Programplaner og emneplaner - Student
SERNB1200 Energy and Macronutrients Course description
- Course name in Norwegian
- Energi og makronæringsstoffer
- Study programme
-
Bachelor's Programme in Public Nutrition
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2019/2020
- Programme description
- Course history
-
Required preliminary courses
Godkjente arbeidskrav i SERNB1100
Learning outcomes
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap og ferdigheter:
Kunnskaper
Studenten
- har bred kunnskap om fordøyelse, omsetning/metabolisme, funksjon, behov, og utnyttelse av makronæringsstoffer
- har bred kunnskap om kilder til, og innhold av makronæringsstoffer i ulike matvaregrupper, samt utviklingen i norsk kosthold
- har kunnskap om hvordan energiomsetningen blir regulert i menneskekroppen
- har bred kunnskap om anbefalinger og grunnlaget for anbefalinger for inntak av energi totalt og for makronæringsstoffer
- har bred kunnskap om anbefalinger og grunnlaget for disse for forbruk av energi ved fysisk aktivitet/inaktivitet
- har bred kunnskap om konsekvenser av høye og lave inntak av de underviste makronæringsstoffer
- har kjennskap til de nasjonale og globale ernæringsutfordringene når det gjelder makronæringsstoffer
- har innsikt i hvordan omsetning av makronæringsstoffer ved ulike behov gjør seg gjeldende og gjøre en vurdering av ernæringsstatus for makronæringsstoffer
Ferdigheter
Studenten
- kan utføre enkle kostforsøk for å forstå metabolisme av makronæringsstoffer, henvise til relevant informasjon og presentere resultater i en labrapport, i henhold til gitte kriterier
- kan vurdere inntak av makronæringsstoffer i kostholdet basert på norske anbefalinger
Content
Portfolio including
- One written report (up to 5000 words) in groups of 1-2 students
- An individual oral examination
A portfolio assessment provides an overall assessment awarding one grade for the whole portfolio.
The portfolio contains an oral presentation and cannot be appealed.
Teaching and learning methods
Arbeids- og undervisningsformene veksler mellom forelesning, gruppearbeid, selvstudium og laboratorieøvelser.
Course requirements
The course focuses on the technical aspects of the implementation of user interfaces.
Assessment
No formal requirements over and above the admission requirements.
Permitted exam materials and equipment
A student who has completed this course should have the following learning outcomes, defined in terms of knowledge, skills and general competence:
Knowledge
On successful completion of this course the student
- has specialized knowledge of frameworks and APIs for developing user interfaces
- has specialized knowledge of architectual styles and design patterns
- has advanced knowledge of copyright, ownership and intellectual property with reuse of code
Skills
On successful completion of this course the student
- will be acquainted with new frameworks and platforms for developing software systems
- can use current development environments
- can analyse the suitability of design patterns for problem-solving in universal design and user interfaces
- can apply and justify architectual styles and design patterns
General competence
On successful completion of this course the student
- can analyse development processes and make decisions that maximize reuse and minimize costs
- can apply knowledge of APIs, frameworks and developing skills in new areas and carry out advanced assignments and projects
Grading scale
This course is organized as a series of lectures which cover the central parts of the theory.
Guest lectures can be organised on chosen topics. Students work in groups on projects under supervision.
Examiners
A draft report (1500 - 3000 words ) has to be handed in and approved.