Programplaner og emneplaner - Student
MGSP6100 Spanish Language and Culture Course description
- Course name in Norwegian
- Spansk språk og kultur
- Study programme
-
Spanish 2
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2025/2026
- Curriculum
-
FALL 2025
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Required preliminary courses
Eksamen består av en individuell, skriftlig hjemmeoppgave (fagartikkel) etter selvvalgt tema innen emnets område på 4500 ord +/-10 %. I fagartikkelen skal kandidaten utnytte kunnskapsstoff fra pensum (felles og selvvalgt). Det legges vekt på evne til å kunne trekke linjer, få frem perspektiver og kontraster og å se sammenhenger.
Ny/utsatt eksamen
Ny/utsatt eksamen foregår som ved ordinær eksamen. Dersom fagartikkelen vurderes til ikke bestått, kan studenten levere en omarbeidet versjon.
Learning outcomes
Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.
Content
1. Grammatical expertise in Spanish as a Second Language.
1.1. Spanish Grammar for Foreigners (I): common problems and their approach.
1.2. Grammar of Spanish for Foreigners (II): detection of mistakes and deadlocks.
1.3. Sayings, idiomatic expressions and idioms. The richness of the traditional and the metaphorical uses of language.
2. Communicative approaches and vocabulary teaching.
2.1. The relevance of register: adequacy and contextualisation. The pragmatics of speech.
2.2. Phraseology: straight and transferred uses. Colloquiality and precision.
2.3. The lexical increase: detail and connotation. Synonymies of everyday use and variety of terms for specificity.
3. Natural speech and oral Spanish in Spanish as a Second Language.
3.1. Diction, intonation and accent as correction marks.
3.2. The nuance: options and alternatives for an individualized expression of feeling and mood.
3.3. Oral Spanish in Spanish as a Second Language classroom: listening comprehension.
4. Culture and society in the Spanish-speaking world.
4.1. Short introduction to the History of Spain.
4.2. Political and territorial organisation: central state and autonomic system.
4.3. Leisure and time off: popular festivities and traditions.
Teaching and learning methods
Det benyttes gradert skala A-F.
Course requirements
Det benyttes intern(e) og ekstern sensor.
Assessment
Aktuelle fagdidaktiske perspektiver:
- Begynneropplæring for det lekende og lærende barnet som tar i betrakting både kroppslige, affektive, kognitive, praktisk- estetiske og utforskende perspektiver, praktisk- estetiske og utforskende perspektiver
- Tilrettelegging for sosial og faglig kontinuitet i overgangen barnehage-skole og for begynneropplæring i lesing, skriving og matematikk.
- Didaktiske utfordringer i begynneropplæring sett i en flerspråklig, flerkulturell og internasjonal sammenheng.
- Kommunikasjon og klasseromskultur.
- Faglig tilrettelegging for utforskende samtaler, didaktisk refleksjon, meningsskaping og dialog.
- Organisering, klasseledelse og improvisasjon i begynneropplæringen
Permitted exam materials and equipment
All examination support material is permitted.
Grading scale
A grade scale with A being the highest grade and E the poorest pass grade is used. The grade F means that the student has failed the exam.
Examiners
The exam will be assessed by two internal examiners. An external programme supervisor is affiliated with the course in accordance with the Guidelines for Appointment and Use of Examiners at OsloMet.