EPN-V2

MOKV3200 Professionalism with Internships Course description

Course name in Norwegian
Informasjons- og kommunikasjonsarbeid med praksis
Study programme
Bachelor Programme in Media and Communication
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2019/2020
Curriculum
FALL 2019
Schedule
Course history

Introduction

Ingen forkunnskapskrav.

Required preliminary courses

Studenten skal etter å ha fullført emnet ha følgende totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten har innsikt i

  • ulike tekstanalytiske tradisjoner
  • ulike teorier om makt og språk
  • ulike tekstsjangre med betydning for velferdssamfunnet

Ferdigheter

Kandidaten kan selvstendig

  • diskutere anvendeligheten av ulike tekstanalytiske metoder
  • analysere ulike velferdstekster
  • reflektere over språk og tekst som maktfaktorer innenfor velferdssamfunnet og i eget arbeid

Generell kompetanse

  • Studenten kan reflektere kritisk over etiske konsekvenser av kvalitativ forskning og analyse

Learning outcomes

Undervisningen foregår med fysisk oppmøte på campus, og er lagt opp med en kombinasjon av forelesninger og praktisk analysearbeid i grupper og gjennom plenumsdiskusjoner. Studenten får et reflektert forhold til analyseredskapene gjennom selvstendig arbeid med ulike typer tekster.

Det praktiske analysearbeidet foregår i form av to skriveseminar. I forkant av første seminar leverer studenten inn et førsteutkast til essay. Det gis tilbakemelding fra seminaransvarlig på første seminar. I forkant av andre seminar leverer studenten et bearbeidet utkast av eget essay, og leser to medstudenters førsteutkast. På det andre seminaret skal studenten gi skriftlige og muntlige opponentkommentarer på disse. For å få opponentkommentarer og tilbakemelding fra seminarleder, forutsettes deltakelse i begge seminar.

Teaching and learning methods

Ingen arbeidskrav og obligatorisk aktivitet.

Course requirements

After completing the course, the student should have the following overall learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:

Knowledge

The student has advanced knowledge of

  • main theoretical and empirical debates concerning how globalisation impacts upon health and social welfare in different parts of the world
  • trends in economic growth, poverty and inequality
  • the importance of the demographic and epidemiological transitions for understanding differences in health status and social welfare between as well as within countries
  • welfare state changes in high, middle and low income countries
  • how decisions are made in multilateral agencies (in particular the World Health Organisation, the World Bank and IMF), and the polities of multilateral organisations
  • the relationship between international and national health policy and social policy

Skills

The student can

  • review and discuss different theoretical perspectives on the relationship between globalisation and local policy development
  • investigate health and social policy outcomes in different countries
  • investigate how demographic and socioeconomic changes influence disease patterns and changes in health and social inequality
  • analyse how various aspects of globalisation influence health and social policy outcomes in high, middle and low income countries

General competence

The student is capable of

  • contributing to the debate on how various aspects of globalisation pose challenges as well as opportunities for the development of health and social policy
  • identifying and evaluating how health and social policy designs can be adopted to global policy challenges
  • participating in the debate concerning how multilateral organisations such as the World Bank and WHO perform their roles with regard to global health and social policy challenges

Assessment

The following coursework requirements must have been approved in order for the student to take the exam:

  • Coursework 1: The student must submit a coursework paper of at least 1700 words (in addition to front page, list of content and list of references), written individually or in groups of max 4 students. A student must have approval from the course lecturer in order to write individually. The paper must be approved by the course lecturer.
  • Coursework 2: The coursework papers are to be presented at a seminar, or poster session, or zoom gathering. Participation in the seminar, or poster session, or zoom gathering is mandatory.

Students whose papers are not approved after the first submission will be given the chance to resubmit once. Papers that are not approved after two submissions will disqualify students from sitting the final examination.

A student who is absent from the presentation will have to submit a compensatory coursework requirement within a given deadline.

Permitted exam materials and equipment

Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten

  • har kunnskap om sentrale begreper som karrierelæring og karrierekompetanse
  • har kunnskap om forskjellige karrierelæringsaktiviteter og karrierelæringsteorier

Ferdigheter

Studenten

  • kan identifisere behov og anvende hensiktsmessige karrierelæringsaktiviteter for å utvikle karrierekompetanse.
  • kan variere mellom kommunikasjonsformer for å vinne tillit, utvikle relasjoner og skape trygge rammer for aktiviteter i karrierelæring
  • kan gjennomføre og evaluere ulike karrierelæringsaktiviteter

Generell kompetanse

Studenten

  • er bevist på egen karrierekompetanse, og kan utvikle mestringsstrategier til å håndtere karriere i et livslangt perspektiv

Grading scale

Tilbudet er nettbasert med 4 digitale samlinger à 3 timer i Zoom. Samlingene vil variere mellom teori, gruppeoppgaver og diskusjoner. I tillegg benyttes Canvas som læringsplattform hvor det vil ligge læringsressurser og rom for dialog mellom studenter og lærere.

Mellom samlingene vil det være praktiske arbeidskrav som dokumenteres og leveres digitalt (Canvas). Arbeidskravene vil ta utgangspunkt i reelle problemstillinger fra egen livssituasjon, arbeidsplass (tidligere eller nåværende) og skal danne grunnlag for å heve deltakers kompetanse på aktuelle områder. Det avtales veiledning på arbeidskrav mellom deltaker og lærer.

Examiners

Arbeidskrav skal være levert/utført innen fastsatte frister. Gyldig fravær dokumentert med for eksempel sykemelding, gir ikke fritak for å innfri arbeidskrav. Studenter som på grunn av sykdom eller annen dokumentert gyldig årsak ikke leverer/utfører arbeidskrav innen fristen, kan få forlenget frist. Ny frist for å innfri arbeidskrav avtales i hvert enkelt tilfelle med den aktuelle læreren.

Arbeidskrav vurderes til ”Godkjent” eller ”Ikke godkjent”. Studenter som leverer/utfører arbeidskrav innen fristen, men som får vurderingen ”Ikke godkjent”, har anledning til én ny innlevering/utførelse. Studenten må da selv avtale ny innlevering av det aktuelle arbeidskravet med faglærer. Studenter som ikke leverer/utfører arbeidskrav innen fristen og som ikke har dokumentert gyldig årsak, får ingen nye forsøk.

Følgende arbeidskrav må være godkjent før eksamen kan avlegges:

Arbeidskrav 1

Tema for arbeidskravet er selvinnsikt og utføres individuelt i form av et refleksjonsnotat knyttet opp mot relevant pensum. Omfang 1000 ord +/- 10%

Arbeidskrav 2

Tema for arbeidskravet er karrierelæring og karrierekompetanse. Arbeidskravet utføres individuelt i form av en drøftingsoppgave der du viser til en til to karrierelæringsaktiviteter. Drøftes opp mot relevant pensum. Omfang 1000 ord +/- 10%

Krav om tilstedeværelse

Faglig innhold og arbeidsmåter i studiet er knyttet til erfaringsdeling og utvikling av praktiske ferdigheter. Slik læring og ferdigheter kan ikke tilegnes kun ved selvstudium, men må opparbeides gjennom reell dialog med medstudenter og lærere og ved tilstedeværelse i undervisningen. Det er derfor krav om 100 % tilstedeværelse på nettsamlingene for å kunne avlegge eksamen. Dokumentert fravær ut over 20 % må kompenseres med en faglig oppgave, etter avtale med og vurdering av faglærer.