EPN-V2

MSL4101 Organization, Management and Change in the Public Sector Course description

Course name in Norwegian
Organisasjon, lederskap og endring i offentlig virksomhet
Study programme
Executive Master in Public Management
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2021/2022
Curriculum
SPRING 2022
Schedule
Course history

Introduction

Emnet omfatter teorier og modeller for analyse av ledelse, organisasjoner og organisasjonsendring med vekt på offentlige virksomheter. Det fokuserer på nasjonale og internasjonale drivkrefter og forutsetninger for endring, effektivisering og omstilling, samt på endringsprosesser og -strategier. Emnet har en virkemiddelorientert tilnærming til organisasjon og ledelse.

Required preliminary courses

Det er ingen spesielle forkunnskaper til emnet.

Learning outcomes

Studenten skal etter å ha fullført emnet ha følgende totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse

Kunnskap

Studenten har

  • inngående kunnskap om organisasjon- og ledelse med relevans for forvaltning, tjenesteyting, styring og omstilling i offentlig virksomhet
  • inngående kunnskap om endringsbehov og endringsatferd i organisasjoner
  • kjennskap til nasjonale og internasjonale drivkrefter og forutsetninger for stabilitet og endring i offentlige virksomheter

Ferdigheter

Studenten kan

  • reflektere over organisasjon og ledelse som virkemiddel i offentlig sektor
  • analysere organisasjonsforhold og identifisere utviklingsbehov i offentlige organisasjoner
  • anvende kunnskap om organisasjon og ledelse for å vurdere endringsstrategier og aktuelle organisatoriske løsninger

Generell kompetanse

Studenten kan:

  • anvende kunnskaper og ferdigheter på nye områder for å gjennomføre avanserte arbeidsoppgaver og prosjekter innen administrasjon, styring og ledelse
  • ha en aktiv rolle i fornyings- og omstillingsarbeid og bidra med kritiske perspektiver i slike prosesser
  • anvende kunnskaper og ferdigheter i innhenting og bruk av aktuelle kilder, litteratur og annen informasjon, kan henvisnings- og sitatteknikk, og kan definere hva som er plagiat og fusk

Teaching and learning methods

Undervisningen gjennomføres som forelesninger, studentpresentasjoner, diskusjoner, gruppearbeid og oppgaveskriving. Stor grad av egenaktivitet er en forutsetning for gjennomføringen av emnet.

Course requirements

Studentene skal levere et presentasjonsnotat (maks to sider) med tema og problemstilling for den individuelle semesteroppgaven (jf. vurdering). Arbeidskravet må være gjennomført og godkjent av faglærer innen fastlagt frist for å få adgang til eksamen. Dersom arbeidskravet ikke blir godkjent, gis det anledning til å kunne levere en forbedret versjon innen angitt frist.

Assessment

The module consists of a six-week period of supervised practical training in an prosthetic and orthotic company. The focus of the module is lower limb and spinal orthoses, which often involves treating people with neurological disorders or injuries to the lower limbs and/or back. Good communication and cooperation with the user and interdisciplinary team are key to achieving good treatment results.

The table below shows the subjects covered by the module, with credits specified:

  • Prosthetic and orthotic practice (7 credits)
  • Rehabilitation and habilitation (1 credits)
  • Profession, psychology, interaction and communication (1 credits)
  • Ethics (1 credits)
  • Total credits: 10

Permitted exam materials and equipment

The student must have passed the second year of the programme.

Grading scale

After completing the module, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:

Knowledge

The student has

  • knowledge of organisational and structural factors with a bearing on professional practice at the practical training enterprise
  • knowledge of important topics, theories, issues, processes, tools and methods used in treatment, habilitation and rehabilitation of relevance to lower limb and spinal orthoses

Skills

The student is capable of

  • using, giving grounds for, carrying out and reflecting on clinical processes with an emphasis on lower limb and spinal orthoses
  • providing guidance on how to use orthoses
  • analysing and reflecting on ICF and outcome measures and using the results in a treatment context
  • assessing whether there is a need to refer clients to partners
  • communicating and discussing professional opinions with users, next-of-kin and partners
  • discussing and reflecting on the treatment of children in need of orthoses
  • performing quality control of orthopaedic appliances
  • exploring professional issues in a systematic and reflected manner in his/her clinical practice

General competence

The student is capable of

  • practising in accordance with applicable legislation, framework conditions and professional ethical guidelines
  • demonstrating and reflecting on professionalism in all tasks at the practical training enterprise
  • acting with empathy, respect and equality to promote autonomy and co-determination
  • independently keeping records and relevant documents used in the practical training enterprise
  • handling ethical dilemmas and practising in accordance with professional ethical guidelines
  • contributing to work in and coordination of interprofessional teams
  • reflecting on his/her own development, the user perspective and the perspectives of other healthcare professionals
  • identify his/her own knowledge needs, demonstrate insight in relation to his/her own learning needs and obtaining new knowledge and skills

Examiners

A six-week period og supervised practical training in an prosthetic and orthotic company.

Course contact person

The following coursework requirements must be met before a final assessment can be made of the student-s practical training period:

  • minimum attendance of 90 % during the period of practical training
  • weekly reflection notes to be submitted to the programme