EPN-V2

PHBA8230 Pervasive Developmental Disorders - diagnosis, aetiology, prevalence and intervention Course description

Course name in Norwegian
Pervasive Developmental Disorders - diagnosis, aetiology, prevalence and intervention
Study programme
PhD Programme in Behavior Analysis
PhD Programme in Health Sciences
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2018/2019
Curriculum
SPRING 2019
Schedule
Course history

Required preliminary courses

Alle hjelpemidler tillatt.

Learning outcomes

Eksamen vurderes med gradert skala med fem trinn fra A til E for bestått og F for ikke bestått. 

Content

Diagnostic criteria, history of the concept of "autism" (including myths), epidemiology, aetiology, theories of the influence of medical and nutritional factors, successful intervention strategies, clinical practice, working with service providers to disseminate best practice, criteria for finding and validating ESTS.

Teaching and learning methods

Det benyttes to interne sensorer. Tilsynssensor vurderer eksamensordning og studiekvalitet, og skriver en tilsynsrapport. Tilsyn for emnet skjer hvert tredje år.  

Course requirements

  • Yrke, organisasjon og ledelse
    • Yrkesmessige utfordringer i skole, samfunn og arbeidsliv, likestilling
    • Samfunnsdanning, demokrati og medborgerskap
    • Analyse av utviklingstrekk og fremtidsscenarier knyttet til samfunnsoppgaver og aktuelle yrker i et nasjonalt og internasjonalt perspektiv.
  • Forskningsmetode
  • Innovasjon og utvikling
    • Teknikk-, produkt- og tjenesteutvikling
    • Digitalisering og robotisering
    • Bærekraft og etikk

Assessment

Portfolio.

Portfolio requirements: 4 reaction papers

Permitted exam materials and equipment

All

Grading scale

Pass / Fail

Examiners

Internal