Programplaner og emneplaner - Student
PHBA8230 Pervasive Developmental Disorders - diagnosis, aetiology, prevalence and intervention Course description
- Course name in Norwegian
- Pervasive Developmental Disorders - diagnosis, aetiology, prevalence and intervention
- Study programme
-
PhD Programme in Behavior AnalysisPhD Programme in Health Sciences
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2018/2019
- Curriculum
-
SPRING 2019
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Required preliminary courses
Alle hjelpemidler tillatt.
Learning outcomes
Eksamen vurderes med gradert skala med fem trinn fra A til E for bestått og F for ikke bestått.
Content
Diagnostic criteria, history of the concept of "autism" (including myths), epidemiology, aetiology, theories of the influence of medical and nutritional factors, successful intervention strategies, clinical practice, working with service providers to disseminate best practice, criteria for finding and validating ESTS.
Teaching and learning methods
Det benyttes to interne sensorer. Tilsynssensor vurderer eksamensordning og studiekvalitet, og skriver en tilsynsrapport. Tilsyn for emnet skjer hvert tredje år.
Course requirements
- Yrke, organisasjon og ledelse
- Yrkesmessige utfordringer i skole, samfunn og arbeidsliv, likestilling
- Samfunnsdanning, demokrati og medborgerskap
- Analyse av utviklingstrekk og fremtidsscenarier knyttet til samfunnsoppgaver og aktuelle yrker i et nasjonalt og internasjonalt perspektiv.
- Forskningsmetode
- Innovasjon og utvikling
- Teknikk-, produkt- og tjenesteutvikling
- Digitalisering og robotisering
- Bærekraft og etikk
Assessment
Portfolio.
Portfolio requirements: 4 reaction papers
Permitted exam materials and equipment
All
Grading scale
Pass / Fail
Examiners
Internal