EPN-V2

PS9200 Media Development and Media Production Course description

Course name in Norwegian
Media Development and Media Production
Study programme
PhD Programme in Library and Information Science
PhD Programme in Social Sciences
PhD Programme in Social Work and Social Policy
Weight
5.0 ECTS
Year of study
2024/2025
Curriculum
FALL 2024
Schedule
Course history

Introduction

This course is recommended for PhD and Master Students that are involved in neuroscience research projects. It is an advantage if the student has knowledge in algebra, linear algebra, statistics, calculus, neurophysiology, and any programming language, especially Python.

Required preliminary courses

The course has 5 ECTS of overlapping content towards "Neuro-insights: Data Science Approaches in Neuroscience II (STKD6810)

Learning outcomes

Assessment is pass/ fail.

Teaching and learning methods

The final essay is assessed by the course lecturer and one other examinator. External examinators will be used regularly. The assessment of the essay is based on the learning outcomes for the course.

Course requirements

The course is primarily for PhD candidates. Unfilled places may be opened to applicants with a relevant Master’s degree or equivalent. Applicants must submit a summary (approximately one A4- sized page) containing information on their PhD project. The summary must be submitted before the deadline for Applications.

Assessment

Confirmed participation in the course and accepted final essay gives 5 ECTS credits.

Candidates will be assessed on the basis of an essay of approximately 4000 words (Arial / Calibri font size 12, spacing 1,5) that will be submitted 10 weeks after the course is concluded. Essays must be submitted within the given deadline, without extensions. Exceptions are made only in the case of illness (documented by sick leave). In these cases, an extension equaling the length of the sick leave can be granted (upon application).

Permitted exam materials and equipment

All examination support material is allowed as long as source reference and quotation technique requirements are applied.

Grading scale

Kunnskapsområdet vektlegger den pedagogiske lederrollen med fokus på ledelse, samarbeid og utvikling i barnehagen. Ledelse inkluderer pedagogisk ledelse, personalledelse og ledelse av endrings- og utviklingsarbeid. Pedagogisk ledelse innbefatter lærings- og utviklingsprosesser i personalgruppen og i barnegruppen i samarbeid med personalet. Samarbeid omfatter også møter med foresatte og eksterne instanser. Barnehagesektoren har et mangfold i størrelse, eierformer, organisering samt personal- og barnegrupper, noe som stiller ulike krav til den pedagogiske lederrollen. Kunnskapsområdet tematiserer utvikling av egen lederrolle og vektlegger hvordan lederhandlinger kan styrke barnehagen som lærende organisasjon.

Examiners

Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten har kunnskap om

  • ulike ledelses- og organisasjonsteorier, profesjonsetikk og maktforhold innenfor et mangfoldig barnehagemiljø
  • hvordan politiske prosesser kan påvirke barnehagens virksomhet og mandat
  • hvordan relevant forskning, metoder og verktøy kan være grunnlag for ledelse, læring og utviklingsarbeid
  • samarbeidsprosesser mellom barn, foresatte, kollegaer og eksterne instanser

Ferdigheter

Studenten kan

  • analysere, bruke og kritisk reflektere over lovverk og styringsdokumenter som grunnlag for begrunnelser og beslutninger innenfor et mangfoldig barnehagemiljø
  • lede, planlegge, gjennomføre og kritisk vurdere utviklingsarbeid i barnehagen selvstendig og i samarbeid med andre
  • lede og inkludere personalet i lærings- og refleksjonsprosesser i tråd med barnehagens samfunnsmandat
  • kritisk reflektere og analysere over hvordan egen lederrolle påvirker samarbeidsprosesser i og utenfor organisasjonen

Generell kompetanse

Studenten kan

  • anvende og har innsikt i forskningsbasert kunnskap og profesjonsetikk i utvikling av egen lederrolle og barnehagens virksomhet
  • lede og utvikle barnehagen som en lærende organisasjon
  • vise innsikt i hvordan strukturelle og kulturelle forhold i og utenfor organisasjonen legger føringer for lederrollen og barnehagens virksomhet
  • reflektere over balansen mellom målstyrt pedagogisk ledelse og dialog med medarbeidere, og balansen mellom å ta hensyn til egne behov og være andreorientert