EPN-V2

PHVIT9540 Participation and Cooperation Course description

Course name in Norwegian
Medvirkning og samhandling
Weight
5.0 ECTS
Year of study
2025/2026
Course history
  • Introduction

    This course will teach theoretical and in-depth practical skills in operative cybersecurity. It addresses security testing and defensive as well as offensive techniques in securing networked information systems against security threats. You will learn about the legal background and limitations of such activities, about professional ethics in cybersecurity, learn about information collection (reconnaissance), practical vulnerability testing and intrusion detection and participate in exercises such as capture-the-flag and red-blue-teaming, and you will learn to use tools for practical cybersecurity work.

  • Required preliminary courses

    I dette emnet lærer du om menneskets grunnleggende fysiologiske og psykososiale behov og ressurser og om menneskets psykologiske utvikling. Faktorer som fremmer, hemmer og opprettholder balanse i de grunnleggende behovene er sentralt i emnet. Du skal studere smittekjeden og hvordan tiltak kan iverksettes for å bryte hvert ledd av kjede for å forhindre smitte. Videre studeres hygiene relatert til miljøet som omgir pasientene og hvordan basale smittvernsrutiner kan forbygge smitte og infeksjoner. Du skal også sette deg inn i aktuelle lover og forskrifter. Hensikten er å sette sykepleieren i stand til å utføre oppgaver i kommune- og spesialisthelsetjenesten. Kunnskap om kommunikasjonsferdigheter og etikk i sykepleie vektlegges.

  • Learning outcomes

    On completion of the course, the PhD candidate has achieved the following learning outcomes, defined in terms of knowledge, skills, and general competence:

    Knowledge

    The PhD candidate

    • is at the forefront of knowledge of conceptual understanding and theories of user involvement and professional input
    • can critically assess how different perspectives of user involvement and professional coordination can be applied in health science research

    Skills

    The PhD candidate can

    • critically reflect on the knowledge base for user involvement and coordination
    • articulate problems that address the complex relationships between individuals, service provision, and society in health science research
    • design a plan for including users in research design

    General competence

    The PhD candidate can

    • discuss user involvement and coordination as concepts and practices based on critical thinking of empowerment, goal-setting, and relationships between professionals and users
    • communicate and discuss topics from research about user involvement and coordination in the field of the health sciences
    • demonstrate how critical insight generated from studies of user involvement and coordination can be applied in innovation processes
  • Teaching and learning methods

    • Online course material for preparatory reading (flipped classroom approach)
    • Lectures
    • Group tutorials with live demonstrations
    • Group exercises applying tools and techniques for attack, testing and defense
    • Home assignments (written and practical, e.g. attacking or securing virtual machines)
    • Blue-Red-team competitions in defender and attacker roles

  • Course requirements

    Etter gjennomført emne har du følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

    Kunnskap

    Studenten

    • kan beskrive sykepleiens historiske utvikling og hva som kjennetegner sykepleie som profesjon
    • kan forklare menneskets grunnleggende behov og ressurser
    • kan beskrive menneskets psykologiske utvikling og behov
    • kan beskrive grunnleggende begreper i etikk i helsetjenesten
    • kan forklare taushets- og dokumentasjonsplikten
    • kan beskrive kjennetegn på kommunikasjon og samhandling og hvordan dette anvendes i sykepleieutøvelse også overfor mennesker med ulik kulturbakgrunn
    • kan gjøre rede for basale smittevernrutiner i helsetjenesten
    • kan beskrive innholdet i smittevernloven og aktuelle forskrifter
    • kan beskrive trinnene i kunnskapsbasert praksis (KBP) og forklare hva som inngår i sykepleierens vurderings-, handlings- og beslutningsprosess

    Ferdigheter

    Studenten

    • kan anvende fire sentrale helseetiske prinsipper
    • kan praktisere grunnleggende kommunikasjonsferdigheter
    • kan delta aktivt i gruppesamarbeid og ta imot veiledning og reflektere over egen rolle
    • kan følge prinsipper for akademisk skriving
    • kan utføre og begrunne aktuelle prosedyrer knyttet til ivaretakelsen av grunnleggende fysiologiske behov inkludert hjertelungeredning med bruk av hjertestarter
    • kan bryte smittekjeden og forhindre spredning av uønskede mikrober
    • kan anvende kunnskap om basale smittevernrutiner i helsetjenesten

    Generell kompetanse

    Studenten

    • kan utveksle synspunkter om sykepleiens grunnlag
    • kan reflektere over betydningen av egen innsats i studiegrupper og kan reflektere over utfordringer når gruppeprosess benyttes som metode for læring
    • har grunnleggende forståelse av sykepleierens forebyggende funksjon i smittevern og hygiene i helse- og omsorgstjenesten
  • Assessment

    An individual written portfolio consisting of five assignments based on activities undertaken in the course. Each of the assignments has a word limit of 1000 words (+/- 10%), or 7 minutes (+/- 1 minute) for video or audio submissions.

    The portfolio is assessed as a whole and given one single grade, but all assignments must be passed in order for the portfolio to receive a grade E or higher.

    All assignments in the portfolio must be written in either English or a Scandinavian language.

    The exam can be appealed.

  • Permitted exam materials and equipment

    All aids are permitted, provided the rules for plagiarism and source referencing are complied with.

  • Grading scale

    A-F

  • Examiners

    Two internal examiners. External examiners are used regularly.

  • Target group and admission

    Lothar Fritsch