EPN-V2

PBIB9300 Current Research in Library and Information Science Course description

Course name in Norwegian
Current Research in Library and Information Science
Weight
3.0 ECTS
Year of study
2020/2021
Course history
Curriculum
SPRING 2021
Schedule
  • Introduction

    Kunnskaper

    Studenten

    • har kjennskap til arkivvitenskapelig teori, metode og forskning
    • har god oversikt over aktuell teori og forskning på det området som oppgaven omhandler

    Ferdigheter

    Studenten

    • er i stand til å utarbeide en presis og avgrenset arkivvitenskapelig problemstilling
    • kan anvende relevant teori på eget materiale
    • er i stand til å innhente, analysere, vurdere og organisere relevant materiale
    • kan drøfte egne valg av metode og teoretisk grunnlag i forhold til alternative løsninger
    • er i stand til å gjennomføre og formidle et selvstendig arbeid

    Generell kompetanse

    Studenten

    • kan planlegge et selvstendig prosjekt som strekker seg over tid
    • kan formidle skriftlig sentralt fagstoff som teorier, problemstillinger og funn
  • Required preliminary courses

    Arbeidsform for emnet er forelesninger, veiledning og seminar.

  • Learning outcomes

    Studenten skal levere tre arbeidskrav:

    • Tema, foreløpig problemstilling samt ønske om veileder skal meldes til administrasjonen innen fastsatt frist. Studenter som ikke overholder denne fristen, har ikke krav på veiledning. Etter en faglig godkjenning av tema og foreløpig problemstilling, vil studenten få tildelt en veileder. Den enkelte student vil få inntil 10 timer veiledning, inkludert veileders forberedelsestid.
    • En skriftlig plan for arbeidet (2-3 sider).
    • En muntlig presentasjon av pågående arbeid ved et midtveisseminar.

    Arbeidskravene kommenteres muntlig eller skriftlig av faglærer. De skal være gjennomførte og godkjente av faglærer innen fastlagt tid før studenten kan framstille seg til eksamen.

  • Teaching and learning methods

    Studentens læringsutbytte vil bli vurdert ved en bacheloroppgave i samsvar med etablert akademisk standard innen faget og ifølge instituttets retningslinjer for oppgaveskriving.

    En student kan ved ikke bestått levere omarbeidet versjon av oppgaven til sensur én gang ved ny/utsatt eksamen. Studenten har krav på begrunnelse og en time ekstra veiledning.

    Dersom bacheloroppgaven fortsatt ikke er bestått etter ny/utsatt eksamen, må det leveres en helt ny bacheloroppgave med ny problemstilling ved neste ordinære eksamen. Studenten utarbeider ny problemstilling i samarbeid med faglærer, utover det gis det ingen veiledning.

    Studenter som ønsker å forbedre karakteren, må levere en helt ny bacheloroppgave basert på en ny problemstilling ved neste ordinære eksamen. Det gis ingen veiledning ved forbedring av karakteren.

  • Course requirements

    Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.

  • Assessment

    Gradert skala A-F.

  • Grading scale

    Det benyttes en intern og en ekstern sensor til sensurering av oppgavene.

  • Examiners

    Anneli Sundqvist

  • Target group and admission

    The subject is primarily offered to those students admitted to the PhD programme at OsloMet but will also be open to students admitted to PhD-programs at other universities.