EPN-V2

MSL4200 Research Methods and Theory of Science Course description

Course name in Norwegian
Forskningsmetoder og vitenskapsteori
Study programme
Executive Master in Public Management
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2018/2019
Curriculum
FALL 2018
Schedule
Course history

Introduction

The students must acquire the knowledge and skills required to plan and execute the empirical part of the master's thesis in public management. The course provides an overview of the different phases of a research process and raises fundamental issues relating to theory of science.

Recommended preliminary courses

Grunnleggende kunnskaper om forskningsmetode og vitenskapsteori tilsvarende bachelornivå.

Required preliminary courses

None

Learning outcomes

Knowledge

The student has

  • in-depth knowledge of theory of science perspectives on knowledge development
  • in-depth knowledge of different research designs
  • in-depth knowledge of various methods of collecting and analysing research data
  • insight into the possibilities and limitations relating to research and development work

Skills

The student is capable of

  • articulating research issues and research questions and relating them to choices of methods
  • finding and expediently using relevant literature
  • analysing qualitative and quantitative data to answer research questions
  • analysing relevant scientific criteria in the assessment of theories, methods and studies
  • carrying out an independent, limited research project in the form of a master's thesis in his/her field under supervision and in accordance with applicable research ethical standards

Competence

The student is capable of

  • considering relevant issues relating to the theory of science, research methods and research ethics
  • applying knowledge and skills in the collection and analysis of relevant sources of data
  • interpreting and disseminating results from empirical studies
  • communicating about methodological issues relating to social sciences with specialists and the general public

Teaching and learning methods

Undervisningen gjennomføres med forelesninger, diskusjoner, gruppearbeid og seminarer.

Course requirements

Ingen forkunnskapskrav, men følgende progresjonskrav: 60 studiepoeng må være fullført og bestått før avtale med faglærer om veiledning av masteroppgave og deltakelse på masteroppgaveseminar igangsettes.

Assessment

Arbeidet med mastergradsoppgaven innledes med et første avhandlingsseminar som gir grunnlag for fastleggelse av emne for oppgaven. Det arrangeres to temaspesifikke avhandlingsseminarer der studentene legger frem deler av oppgaven, og får kommentarer og tilbakemeldinger fra lærere og opponenter.

Veiledning under arbeidet med masteroppgaven er obligatorisk, og en veiledningsavtale mellom student og veileder skal senest inngås ved første avhandlingsseminar. Det gis ca 10 timer individuell veiledning samt 2 * 6 timers avhandlingsseminar.

Mastergradsoppgaver kan utarbeides individuelt eller som et samarbeid mellom flere. I sistnevnte tilfelle må hver enkeltes ansvar tydelig fremgå av forordet.

Permitted exam materials and equipment

Tilstedeværelse samt fremlegg av eget arbeid ved to avhandlingsseminarer.

Grading scale

Arbeidskrav skal være gjennomført innen fastlagt tid, og godkjent av faglærer før studenten kan gå opp til eksamen. Studenten vil bli vurdert i henhold til oppgaven (50-90 sider). Hvis to studenter skriver masteroppgave sammen, kan omfanget økes med ca. 20 prosent. I tilknytning til innlevering vil det arrangeres et obligatorisk offentlig sluttseminar hvor kandidatene legger fram sine mastergradsoppgaver.

Oppgaven leveres inn i digital form (pdf-format).

En student kan levere ny eller revidert masteroppgave en gang dersom masteroppgaven ikke er bestått. Det er ikke adgang til å få vurdert en ny masteroppgave i samme studieprogram når studenten tidligere har fått vurdert sin oppgave med bestått resultat, jf. Forskrift om studier og eksamen ved Høgskolen i Oslo og Akershus § 5-6 (1. og 2. ledd).

Examiners

Gradert skala A-F.

Course contact person

Det benyttes en intern og en ekstern sensor til sensurering av oppgavene.