EPN-V2

SKUT4312 Specialisation in English and English Education 2 Course description

Course name in Norwegian
Fagfordypning i engelsk og engelskdidaktikk 2
Study programme
Master Programme in Educational Sciences for Basic Education, Pedagogy or Educational Leadership
Master Programme in Educational Sciences for Basic Education, Pedagogy or Educational Leadership
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2022/2023
Course history

Introduction

Fagfordypningen i engelsk og engelskdidaktikk består av to emner à 15 studiepoeng: Fagfordypning i engelsk og engelskdidaktikk 1 og Fagfordypning i engelsk og engelskdidaktikk 2.

Engelskdidaktikk har som målsetning å gi inngående kunnskap for å forstå, vurdere og utvikle engelskundervisning i norsk grunnskole. Faget tar utgangspunkt i teoretiske og metodologiske tilnærminger til hvordan barn og unge i et mangfoldig og flerspråklig samfunn møter engelskfaget i skolen. Faget fokuserer på tekst i vid forstand, dvs. muntlige, skriftlige og sammensatte tekster. Målet er å gi studentene inngående kunnskap i faget slik at de blir i stand til å utvikle sin egen og fremtidige elevers språk- og tekstkompetanse og videreutvikle sin egen profesjonalitet som engelsklærer.

Required preliminary courses

Se opptakskrav i programplanen.

Learning outcomes

Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten

  • har avansert kunnskap i engelskfaget og fagets didaktikk med vekt på språk, språkbevissthet, kultur og identitet
  • har inngående kunnskap om relevant forskning og teori og vitenskapelige tenkemåter, forskningsmetoder og etikk innen flerspråkstilegnelse og flerkulturelle temaer
  • har inngående kunnskap om hvordan opplæringen kan tilpasses alle elevers forutsetninger og behov
  • har inngående kunnskap om arbeid i flerspråklige og flerkulturelle klasserom

Ferdigheter

Studenten

  • kan analysere og forholde seg kritisk til nasjonal og internasjonal forskning innen flerspråkstilegnelse og flerkulturelle temaer og anvende denne kunnskapen i profesjonsutøvelsen
  • kan analysere faglige problemstillinger basert på kunnskap om engelskfagets egenart, verdigrunnlag og historie og bruke slik innsikt i undervisning
  • kan planlegge og gjennomføre undervisning i engelskfaget som fremmer elevens vitenskapelige tenkemåter
  • kan vurdere digitale uttrykk og ressurser kritisk og bruke dem i opplæringen på måter som styrker og utvikler engelskfagets didaktikk

Generell kompetanse

Studenten

  • kan analysere og vurdere relevante faglige og etiske problemstillinger og bidra til utvikling av faglig felleskap på den enkelte skole
  • kan på systematisk vis planlegge, evaluere og revidere læringsopplegg med engelskfag som grunnlag
  • kan på et avansert nivå formidle og kommunisere om faglige problemstillinger knyttet til profesjonsutøvelsen og har profesjonsfaglig digital kompetanse
  • kan bidra til utviklingsarbeid som fremmer faglig og pedagogisk nytenkning i skolen

Content

The assessment of the group bachelor's thesis (2-4 students) will be based on the execution of the project, the report, an oral presentation and a poster in English.

1. The execution and oral presentation count 60% and are assessed on the basis of the project's level of difficulty and the students planning, progress, initiative, practical skills, assessment skills, independence and cooperation skills. This part of the project cannot be appealed.

2. The report and the poster count 40% and are assessed on the basis of their academic quality, clear presentation, systematic structure, language, academic references and the students degree of independence in the writing process.

Both parts of the exam must be awarded an E or better in order for the student to pass the course.

Only the grade given for part 2 (the written report) can be appealed.

Teaching and learning methods

Undervisningen i engelsk fagfordypning vil i hovedsak være i form av forelesninger og/eller seminarer og veiledning. Emnet krever stor grad av selvstendig arbeid med å sette seg inn i pensum. Arbeidsspråket i faget er engelsk, både muntlig og skriftlig. Undervisning, arbeidskrav og eksamen foregår og fullføres på engelsk.

Course requirements

Students shall apply the knowledge and skills they have acquired in over the course of the degree programme to a realistic engineering problem. They shall demonstrate the ability to further develop their knowledge and skills in theoretical and/or practical problem-solving. Students shall demonstrate a responsible and ethical approach to their professional expertise. The course builds on the first and second years of the study programme.

Assessment

Muntlig eksamen i gruppe på tre studenter (eller par hvis nødvendig ut fra studenttall), med varighet 20 minutter til presentasjon av et gitt tema og 10 minutter per gruppe til spørsmål fra sensorer. Eksamensspråket er engelsk. Det gis individuell karakter.

Ny/utsatt eksamen

Ny/utsatt eksamen arrangeres som ved ordinær eksamen. Av praktiske hensyn vil gruppeeksamen kunne gjennomføres som individuell eksamen ved ny/utsatt eksamen.

Permitted exam materials and equipment

After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:

Knowledge

The student:

  • is capable of using and processing knowledge of science and technology to solve biotechnology and chemistry-related problems
  • is capable of proposing alternative technical solutions, and analysing and quality assuring the results.

Skills

The student:

  • is capable of translating knowledge into practical solutions
  • masters modern analytical and biotechnology methods and has knowledge of safe laboratory work
  • is capable of quality assuring and analysing results obtained in a project
  • is capable of documenting and discussing results, both orally and in writing
  • is capable of obtaining literature and other background information of relevance to the project, and writing reports based on standardised methods.

General competence

The student:

  • is capable of carrying out an engineering assignment based on a practical industrial or research-related issue in an independent and systematic manner
  • masters both independent work and team work, including planning and implementation of engineering projects
  • has the ability to place their own work in a wider engineering context.

Grading scale

The bachelor's thesis is an independent project assignment carried out in groups of students. The content of the thesis shall be relevant to the programme. The bachelor's thesis shall be method-oriented and problem-oriented, and shall be organised in a manner that allows students to use knowledge and skills from several fields.

The thesis shall preferably be written in cooperation with an enterprise, industry organisation or public institution.

Examiners

The following coursework is compulsory and must be approved before the student can sit the exam:

  • course in literature searches and source criticism
  • approved progress schedule
  • two oral presentations.