EPN-V2

MEST4510 Research Theory and Method 1 Course description

Course name in Norwegian
Vitenskapsteori og forskningsmetode 1
Study programme
Master of Aesthetic Practices in Society
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2024/2025
Curriculum
FALL 2024
Schedule
Course history

Introduction

Dette emnet gir en oversikt over relevant vitenskapsteori på det estetiske feltet, samt ulike vitenskapelige metoder. Det legges særlig vekt på å belyse forskningsmetoder som er relevante for de ulike estetiske fagområdenes egenart og samfunnsrelevans. Dette settes i et vitenskapsteoretisk perspektiv. Emnet vil presentere grunnleggende begreper og metodeperspektiv som er sentrale for å vurdere og utføre forsknings- og utviklingsarbeid innen de estetiske fagområdene. Emnet forbereder studenten på å strukturere og formulere faglige ressonnementer på et masternivå (2.syklus nivå).

Required preliminary courses

Ingen utover opptakskrav.

Learning outcomes

Kunnskap

Studenten:

  • har inngående kunnskap om de estetiske fagområdenes vitenskapelige teorier og forskningsmetoder
  • har inngående kunnskap som grunnlag for å analysere og reflektere over forskningsmetodiske perspektiv og vitenskapelige tradisjoner knyttet til fagområdenes historie, egenart og plass i samfunnet
  • kan anvende kunnskap for å kritisk vurdere ulike vitenskapsteoretiske- og forskningsmetodiske posisjoner innen de estetiske fagområdene

Ferdigheter

Studenten

  • kan anvende vitenskapsteori og forskningsmetode som er relevant for praksis- og teoridimensjonen knyttet til de estetiske fagområdenes egenart
  • kan strukturere og formulere faglige resonnementer på bakgrunn av vitenskapsteoretisk- og forskningsmetodisk innsikt
  • kan arbeide selvstendig med praktisk og teoretisk problemløsning og vurdere ulike etiske perspektiv knyttet til forskningsprosessen
  • kan bruke relevante metoder for forskning og faglig og/eller kunstnerisk utviklingsarbeid på en selvstendig måte

Generell kompetanse

Studenten

  • kan arbeide selvstendig med eget fagfelt og beherske fagområdets uttrykksformer
  • kan kommunisere med ulike målgrupper om faglige problemstillinger og drøftingsperspektiv innen de estetiske fagfeltene
  • Kan kritisk vurdere ulike former for kunnskapsinnhenting og bruk av kilder i vitenskapelig publisering

Teaching and learning methods

Passing a professional examination is one of the conditions for obtaining authorization as a nurse. The Directorate of Health has on 05.06.2019 decided that you who complete the education at OsloMet fulfill this additional requirement through SKOMP3000.

The program contains all additional requirements that are required for authorization as a nurse. https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2016-12-19-1732

However, you must apply to the Directorate of Health for authorization as a nurse after completing your education.

Course requirements

Passed course SKOMP1000, SKOMP1100 and SKOMPPRA10.

Assessment

Individuell skriftlig hjemmeeksamen i vitenskapsteori og forskningsmetode over fem dager.

Omfang: 3000-4000 ord.

Permitted exam materials and equipment

The learning outcomes of the course are based on the other courses in the programme and focus on areas of importance to patient safety and nursing skills.

This applies in particular to the following:

Skills

The student has basic knowledge and action competence

  • in encounters with acutely ill patients
  • in encounters with surgery patients (preoperative, peroperative and postoperative)
  • in encounters with medical patients
  • in encounters with frail elderly patients

Grading scale

Students will first be given an introduction, then have some time to prepare for the practical exam. The exam is normally conducted in the course of one day.

Examiners

None.

Overlapping courses

Test - Practical Skills in Nursing, consisting of 2 parts:

  • Multiple Choice 2 hours. 40 questions 60% right for passing
  • Practical test (modified OSCE test), related to emergency medicine, surgical, medical and geriatric patient care. Implemented station-based.

If one part of the test fails, both parts must be retaken.

The tests set up late in the spring semester.

The exam will be conducted late in the spring semester. Students have three attempts at the exam, in line with other exams.