EPN-V2

SERNB3100 Nutrition Policy, Project Planning and Evaluation Course description

Course name in Norwegian
Ernæringspolitikk, prosjektplanlegging og evaluering
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2020/2021
Course history
  • Required preliminary courses

    None

  • Learning outcomes

    Upon completion of the course, the student will have obtained the following learning outcomes, defined as knowledge, skills and general competencies:

    Knowledge

    The student

    • has broad knowledge of different strategies and arenas for health promotion and disease prevention in Norway, the European Union (EU), and internationally
    • is familiar with the main principles for the planning, implementation, follow-up and evaluation of strategies and measures to improve the food and nutrition situation in different populations
    • can describe developments in Norwegian, regional and international nutrition policies, including key political documents/white papers, action plans, and development policy
    • has knowledge of elements that can be part of an international, regional, national and local nutrition policy, based on international strategic proposals (WHO, FAO, etc.)
    • can describe the relation between nutrition and development goals at the national, regional and international level
    • has knowledge of important national organizations working along the food-nutrition-health axis
    • has knowledge of international nutrition policy, relevant UN organizations, and important food and nutrition conferences
    • has knowledge of laws and regulations regarding foodstuffs

    Skills

    The student

    • can plan, organize and implement measures in collaboration with relevant actors in society
    • can evaluate own work, and work done by others

    General competencies

    The student

    • can plan and implement projects, alone, or in collaboration, using different strategies for health promotion and disease prevention, in accordance with ethical requirements and guidelines
  • Content

    Gradert skala A-F

  • Teaching and learning methods

    Opptak til studiet.

  • Course requirements

    Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

    Kunnskap

    Studenten

    • har bred kunnskap om hovedtrekkene i vitenskapens grunnlag og teoridannelse i et historisk perspektiv
    • kjenner til hovedelementene i vitenskapelig metode og sentrale problemstillinger i filosofi- og vitenskapshistorie som er relevant for fagområdet
    • har bred kunnskap om epidemiologiske begreper og ulike typer epidemiologisk forskningsdesign som benyttes innen fagfeltet
    • har bred kunnskap om grunnleggende statistiske metoder og tester, herunder samlings- og spredningsmål, normalfordeling, konfidensintervall, hypotesetester og enkle effektmål
    • har bred kunnskap om grunnleggende metoder og begreper innen kvalitativ forskning
    • kjenner til hvordan kvalitativ og kvantitativ metode kan utfylle hverandre

    Ferdigheter

    Studenten

    • behersker gjennomføring og tolkning av enkle deskriptive og analytiske statistiske analyser ved hjelp av et statistikkprogram (SPSS)
    • kan søke opp, kritisk vurdere og henvise til vitenskapelige artikler, samt tolke statistiske resultater med utgangspunkt i vitenskapelige artikler
    • kan reflektere over og vurdere hvilke studiedesign som egner seg ved ulike problemstillinger
    • behersker kritisk vurdering og presentasjon av vitenskapelige artikler

    Generell kompetanse

    Studenten

    • kan utveksle synspunkter og erfaringer knyttet til å forholde seg reflektert til vitenskap
    • har innsikt i vitenskapelig og kritisk tenkemåte
    • kan formidle sentralt fagstoff i tråd med krav til vitenskapelighet i skriftlig arbeid
  • Assessment

    Arbeids- og undervisningsformene veksler mellom forelesninger, gruppearbeid, praktiske øvelser og selvstudium.

  • Permitted exam materials and equipment

    Følgende arbeidskrav må være godkjent for å fremstille seg til eksamen:

    • Skriftlig innleveringsoppgave på ca. 6000 ord (+/- 25%) om epidemiologiske studiedesign
    • Obligatorisk oppmøte ved presentasjon av innleveringsoppgaven om epidemiologiske studiedesign (1 - 2 dager)
  • Grading scale

    Eksamensinnhold: Læringsutbyttene

    Eksamensform: Individuell skriftlig eksamen under tilsyn, 4 timer

  • Examiners

    Kalkulator