Programplaner og emneplaner - Student
MEST4313 Research Theory and Method 2 Course description
- Course name in Norwegian
- Vitenskapsteori og forskningsmetode 2
- Study programme
-
Master of Aesthetic Practices in Society
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2022/2023
- Programme description
- Course history
-
Introduction
This course is a continuation of Research Theory and Method 1. It elucidates research methods and philosophy of science perspectives of relevance to the distinctive nature of the aesthetic field. The course emphasises the student analysing, assessing and using theoretical and practical elements in his/her own research process. In the course, the student will prepare a proposal for his/her own research design as a basis for the further work on the master’s thesis.
Recommended preliminary courses
The course MEST4312 or similar competence
Required preliminary courses
Ingen.
Learning outcomes
After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and competence:
Knowledge
The student:
·;;;;;;;; is capable of applying knowledge of relevant philosophy of science perspectives in a delimited aesthetic field
·;;;;;;;; is capable of analysing and assessing the theoretical and practical elements of the testing and research process
·;;;;;;;; is capable of using and taking a critical approach to the use of sources and ethical assessments throughout the; research processes
;
Skills
The student;
·;;;;;;;; is capable of using philosophy of science and methodology of relevance to a delimited aesthetic field in an independent manner
·;;;;;;;; is capable of critically assessing research methodology choices in relation to different research questions
·;;;;;;;; is capable of research methodology argumentation relating to a delimited aesthetic field
·;;;;;;;; is capable of assessing and using different sources and research ethical standards in the research process
·;;;;;;;; is capable of independent practical and theoretical work in the testing and research process
;
Competence
The student
·;;;;;;;; is capable of working independently in his/her own field and masters the field's forms of expression
·;;;;;;;; is capable of communicating with various target groups about professional issues and angles of discussion in the aesthetic fields
·;;;;;;;; is capable of using knowledge and skills in the aesthetic fields to contribute to new ideas and innovation processes
Teaching and learning methods
Teaching methods vary between lectures and student based activities. Students must actively participate in teaching and group work. The master’s programme is based on individual study with participation in groups, lectures and thematic workshops. Emphasis is placed on both theoretical and practical work as forms of study.
Course requirements
Etter fullført studieemne har studenten følgende kompetanse definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
· har grundig kunnskap om kvalitative tilnærmingsmåter ved innsamling og bearbeiding av data som for eksempel intervju, case study, etnografi, aksjonsforskning, video-baserte analyser
Ferdigheter
Studenten
· kan anvende kunnskapen om kvalitative metoder i et prosjektarbeid med relevans for barnehagefeltet
· kan planlegge og gjennomføre et mindre empirisk arbeide/prosjekt
Generell kompetanse
Studenten
· kan reflektere over metodologiske og vitenskapsteoretiske problemer
· har forståelse for og kan vurdere etiske problemstillinger knyttet til forskning i barnehagefeltet
Assessment
Eksamen består av to komponenter:
· skriftlig prosjektrapport i gruppe (ca. 15-20 sider) som leveres i tre eksemplarer
· muntlig presentasjon i gruppe
Delene vurderes samlet.
Vurderingskriterier
For å oppnå karakteren bestått må studenten:
· ha avgrenset og presisert sin tolkning av oppgaven
· ha dokumentert fagkunnskap om emnet gjennom å ta utgangspunkt i pensumlitteratur, evt. annen relevant teori
· vist evne til sjølstendig faglig refleksjon
· vist at hun/han har tilegnet seg kunnskap om bruk av referanser i en vitenskapelig tekst
Ny/utsatt eksamen
Ved stryk eller gyldig forfall til eksamen kan studentene gå opp til ny/utsatt eksamen neste studieår/semester i den/de delen(e) kandidaten ikke består. Prøven arrangeres som ved ordinær eksamen. Ny/utsatt prøve kan gjennomføres individuelt dersom ny gruppe ikke kan dannes. Studenten er selv ansvarlig for å melde seg opp til ny/utsatt eksamen innen fristen.
Permitted exam materials and equipment
Det gis karakteren bestått/ikke bestått.
Grading scale
Det benyttes intern og ekstern sensor.
Examiners
· Om å nærme seg et forskningsfelt
· Planlegging og gjennomføring av et mindre empirisk arbeid
· Forskerrollen og forskningsetikk
· Litteratursøking
· Skriving av vitenskapelig tekst
Overlapping courses
Emnet overlapper 10 studiepoeng mot MEST4311.