EPN-V2

SIW4400 Understanding Citizens' Encounters with the Welfare State: Structures, Institutions and Actors Course description

Course name in Norwegian
Understanding Citizens' Encounters with the Welfare State: Structures, Institutions and Actors
Study programme
Master Programme in Applied Social Sciences - Study Option International Social Welfare and Health Policy
Master Programme in Applied Social Sciences - Programme Option Child Care, part-time
Master Programme in Applied Social Sciences - Programme Option Child Care
Master Programme in Applied Social Sciences
Elective modules, Master Programme in Applied Social Sciences
Master Programme in Applied Social Sciences - Programme Option Social Work, part-time
Master Programme in Applied Social Sciences - Programme Option Social Work
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2022/2023
Course history

Introduction

This course provides a critical review of theoretical perspectives on citizens' encounters with the welfare state. This course provides an overview of some of these theories.

The course covers theories that emphasise a focus on individual, rational actors, those applying structural and functionalist explanatory models, those that emphasise social reproduction and feedback mechanisms in society to those;that emphasise social construction and interactional processes.

The course provides training in how to apply select theories to analysis of empirical evidence when studying and interpreting phenomena within social welfare and health policy research.

Required preliminary courses

None.

Learning outcomes

A student who has completed his or her qualification has the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:

Knowledge

The student has

  • advanced knowledge;of a series of social theories of institutions and actors
  • insight into how to critically assess these theories and their arguments
  • thorough knowledge of how the theories may be applied to research analyses
  • practical knowledge of how she or he may apply one or more of these theories in the master's thesis

Skills

The student

  • is able to identify and discuss different social theories
  • can identify how practical research analyses may be conducted using these theories
  • can critically discuss the empirical implications of particular social theories

General Competence

The student

  • has achieved general competence for doing independent research
  • can contribute to innovative thinking and competence in transferring knowledge and skills to new areas
  • can apply social theories in new areas in order to carry out advanced assignments and projects

Teaching and learning methods

The course will comprise a mix of lectures, discussions and hands-on exercises. Students will end the course with a paper and a presentation in which they discuss one of the theories covered in the curriculum. There will be a meeting set aside for student presentations.

Course requirements

Undervises normalt på engelsk. Kan gjennomføres på norsk dersom ingen engelskspråklige studenter følger emnet.

I dette emnet får du mulighet til å fordype deg i hvilken betydning ernæring har i forebygging og behandling. Fedmeproblematikk er økende blant barn og voksne, samtidig er enkelte grupper av befolkningen i risiko for underernæring. Som student velger du selv målgruppe. Fokus vil være på metoder for å kartlegge ernæringsproblemer og -status samt kosthold og å foreslå tiltak for å forebygge og/eller behandle ernæringsproblemet.

Assessment

Opptak til studiet.

Permitted exam materials and equipment

English-English dictionary;

Grading scale

Etter å ha gjennomført dette emnet har studenten følgende læringsutbytte, definert i kunnskap og ferdigheter:

Kunnskap

Studenten

  • kan gjøre rede for ernæringsutfordringer hos en spesifikk gruppe i det norske samfunnet, og kunne redegjøre for utbredelse, risikofaktorer, kartlegging av symptomer, forebygging og kostbehandling
  • kan beskrive hvordan en kan oppdatere egen kompetanse innen valgt fagområde og hvordan en kan medvirke til fagutvikling

Ferdigheter

Studenten

  • kan kartlegge kostinntak og benytte kartleggingsmetoder for å vurdere ernæringsstatus
  • kan beregne og vurdere et kostholds innhold av energi og næringsstoffer og vurdere sammensetningen opp mot næringsstoffanbefalinger
  • kan reflektere over eksisterende rutiner og metoder, og ta initiativ til dialog om implementering av ny kunnskap og nye arbeidsmetoder

Generell kompetanse

Studenten

  • kan gi praktiske og tilpassede kost- og livsstilsråd til en spesifikk gruppe
  • kan reflektere over sykepleiefaglige problemstillinger innen valgt fagområde

Examiners

Undervisningen vil følge grunnprinsipper ved omvendt undervisning med en kombinasjon av nettbaserte ressurser i Canvas og (digitale) forelesninger.

Course contact person

Ingen.