Programplaner og emneplaner - Student
SERNB3100 Nutrition Policy, Project Planning and Evaluation Course description
- Course name in Norwegian
- Ernæringspolitikk, prosjektplanlegging og evaluering
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2020/2021
- Course history
- 
                                                    
- Programme description
- 
    Required preliminary coursesNone 
- 
    Learning outcomesUpon completion of the course, the student will have obtained the following learning outcomes, defined as knowledge, skills and general competencies: Knowledge The student - has broad knowledge of different strategies and arenas for health promotion and disease prevention in Norway, the European Union (EU), and internationally
- is familiar with the main principles for the planning, implementation, follow-up and evaluation of strategies and measures to improve the food and nutrition situation in different populations
- can describe developments in Norwegian, regional and international nutrition policies, including key political documents/white papers, action plans, and development policy
 - has knowledge of elements that can be part of an international, regional, national and local nutrition policy, based on international strategic proposals (WHO, FAO, etc.)
- can describe the relation between nutrition and development goals at the national, regional and international level
- has knowledge of important national organizations working along the food-nutrition-health axis
- has knowledge of international nutrition policy, relevant UN organizations, and important food and nutrition conferences
- has knowledge of laws and regulations regarding foodstuffs
 Skills The student - can plan, organize and implement measures in collaboration with relevant actors in society
- can evaluate own work, and work done by others
 General competencies The student - can plan and implement projects, alone, or in collaboration, using different strategies for health promotion and disease prevention, in accordance with ethical requirements and guidelines
 
- 
    ContentGradert skala A-F 
- 
    Teaching and learning methodsOpptak til studiet. 
- 
    Course requirementsEtter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse: Kunnskap Studenten - har bred kunnskap om hovedtrekkene i vitenskapens grunnlag og teoridannelse i et historisk perspektiv
- kjenner til hovedelementene i vitenskapelig metode og sentrale problemstillinger i filosofi- og vitenskapshistorie som er relevant for fagområdet
- har bred kunnskap om epidemiologiske begreper og ulike typer epidemiologisk forskningsdesign som benyttes innen fagfeltet
- har bred kunnskap om grunnleggende statistiske metoder og tester, herunder samlings- og spredningsmål, normalfordeling, konfidensintervall, hypotesetester og enkle effektmål
- har bred kunnskap om grunnleggende metoder og begreper innen kvalitativ forskning
- kjenner til hvordan kvalitativ og kvantitativ metode kan utfylle hverandre
 Ferdigheter Studenten - behersker gjennomføring og tolkning av enkle deskriptive og analytiske statistiske analyser ved hjelp av et statistikkprogram (SPSS)
 - kan søke opp, kritisk vurdere og henvise til vitenskapelige artikler, samt tolke statistiske resultater med utgangspunkt i vitenskapelige artikler
- kan reflektere over og vurdere hvilke studiedesign som egner seg ved ulike problemstillinger
- behersker kritisk vurdering og presentasjon av vitenskapelige artikler
 Generell kompetanse Studenten - kan utveksle synspunkter og erfaringer knyttet til å forholde seg reflektert til vitenskap
- har innsikt i vitenskapelig og kritisk tenkemåte
- kan formidle sentralt fagstoff i tråd med krav til vitenskapelighet i skriftlig arbeid
 
- 
    AssessmentArbeids- og undervisningsformene veksler mellom forelesninger, gruppearbeid, praktiske øvelser og selvstudium. 
- 
    Permitted exam materials and equipmentFølgende arbeidskrav må være godkjent for å fremstille seg til eksamen: - Skriftlig innleveringsoppgave på ca. 6000 ord (+/- 25%) om epidemiologiske studiedesign
- Obligatorisk oppmøte ved presentasjon av innleveringsoppgaven om epidemiologiske studiedesign (1 - 2 dager)
 
- 
    Grading scaleEksamensinnhold: Læringsutbyttene Eksamensform: Individuell skriftlig eksamen under tilsyn, 4 timer 
- 
    ExaminersKalkulator