Programplaner og emneplaner - Student
RELA6100 Interpersonal competences in collaboration and conflict Course description
- Course name in Norwegian
- Relasjoner i samarbeid og konflikt
- Study programme
-
Interpersonal competences in upper secondary education and training
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2024/2025
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Emnet vektlegger utvikling av studentenes relasjoner i samarbeid og konflikter. Gjennom teori og praktiske øvelser skal studentene få økt forståelse for sosial og emosjonell kompetanse i et læringsmiljø preget av mangfold. Samtidig skal studentene bidra i ledelse av læring og utviklingsprosesser i et systemperspektiv
Required preliminary courses
Ingen
Learning outcomes
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har kunnskap om mangfold og ungdomskultur, og de utfordringer som knytter seg til dette
- har kunnskap om sosiale og emosjonelle ferdigheter
- har kunnskap om muligheter og utfordringer i arbeid med utvikling av relasjonskompetanse
Ferdigheter
Studenten
- kan initiere og lede prosesser om utvikling av relasjonskompetanse
- kan legge til rette for motivasjon og mestring hos elever, spesielt på gruppenivå
- kan anvende relevante kommunikasjonsferdigheter i samspillsprosesser
Generell kompetanse
Studenten
- kan anvende arbeidsplassen som lærings- og utviklingsarena
- kan reflektere kritisk over egen rolle og egne beslutninger i endrings- og utviklingsarbeid
- kan anvende nasjonal og internasjonal forskning som grunnlag for vurdering av relasjonskompetanse
Content
Munnleg gruppeeksamen, samtale om litterære tema. I tillegg ein individuell eksaminasjon/utdjuping. Det blir gitt individuell karakter.
30 minutt førebuingstid etter utlevert oppgåve.
Gruppesamtale: 20 minutt. Individuell utdjuping: 3-5 minutt per student.
Ved ny/utsatt eksamen: Individuell munnleg eksamen. Omfang: Ca. 20 minutt. Inga førebuingstid.
Teaching and learning methods
Fagplanen som høyrer til dette emnet er lagt på emne M5GNO1100 Norsk, emne 1.
Course requirements
Følgende arbeidskrav må være godkjent før eksamen kan avlegges:
- Utforme framdriftsplan for planlegging, gjennomføring og vurdering av et utviklingsarbeid på egen eller annen egnet arbeidsplass. Individuell oppgave som dokumenteres gjennom en digital presentasjon i form av for eksempel lydfil eller video på tre til fem minutter.
-
Utviklingsarbeid i knyttet til emnets faglige innhold:
- Studentene skal planlegge, gjennomføre og vurdere et utviklingsarbeid på egen eller annen egnet arbeidsplass.
- Erfaringer fra utviklingsarbeidet skal deles med medstudenter og kollegaer.
Arbeidskravet kan gjennomføres individuelt eller i gruppe på to til fire studenter, og dokumenteres ved en multimodal presentasjon på fem til ti minutter.
Arbeidskrav som ikke blir godkjent kan omarbeides én gang.
Krav til deltakelse framgår av punktet om arbeidskrav i programplanen.
Assessment
Ingen.
Permitted exam materials and equipment
Etter fullført emne har studenten følgjande læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheiter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har kunnskap om språkleg identitet og fleirspråkleg praksis
- har kunnskap om samisk kultur
- har kunnskap om kva som kjenneteiknar munnlege, skriftlege og multimodale tekstar, på nynorsk og bokmål, i ulike sjangrar og medium
- har omfattande kunnskap om munnleg kommunikasjon, lesing og skriving og vidareutvikling av grunnleggande språkferdigheiter
- har kunnskap om relevante teoriar for munnleg opplæring
Ferdigheter
Studenten
- kan planlegge, gjennomføre og evaluere elev- og klassesamtalar
- kan bidra til å utvikle fantasi og estetisk læringsprosessar hos elevane
- kan vurdere og bruke ulike metodar og ny teknologi i den vidare lese- og skriveopplæringa og tilpasse opplæringa for elevar med ulik bakgrunn og varierande ferdigheiter i norsk
- kan legge til rette for at elevar på mellomtrinnet og ungdomstrinnet får lese og skrive saktekstar for ulike formål og i ulike sjangrar og medium
- kan vurdere ulike norskfaglege læremiddel, digitale og andre
- kan legge til rette for variert arbeid med språk og litteratur i tradisjonelle og nye medium
- kan planlegge, gjennomføre og vurdere arbeid med sakprosa frå ulike perspektiv og for ulike formål
- kan legge til rette for at elevane får lese, skrive og diskutere saktekstar i ulike sjangrar og medium og tilpasse den vidare opplæringa i språklege ferdigheiter til elevar på ungdomstrinnet
Generell kompetanse
Studenten
- kan formidle fagstoff om språk, litteratur, tekstar og medium i relevante uttrykksformer
- kan planlegge, gjennomføre og vurdere fagleg og tverrfagleg utviklingsarbeid på trinn 5-10 i samarbeid med andre
- kan vurdere eigen praksis med gjeldande læreplanar, fagkunnskap og fagdidaktisk innsikt som grunnlag.
Grading scale
Sjå fagplanen.
Examiners
Retten til å avlegge eksamen har som vilkår godkjente arbeidskrav og deltaking i bestemte faglege aktivitetar. Sjå fagplandelen ovanfor for nærare informasjon om krav til innlevering og vilkår ved manglande innlevering.
- Ein digital og interaktiv samansett tekst. I gruppe. Målet er å kunne bruke digitale verktøy til produksjon av samansette tekstar. Tilbakemelding frå faglærar. Omfang: i samråd med faglærar ut frå kva digitalt verktøy som vert brukt. Målform: Nynorsk.
- Vurdering av ein digital læringsressurs ved hjelp av samskrivingsverktøy. I gruppe. Målet er å kunne bruke og vurdere ulike digitale verktøy. Omfang: i samråd med faglærar ut frå kva digitalt verktøy som vert brukt. Målform: Nynorsk