EPN-V2

MINF6200 Immigration Law Course description

Course name in Norwegian
Immigration Law
Study programme
One Year Programme in Migration and Integration Management
Oslo Business School, Exchange Programme
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2022/2023
Curriculum
SPRING 2023
Schedule
Course history

Introduction

The aim of this course is to introduce the main legal concepts and principles of immigration law. The course will take into account the most important legal rules on the topic, focusing;on the mechanisms and issues related to the right of EU/EEA and third country nationals to live and work in Norway. With this purpose, it will explore not only the Norwegian legal rules, but also the relevant EU/EEA provisions and the international dimension (work, study and family immigration, as well as refugee protection).

Required preliminary courses

Profesjonsfag danner den lærerfaglige plattformen i studiet. Profesjonsfag 2 omfatter studier i pedagogikk og fagdidaktikk, og sammenhengen mellom fagfeltet design, kunst og håndverk, pedagogikk, fagdidaktikk og praksisopplæring. Profesjonsfag 2 fokuserer på faglærerens arbeid i grunnskole.

Learning outcomes

After completing the course, the student should have the following overall learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:

Knowledge:

The student will have knowledge of:

  • Main legal concepts and principles of immigration law
  • Main legal rules;in Norway
  • EU/EEA relevant provisions (e.g. on free movement of persons)
  • Refugee protection in the international dimension

;

Skills:

The student will be able to:

  • Solve basic issues of immigration law independently, e.g. by distinguishing different types of migration and understanding which legal rules apply on the specific cases
  • Identify and utilize national and international legal sources on the topic
  • Understand the wide scope of immigration law and discuss the connection between the Norwegian legal system and the European and international dimensions

;

General competence:

The student will be able to:

  • Reflect critically and write on topics related to migration
  • Use English terminology connected to the topics studied
  • Retrieve legal sources using;national and international databases

Teaching and learning methods

The course is based on lectures, group work, work on assignments;and self-study.

Course requirements

Alle sentrale aspekter ved emneområdene behandles nødvendigvis ikke i undervisningen, men skal dekkes av studenten selv gjennom pensumlitteratur, aktiv deltakelse i undervisningen og øvrig studiearbeid. Arbeidsformer veksler mellom forelesninger, ulike former for gruppe- og prosjektarbeid, praksis i skolen og selvstudium.

Assessment

Følgende arbeidskrav er obligatorisk og må være godkjent for å fremstille seg til eksamen:

  • Skriftlig gruppeoppgave i pedagogikk (ca. 2500-3500 ord). Studenter som ikke kan gjennomføre prosjektet på grunn av sykdom eller annen dokumentert gyldig årsak ,har anledning til å erstatte gruppeprosjektet med en individuell prosjektoppgave (ca. 1500 til 2000 ord).
  • Muntlig presentasjon av pedagogikk-prosjektoppgaven i smågrupper.
  • En tverrprofesjonell oppgave, Inter1200, i samarbeid med studenter ved andre studier.

Permitted exam materials and equipment

Eksamen i emnet er todelt:

1. Individuell skriftlig hjemmeeksamen over to dager

Fagdidaktikk: Er knyttet til praksisopplæringen. Oppgaven skal ha et omfang på ca. 1500 til 2000 ord. Teller 40 prosent av sluttkarakter.

2. Individuell skriftlig hjemmeeksamen over tre dager

Pedagogikk: Oppgaven skal ha et omfang på ca. 2200 til 3000 ord. Teller 60 prosent av sluttkarakter.

Eksamensresultat kan påklages.

Grading scale

Gradert skala A-F

Examiners

Studentene får en innføring i temaer knyttet til oppvekst, barndom, sosialisering, læring og utvikling, hverdags- og familieliv. Betydninger av sosiale og kulturelle og materielle betingelser for barn og unges hverdagsliv og utvikling er sentralt. Emnet har fokus på generelle trekk ved barns oppvekst som grunnlag for arbeid med barn, unge og familier i utsatte livssituasjoner. Emnet gir begynnende kunnskap og ferdigheter knyttet til relasjonsarbeid, anerkjennende kommunikasjon og barns deltakelse.;

Course contact person

Ingen forkunnskapskrav