Programplaner og emneplaner - Student
PBIB9300 Current Research in Library and Information Science Course description
- Course name in Norwegian
- Current Research in Library and Information Science
- Weight
- 3.0 ECTS
- Year of study
- 2020/2021
- Course history
-
- Curriculum
-
SPRING 2021
- Schedule
- Programme description
-
Introduction
Kunnskaper
Studenten
- har kjennskap til arkivvitenskapelig teori, metode og forskning
- har god oversikt over aktuell teori og forskning på det området som oppgaven omhandler
Ferdigheter
Studenten
- er i stand til å utarbeide en presis og avgrenset arkivvitenskapelig problemstilling
- kan anvende relevant teori på eget materiale
- er i stand til å innhente, analysere, vurdere og organisere relevant materiale
- kan drøfte egne valg av metode og teoretisk grunnlag i forhold til alternative løsninger
- er i stand til å gjennomføre og formidle et selvstendig arbeid
Generell kompetanse
Studenten
- kan planlegge et selvstendig prosjekt som strekker seg over tid
- kan formidle skriftlig sentralt fagstoff som teorier, problemstillinger og funn
-
Required preliminary courses
Arbeidsform for emnet er forelesninger, veiledning og seminar.
-
Learning outcomes
Studenten skal levere tre arbeidskrav:
- Tema, foreløpig problemstilling samt ønske om veileder skal meldes til administrasjonen innen fastsatt frist. Studenter som ikke overholder denne fristen, har ikke krav på veiledning. Etter en faglig godkjenning av tema og foreløpig problemstilling, vil studenten få tildelt en veileder. Den enkelte student vil få inntil 10 timer veiledning, inkludert veileders forberedelsestid.
- En skriftlig plan for arbeidet (2-3 sider).
- En muntlig presentasjon av pågående arbeid ved et midtveisseminar.
Arbeidskravene kommenteres muntlig eller skriftlig av faglærer. De skal være gjennomførte og godkjente av faglærer innen fastlagt tid før studenten kan framstille seg til eksamen.
-
Teaching and learning methods
Studentens læringsutbytte vil bli vurdert ved en bacheloroppgave i samsvar med etablert akademisk standard innen faget og ifølge instituttets retningslinjer for oppgaveskriving.
En student kan ved ikke bestått levere omarbeidet versjon av oppgaven til sensur én gang ved ny/utsatt eksamen. Studenten har krav på begrunnelse og en time ekstra veiledning.
Dersom bacheloroppgaven fortsatt ikke er bestått etter ny/utsatt eksamen, må det leveres en helt ny bacheloroppgave med ny problemstilling ved neste ordinære eksamen. Studenten utarbeider ny problemstilling i samarbeid med faglærer, utover det gis det ingen veiledning.
Studenter som ønsker å forbedre karakteren, må levere en helt ny bacheloroppgave basert på en ny problemstilling ved neste ordinære eksamen. Det gis ingen veiledning ved forbedring av karakteren.
-
Course requirements
Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.
-
Assessment
Gradert skala A-F.
-
Grading scale
Det benyttes en intern og en ekstern sensor til sensurering av oppgavene.
-
Examiners
Anneli Sundqvist
-
Target group and admission
The subject is primarily offered to those students admitted to the PhD programme at OsloMet but will also be open to students admitted to PhD-programs at other universities.