EPN-V2

NOLA6000 Crash Course in Norwegian Language and Culture Course description

Course name in Norwegian
Kort introduksjonskurs til norsk språk og kultur
Study programme
Crash Course in Norwegian Language and Culture
Weight
5.0 ECTS
Year of study
2025/2026
Curriculum
FALL 2025
Schedule
Course history

Introduction

Crash Course in Norwegian Language and Culture is a short introductory course in Norwegian language and culture. The objective of the course is to enable the candidates to understand and produce basic Norwegian in some common social contexts, as well as gaining a better understanding of Norwegian culture, traditions and society.

The course is ideal for international students who plan to stay one or two semesters in Norway and want to acquire basic and useful skills and knowledge about the local language and culture. The main focus of this course is oral language skills, vocabulary and cultural knowledge connected to common situations in student life in Norway.

Compared to the ordinary A1-level Norwegian course, this course has more focus on cultural knowledge and learning ‘survival Norwegian’, such as common words and phrases you are likely to meet and need during your stay in Norway. Note that passing this course does not qualify for the intermediate Norwegian course. The intermediate Norwegian course also has more focus on grammar, reading and writing than this course.

Required preliminary courses

Eksamen vurderes etter gradert skala fra A til E for bestått og F for ikke bestått.

Learning outcomes

Det benyttes to interne sensorer. Det er knyttet tilsynssensor til utdanningen som evaluerer vurderingsordningene i emnet og studiet som helhet.

Content

The course comprises 40 hours of language instruction (4 hours * 10 weeks) organized as whole class instruction.

Teaching and learning methods

Emnet gir inngående kunnskap om hvordan arbeide med kunst og kultur med barn og hvordan rammeplanens fagområde kunst, kultur og kreativitet kan prioriteres og vektlegges i barnehagens tverrfaglige arbeid. Sanselig utvikling og læring gjennom estetiske uttrykk skjer kroppslig, emosjonelt og kognitivt. I emnet utvikler studenten innsikt og bevissthet om hvordan barn erfarer gjennom ulike sanse- og følelsesopplevelser.

Emnet har som mål å styrke det praktiske og estetiske arbeidet i barnehagen slik at barna får delta i og erfare kunstneriske og kulturelle inntrykk og uttrykk. Studentene får videreutviklet sin forståelse for barns kreative behov og uttrykksmåter, og lærer å legge til rette for en tverrfaglig tilnærming til arbeidet. Dette innebærer en forståelse for rammeplanen kapittel 9 som arbeidsdokument på tvers av temaområdene i rammeplanen. Videreutdanningen vil derfor omfatte rammeplananalyse og diskusjoner rundt hvilke handlingsrom den gir for å styrke barnehagens arbeid med fagområdet kunst, kultur og kreativitet.

I dette emnet vil studentenes holdninger og verdier utfordres gjennom refleksjoner rundt formidling og tilrettelegging for likeverd og likestilling. Dette er en viktig del av forståelsen for og arbeidet med sosial og kulturell bærekraft.

Videreutdanningen skal bidra til økt forståelse for potensialet som ligger i tverrfaglig læring, praktisk metodikk og overføringsverdi mellom fagområdene. Gjennom studiet får studentene utvikle kompetanse i bruk av både kognitive, sanselige, digitale og taktile innganger til å realisere fagområdet på nye og kreative måter. Didaktiske problemstillinger utgjør en sentral del av studiet. Gjennom innføring og utprøving av ulike praktiske, estetiske og digitale teknikker, bevegelser, verktøy, materialer, auditive ressurser og barnelitteratur, vil studentene få mulighet til å jobbe deltakende, utforskende og eksperimenterende, og få reflektere over og utvikle egen praksis i barnehagen.

Studentene skal videreutvikle sine praktiske og estetiske perspektiver på læring i møte med nye faglige utfordringer i et flerkulturelt og multimedialt samfunn. I dette inngår også utvikling av tverrfaglige kompetanser innen lek gjennom billedkunst og kunsthåndverk, musikk, dans, drama, språk, litteratur, film, arkitektur og design.

Course requirements

80 % attendance is required.

Assessment

Course Code: NOLA6000.

Exam Form: Oral exam in pairs.

Semester: By the end of the semester.

The final assessment consists of a 20-minute oral exam in pairs. The final exam is organized on campus.

Re-examination

In case of failing the exam or in case of valid absence at the time of the exam, the student is entitled to make a renewed attempt the next semester. The re-examination will be arranged in the same manner as the regular exam. If exam in pairs is not possible, individual exam will be arranged.

The students are themselves responsible for registering for the re-examination within given deadlines.

Permitted exam materials and equipment

No helping resources are allowed for the final exam.

Grading scale

The grading scale used in the final assessment is the ECTS-grading scale, Pass/Fail.

Examiners

The final exam is organized on campus, under supervision and are assessed by two internal examiners.

Admission requirements

Target Group

The target group of the course is international exchange students who are admitted to the study programmes at Oslo Metropolitan University for one or two semesters.

Admission

International exchange students, who are admitted to the study programmes at Oslo Metropolitan University (OsloMet) for the current term, will be given priority over other applicants. Other categories of international students who currently follow study programmes at OsloMet, may be admitted to the course provided that there will be available places. Trainees through the ‘Akademisk dugnad’ at OsloMet must be approved by the Section for Internationalisation and must meet the general admission requirements for Higher Education Entrance Qualification (GSK).

The flowing categories will not be able to apply for the course:

  • Applicants with equivalent or higher language competence
  • Other categories of applicants, who are not international students at OsloMet
  • Students with ordinary admission to OsloMet

Ranking of qualified applicants

Qualified applicants will be ranked in the following order:

  • Erasmus+ students and trainees.
  • Exchange students from other exchange programmes.
  • Trainees through the ‘Akademisk dugnad’ at OsloMet and have been recommended by the Section for Internationalisation.
  • Master’s degree programme students.

Applicants in each category will be ranked according to drawing of lots principle.