EPN-V2

PRPRO1000 Applied project management Course description

Course name in Norwegian
Praktisk prosjektledelse
Weight
5.0 ECTS
Year of study
2021/2022
Course history
Programme description
  • Introduction

    Praksisstudiet er knyttet til innholdet i kunnskapsområdene og relateres til studentenes erfaringsbakgrunn og kompetanse.

  • Recommended preliminary courses

    Two years of academic education in relevant topics, or substantial practical experience from projects.

  • Learning outcomes

    Praksisopplæringens innhold skal gjennomføres i nært og forpliktende samarbeid mellom praksisbarnehager, praksislærere i barnehagen, studenter og faglærere på universitetet.

  • Teaching and learning methods

    Praksisstudiet er en obligatorisk del av studiet og det er krav om 100 % tilstedeværelse.

  • Course requirements

    Se praksiskalender for antall dager med praksis og når praksis skal gjennomføres på nettsiden:https://student.oslomet.no/praksis-barnehagelerer

    40 dager obligatorisk praksis:

    15 dager høst (del 1)

    25 dager vår (del 2)

    Ny praksisperiode

    Studenter som blir vurdert til ikke bestått i en veiledet praksisperiode kan fullføre det påbegynte studieåret, men får deretter ett års opphold i ordinært studieløp. Ny praksisperiode gjennomføres neste gang ordinær praksis organiseres, normalt neste studieår. Hvis praksis blir vurdert til bestått ved andre gangs forsøk, kan studenten gjenoppta studiet. Hvis praksisperioden blir vurdert til ikke bestått ved andre gangs forsøk, må studiet avbrytes.

  • Assessment

    Praksisstudiet vurderes til bestått/ikke bestått.

  • Permitted exam materials and equipment

    Det er praksislærer som vurderer praksisperiodene.

  • Grading scale

    Pass/Fail

  • Examiners

    Two internal examiners. External examiners are used regularly.;

  • Target group and admission

    The course is aimed at candidates having at least two years of academic background and have a minimum of 2 years of project experience.

    ;

    Admission requirements:

    General study competence.