Programplaner og emneplaner - Student
PED1220 Educational Theory 2 Course description
- Course name in Norwegian
- Pedagogikk 2
- Study programme
-
Educational Theory and Practice in Drama and Theatre CommunicationEducational Theory and Practice in Art and Design Education
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2021/2022
- Curriculum
-
SPRING 2022
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
None.
Recommended preliminary courses
The exam papers are assessed by one internal and one external examiner.
At least 25% of the exam papers will be assessed by two examiners. The grades awarded for the papers assessed by two examiners form the basis for determining the level for all the exam papers.
Learning outcomes
Ved avsluttende vurdering brukes "Bestått" eller "Ikke bestått".
Vurderingskriterier
Bestått: Studenten dokumenterer gode kunnskaper og god evne til selvstendig bruk av relevante samfunnsfaglige teorier og begreper, samt viser god forståelse for tolkens yrkesutøvelse i et flerkulturelt samfunn. Studenten viser et godt refleksjonsnivå med hensyn til læringsmålene.
Ikke bestått: Studenten dokumenterer ikke gode kunnskaper og god evne til selvstendig bruk av relevante samfunnsfaglige teorier og begreper, samt viser liten forståelse for tolkens yrkesutøvelse i et flerkulturelt samfunn. Studenten viser ikke tilstrekkelig refleksjonsnivå med hensyn til læringsmålene.
Teaching and learning methods
The course is taught in plenary lectures, and students work on and discuss cases in groups and plenary sessions.
Course requirements
Emnet omfatter både kunnskaps-, dannelses- og ferdighetsaspekter. Det legges særlig vekt på
tilegnelse av et faglig begrepsapparat, som innfallsvinkel både til kunnskap om profesjonsutøvelse i dagens flerkulturelle samfunn, til refleksjon rundt tolkens yrkesidentitet og til tilegnelse av konkret yrkesrelevant handlingskompetanse. Emnet består av tre hovedtemaer, som danner basis for samlingene ved OsloMet:
- Sentrale begreper
- Kultur, etnisitet, identitet, status og rolle
- Kultursensitivitet, interkulturell kommunikasjon og mangfoldskompetanse
- Stigmatisering, stereotypier og etnosentrisme
- Profesjonsutøvelse i et mangfoldig samfunn
- Profesjonalisering og profesjonsidentitet
- Religion og migrasjon
- Kjønn og seksualitet
- Minoritetspolitikk og integrering
- Ytringsfrihet
- Tillit
- Diskurs og makt
- Makt, diskurs og språk
- Persepsjon, fordommer og tabuer
- Kompetanse, danning og skjønnsutøvelse
Assessment
Eksamen i emnet består av to eksamensdeler:
- Eksamensdel 1: Individuell skriftlig hjemmeeksamen over 5 dager (ca. 2000-2500 ord), som teller 60 %. Vurderes av to interne sensor. Ekstern sensor brukes jevnlig. Eksamensdel 1 kan påklages. Eksamen gjennomføres i andre semester.
- Eksamensdel 2: Individuell muntlig eksamen, som teller 40 %. Vurderes av to interne sensorer. Ekstern sensor brukes jevnlig. Eksamensdel 2 kan ikke påklages. Eksamen gjennomføres i andre semester.
Permitted exam materials and equipment
Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.
Grading scale
The following aids are permitted:
- Calculator (see regulations for the use of calculators in the programme description)
- One dictionary (either first language-English/English-first language or English/English)
Students will be provided access on the exam computer to one pdf file containing all lecture presentations.
Examiners
Eksamensdel 1
Vurderes av to interne sensorer. Ekstern sensor brukes jevnlig.
Eksamensdel 2
Vurderes av to interne sensorer. Ekstern sensor brukes jevnlig.
Overlapping courses
Christophe Van Linden