Programplaner og emneplaner - Student
OASV4200 Practice in Research Course description
- Course name in Norwegian
- Forskningspraksis
- Study programme
-
Master's Programme in Public Administration and Management
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2024/2025
- Curriculum
-
FALL 2024
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Knowledge
The student
- has a wide vocabulary in economic/administrative English
- knows the main oral and written genres of business communication
- knows the main points of grammar necessary for correct and idiomatic usage of the English language
- has knowledge of various cross-curricular business topics
- has knowledge of several issues in British society
- is familiar with some works of fiction in English
Skills
The student
- can write professional English
- can speak fluently about several business topics and various aspects of society and culture in English
- can deal with professional situations in the business world
- can understand spoken and written English used in a business context
- can use professional vocabulary in oral and written contexts
- is able to discuss, analyse and reflect on various issues in English
- has developed his/her practical problem-solving skills
Competence
The student
- has developed his/her communicative competence in English, which includes linguistic, intercultural and strategic competencies
- can function well in most professional situations internationally
- can apply his/her skills and knowledge of business English
- can understand English language curricula and lectures in other subjects better
Required preliminary courses
The teaching consists of about 55 periods.
In addition to lectures there are case studies, group work, assignment review, discussions, student presentations, and written assignments. Regular attendance and active participation in classroom activities are expected. Independent study is required.
Learning outcomes
Studenten skal etter å ha fullført emnet ha følgende totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse
Kunnskap
Studenten har
- innsikt i planlegging og gjennomføring av forskningsprosjekter
- spesialisert kunnskap om teorier og metoder i administrasjon og styring som benyttes i forskningsprosjektet
- innsikt i utfordringer for praksisfeltet, og hvordan kunnskap fra fagområdet kan bidra til å øke forståelsen for, og bedre håndteringen av, disse utfordringene
Ferdigheter
Studenten kan
- orientere seg selvstendig og kritisk innenfor faglitteratur i administrasjon og styring, og finne fram til og benytte relevant materiale i et forskningsprosjekt
- analysere og håndtere et forskningsmateriale kritisk og ha evnen til kritisk tenkning også rundt egen forskerrolle og profesjon
- gjennomføre et selvstendig, avgrenset forsknings- eller utviklingsprosjekt under veiledning og i tråd med gjeldende forskningsetiske normer
Generell kompetanse
Studenten kan
- anvende sine kunnskaper og ferdigheter på nye områder
- kommunisere faglige problemstillinger, analyser og konklusjoner både med spesialister og allmennheten
Teaching and learning methods
Emnet har ingen undervisning og arbeidsformen vil måtte tilpasses det enkelte prosjekt. Typiske læringsformer er veiledning, diskusjoner med prosjektmedarbeidere, og prosjektrelaterte aktiviteter.
Det lages en avtale om innholdet i arbeidet som den vitenskapelige assistenten skal gjennomføre, som i omfang skal tilsvare 6 ukers fulltidsstudier og primært gjennomføres innenfor studieårets høstsemester. En vitenskapelig ansatt tilknyttet forskningsprosjektet veileder studenten i henhold til avtalen. Arbeidet skal ende opp i en muntlig presentasjon, en faglig relevant produksjon og et refleksjonsnotat.
Course requirements
For å kunne framstille seg til eksamen må studenten ha følgende godkjente arbeidskrav:
- Arbeidskrav 1: Selvvalgt pensum. Den enkelte student må i samråd med veileder identifisere ca. 150 sider selvvalgt pensum knyttet til forskningsprosjektets tema og faglige innretning. Pensum godkjennes av emneansvarlig lærer.
- Arbeidskrav 2: Obligatorisk sluttseminar. Det kreves deltagelse på felles seminar der studentene muntlig presenterer sine refleksjonsnotater. Hvis flere studenter har jobbet i samme prosjekt kan man velge å presentere sammen. Det settes av en halvtime til hver student (inkluderer presentasjon, kommentarer og spørsmål).
Arbeidskravene må være gjennomført og godkjent innen fastlagt frist for at studenten skal kunne framstille seg til eksamen. Dersom et eller flere arbeidskrav ikke blir godkjent, gis det anledning til å kunne levere en forbedret versjon innen angitt frist
Assessment
Eksamen i emnet består av to deler som leveres i en mappe:
1) Skriftlig faglig produkt: Det faglige produktet tilpasses det gjeldende forskningsprosjektet. Formatet kan være en egen selvstendig publikasjon i rapportform, eller arbeidet kan inngå som en selvstendig eller integrert del av en publikasjon fra prosjektet. I det siste tilfellet må studenten angi, og prosjektleder godkjenne, hvilke deler av publikasjonen som utgjør studentens faglige produkt. Det faglige produktet skal presenteres i en «ramme» i form av en innledning og konklusjon som beskriver bidragets relevans i forhold til resten av prosjektet og trekker noen samfunnsmessige implikasjoner. Studenter i samme forskningsprosjekt kan skrive individuelt eller sammen. Ved samskriving må det foreligge en dokumentasjon på hvem som har utført hvilke deler av arbeidet. Det faglige produktet skal være på ca. 30 sider. Skrifttype og skriftstørrelse: Arial / Calibri 12pkt. Linjeavstand: 1,5.
2) Refleksjonsnotat: Refleksjonsnotatet skal redegjøre for de arbeidsoppgavene studenten har gjennomført, og inkludere en refleksjon over egen læring og bidragets relevans. Refleksjonsnotatet skrives individuelt. Refleksjonsnotatet skal være på ca. 1000 ord. Skrifttype og skriftstørrelse: Arial / Calibri 12pkt. Linjeavstand: 1,5.
Både det faglige produktet og refleksjonsnotatet må leveres innen en fastsatt frist og være bestått for å bestå emnet.
En student kan ved ikke bestått levere omarbeidet versjon av eksamensbesvarelsen til sensur én gang.
Permitted exam materials and equipment
In addition to the course instructor, an external or internal examiner will be used for all the exams. The exam questions will be approved by an external examiner.
Grading scale
Exam in English from upper secondary school or equivalent knowledge of English. A large part of the syllabus is related to subjects within business and economics.
Examiners
Det benyttes en intern og en ekstern sensor til alle besvarelsene.