kan analysere og vurdere medier for barn

Generelle ferdigheter

Studenten

  • kan delta i faglige diskusjoner på et profesjonelt nivå
  • kan reflektere over, og anvende teori på faglige problemstillinger

Content

Fagfordypning i engelsk og engelskdidaktikk 2 legger til rette for at studentene får utvikle avansert kunnskap om engelskfaget i det flerspråklige og flerkulturelle klasserommet, med særlig vekt på elevmangfold, lærerens egen språkbevissthet og det engelske språkets plass globalt og i norsk skole. I arbeid med tekst legges det vekt på språk, kultur og identitet.

Teaching and learning methods

Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.

Course requirements

Eksamen vurderes etter gradert skala fra A til E for bestått og F for ikke bestått.

Assessment

Eksamen vurderes med bokstavkarakterer der A-E er bestått F er ikke bestått.

Permitted exam materials and equipment

Gradert skal A-F.

Grading scale

Alle kandidatene ved muntlig eksamen blir vurdert av en intern og en ekstern sensor.

Examiners

Emrah Erduran