EPN-V2

PENG9200 Scientific Research Methods and Data Analysis in Engineering Science Course description

Course name in Norwegian
Scientific Research Methods and Data Analysis in Engineering Science
Weight
5.0 ECTS
Year of study
2024/2025
Course history
Curriculum
SPRING 2025
Schedule
  • Introduction

    This course covers two central areas of scientific research: the construction and justification of a research plan, and the subsequent analysis and interpretation of its implementation and of the resulting data.

    The course will be offered once a year, provided 3 or more students sign up for the course. If less than 3 students sign up for a course, the course will be cancelled for that year.

  • Recommended preliminary courses

    ingen info

  • Required preliminary courses

    None.

  • Learning outcomes

    The student is expected to have the following outcomes on completion of the course:

    Knowledge:

    On successful completion of the course, the student:

    • has advanced knowledge of the research process.
    • has advanced knowledge of data collection techniques relative to engineering sciences.
    • can critically assess the usefulness of using qualitative, quantitative, and mixed methodologies in the engineering sciences.
    • has a high-level command of qualitative and quantitative methods of analysis relative to his/her field of study.

    Skills:

    On successful completion of the course, the student can:

    • construct a problem statement or research question and evaluate its soundness.
    • create technically and scientifically sound research proposals.
    • select a methodology to address a research problem.

    General competence:

    On successful completion of the course, the student can:

    • distinguish and formulate research problems.
    • develop and critically assess the components of a research proposal.
    • critically reflect on the nature of research, scientific practice and knowledge
  • Content

    Eksamen består av en utredning og en skriftlig skoleeksamen på fire timer.

    Utredning

    Studentene skal individuelt eller i grupper på maksimum tre personer skrive en utredning. Studentene velger selv tema innenfor den faglige rammen som emneplanen i arbeidsrett setter. Utredningen skal være på maksimum ti sider. Forside, innholdsfortegnelse, litteraturliste og eventuelle vedlegg kommer i tillegg. Utredning teller 60 prosent av endelig karakter.

    Skriftlig skoleeksamen på 4 timer

    Skoleeksamen teller 40 prosent av endelig karakter.

    Utsatt eksamen/ny prøve tas i den/de delen(e) av eksamen som ikke er bestått. Ny utredning må være basert på nytt tema eller på ny vinkling av tema i forhold til tidligere sensurert utredning. Den tidligere sensurerte utredningen skal i begge tilfeller vedlegges ny utredning.

  • Teaching and learning methods

    This course can feature lectures and practical work to provide both theoretical and hands-on content. The students will supplement the lectures and group work with their own reading.

  • Course requirements

    80% obligatory attendance.

  • Assessment

    Emnet omfatter rettigheter og plikter som gjelder i arbeidslivet, spesielt rettsreglene som gjelder for ansatte i offentlig sektor. Både rettsforholdet mellom den enkelte arbeidstaker og arbeidsgiver og rettsforholdet mellom arbeidslivets organisasjoner inngår i emnet. I Arbeidsrett vektlegges anvendelse av juridisk metode, og emnet sees i sammenheng med forvaltningsrett.

  • Permitted exam materials and equipment

    ingen info

  • Grading scale

    Kunnskap

    Studenten har

    • bred kunnskap om den individuelle arbeidsretten som omfatter regler om ansettelse, diskriminering, styringsrett, medbestemmelse, lønn, arbeidstid, ferie, krav til arbeidsmiljøet, permisjon, oppsigelse, avskjed og virksomhetsoverdragelse
    • innsikt i den kollektive arbeidsretten som omfatter organisasjonsrett, tariffavtalens virkning, rettstvister og interessetvister
    • innsikt i hvilke hensyn som ligger til grunn for arbeidsrettsreglene

    Ferdigheter

    Studenten kan

    • identifisere og formulere arbeidsrettslige problemstillinger
    • anvende et bredt spekter av ulike rettskilder
    • formidle kunnskap i arbeidsrett på en presis og nyansert måte
    • ta standpunkt til konkrete, praktiske arbeidsrettspørsmål ut fra en metodisk tilnærming
    • se betydningen av vurderinger i rettsanvendelsen
    • se sammenheng mellom norske regler og internasjonal rett

    Generell kompetanse

    Studenten

    • kan planlegge og gjennomføre et utredningsarbeid
    • kan arbeide faglig selvstendig med praktisk og teoretisk problemløsning
    • kan strukturere fagstoff
  • Examiners

    Arbeids- og undervisningsformer i emnet baseres på litteraturstudier, oppgaveløsning, plenumsundervisning, gruppeundervisning og veiledning.