Programplaner og emneplaner - Student
SKUT4311 Specialisation in English and English Education 1 Course description
- Course name in Norwegian
- Fagfordypning i engelsk og engelskdidaktikk 1
- Study programme
-
Master Programme in Educational Sciences for Basic Education, Pedagogy or Educational LeadershipMaster Programme in Educational Sciences for Basic Education, Pedagogy or Educational Leadership
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2021/2022
- Programme description
- Course history
-
Introduction
In the social sciences, social categories, such as gender, social class, ethnicity, 'race', sexuality, and age, have traditionally formed separate research fields, often attached to different theories. A result of this division has been that such categories are often portrayed as isolated variables in people's lives. Criticism levelled at such interpretations makes the point that they do not sufficiently address the dynamism that emerges when several categories intersect. Is importance attached to the category "man" or to the category "ethnic minority"? Does the category "woman" offer the same room of opportunity for all those who are categorised or identify as women? Do the categories "young", "boy", "immigrant", have another meaning attached to them than "young", "boy", "Norwegian"?
The course looks at theories that address how such categories have different meanings depending on the combination with other categories. The course offers theoretical, methodological and practical opportunities to explore the dynamism that emerges in the interaction between key social categories. During the course, we will work at making these types of analyses relevant for social work in general.
Required preliminary courses
Se opptakskrav i programplanen.
Learning outcomes
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har avansert kunnskap i engelskfaget og fagets didaktikk med vekt på grunnleggende ferdigheter
- har inngående kunnskap om relevant forskning og teori og vitenskapelige tenkemåter, forskningsmetoder og etikk
- har inngående kunnskap om hvordan opplæringen kan tilpasses alle elevers forutsetninger og behov
- har inngående kunnskap om tekst, med fokus på sammensatte tekster
- har inngående kunnskap om begynneropplæring (trinn 1-7)
- har inngående kunnskap om progresjon i undervisning og elevers læring
Ferdigheter
Studenten
- kan analysere og forholde seg kritisk til nasjonal og internasjonal forskning og anvende denne kunnskapen i profesjonsutøvelsen
- kan analysere faglige problemstillinger basert på kunnskap om engelskfagets egenart, verdigrunnlag og historie og bruke slik innsikt i undervisning
- kan planlegge og gjennomføre undervisning i engelskfaget som fremmer elevens vitenskapelige tenkemåter
- kan på et avansert nivå anvende prinsipper for læringsorientert vurdering i engelskfaget og slik bidra til at elvene lærer å reflektere over sin egen læring og utvikling
- kan utvikle, gjennomføre og evaluere forskningsbasert begynneropplæring som er forankret i avansert kunnskap (trinn 1-7)
- kan vurdere digitale uttrykk og ressurser kritisk og bruke dem i opplæringen på måter som styrker og utvikler engelskfagets didaktikk.
Generell kompetanse
Studenten
- kan analysere og vurdere relevante faglige og etiske problemstillinger og bidra til utvikling av faglig felleskap på den enkelte skole
- kan på systematisk vis planlegge, evaluere og revidere læringsopplegg med engelskfag som grunnlag
- kan på et avansert nivå formidle og kommunisere om faglige problemstillinger knyttet til profesjonsutøvelsen
- har utviklet en avansert profesjonsfaglig digital kompetanse
- kan bidra til utviklingsarbeid som fremmer faglig og pedagogisk nytenkning i skolen
Content
The exam papers are assessed by one internal and one external examiner.
At least 25% of the exam papers will be assessed by two examiners. The grades awarded for the papers assessed by two examiners form the basis for determining the level for all the exam papers.
Teaching and learning methods
Undervisningen i engelsk fagfordypning vil i hovedsak være i form av forelesninger og/eller seminarer og veiledning. Emnet krever stor grad av selvstendig arbeid med å sette seg inn i pensum. Arbeidsspråket i faget er engelsk, både muntlig og skriftlig. Undervisning, arbeidskrav og eksamen foregår og fullføres på engelsk.
Course requirements
Teaching will take the form of lectures and class discussions.
Assessment
No coursework requirements and no compulsory activities.
Permitted exam materials and equipment
The exam in the course is an individual home exam over a period of 4 days (96 hours). The exam paper must have a scope of 8 pages (+/- 10 per cent). Font and font size: Calibri 12 points. Line spacing: 1.5.
Grading scale
All aids are permitted, as long as the rules for source referencing are complied with.
Examiners
A grade scale A-F.