EPN-V2

PHBA8250 Empirically Supported Treatments - research, control and validation Course description

Course name in Norwegian
Empirically Supported Treatments - research, control and validation
Study programme
PhD Programme in Behavior Analysis
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2018/2019
Course history

Required preliminary courses

Master-s level knowledge of behavior analysis

Learning outcomes

Students can:

  • describe and discuss criteria for Empirically Supported Treatments
  • describe and discuss various ways of conducting assessments of research
  • describe and discuss the rationale behind manual-based interventions
  • describe and discuss the concepts of treatment integrity and treatment fidelity
  • describe and discuss the concepts of efficacy and effectiveness
  • describe and discuss the concept of social validity
  • place the discussion on evidence-based intervention science in a historical perspective,
  • describe and discuss the trend towards ESTs and main arguments against it
  • review examples of intervention research with criteria from EST

Content

Individuell skriftlig hjemmeeksamen, omfang 5 timer

;

Ny og utsatt eksamen

Ny og utsatt eksamen gjennomføres på samme måte som ved ordinær eksamen, det gis ny oppgavetekst.

Studentens rettigheter og plikter ved ny/utsatt eksamen framgår av forskrift om studier og eksamen ved OsloMet - storbyuniversitetet. Studenter er selv ansvarlige for å melde seg opp til eventuell ny/utsatt eksamen på Studentweb.

Teaching and learning methods

The course consists of 1 introductory meeting, and 6 - 12 seminars of 4 x 45 minutes, and time for discussion and a final seminar (4 x 45 minutes). The introductory meeting takes place 2 weeks ahead of the main part of the course. At this meeting, the structure, content and purpose of the course are presented. The students are asked to give short presentations of their Ph.D. projects, and describe how the course is relevant to it. The main purpose of this early session is to help the students to start systematic work with the course readings.

The seminars target central themes from the course readings for discussion and reflection. A high level of student participation is expected. During this time, students will produce several reaction papers (3 - 4 pages double spaced), and a final presentation of one central theme from the course. Themes are assigned by the lecturers.

The final seminar consists of a discussion of the presentations, which are distributed in advance as papers not to exceed 10 pages double spaced, and introduced by each candidate in a short (3 minute) session. Course teachers mediate the discussions.

Course requirements

Emnet vektlegger forståelse av geometri gjennom teori og praktiske øvinger. Det legges også vekt på refleksjoner rundt utarbeiding av tilpassede og differensierte oppgaver, samt fokus på yrkesretting og relevans i arbeidet med temaene i emnet.

Assessment

MATY6100 Tall og algebra

Permitted exam materials and equipment

All

Grading scale

Se punkt om arbeids- og undervisningsformer i programplanen.

Examiners

Arbeidskrav 1

Studenten skal jevnlig gjennom semesteret løse og levere 6 sett med regneoppgaver som omhandler geometri, hvorav alle må være godkjente for å få godkjent arbeidskrav 1 for dette emnet. Fristene vil bli oppgitt ved semesterstart. Hensikten med arbeidskravet er å få bred kunnskap om geometri.

;

Arbeidskrav 2

Arbeidskravet består av to deler:

Del 1: Det skal lages en yrkesrettet matematikkoppgave med løsningsforslag i ett av temaene som emnet omhandler. Det legges vekt på differensiering, klart og enkelt språk, bruk av korrekte symboler og tegn, samt bruk av digitalt verktøy for å lage figurer/illustrasjoner for å visualisere problemet oppgaven omhandler. Det skal utarbeides vurderingskriterier. Arbeidet er individuelt, og skal presenteres muntlig for medstudenter og lærer, 10 - 15 min.

Del 2: Det skal skrives et individuelt refleksjonsnotat knyttet til erfaringer og egen læring i forbindelse med arbeidet med oppgaven i del 1. Omfang: 1250 ord +/- 10%. Hensikten med arbeidskravet er trening i å lage entydige og gode oppgaver til elever, samt bevisstgjøring av viktige momenter i forbindelse med dette arbeidet