Programplaner og emneplaner - Student
MENDI1100 Anatomy Course description
- Course name in Norwegian
- Anatomi
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2018/2019
- Course history
-
- Programme description
-
Introduction
Anatomi beskriver og forklarer hvordan ulike vevstyper og organsystemer er bygget opp og fungerer. I fysioterapi forstås kroppen som en funksjonell enhet. Grunnleggende kunnskap om kroppens oppbygging og funksjonsevne, samt samspillet mellom disse er nødvendig for fysioterapeuter. Det gir grunnlag for å undersøke struktur i ulike vev, funksjon i muskelskjelettsystemet og analysere bevegelse og aktiviteter.
-
Required preliminary courses
Ingen forkunnskapskrav
-
Learning outcomes
Ingen.
-
Teaching and learning methods
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har kunnskap om elevenes danning i et pluralistisk samfunn
- har inngående kunnskap om selvregulering og individuelle læringsstrategier
- har inngående kunnskap om dialogisk undervisning og fellesskapets betydning for elevenes læringsprosesser
- har forskningsbasert kunnskap om mobbing og krenkelser
Ferdigheter
Studenten
- kan anvende forskningsbasert kunnskap til å analysere og iverksette tiltak som skal motvirke mobbing og krenkelser
- kan anvende forskningsbasert kunnskap i arbeid med elevers livsmestring i et folkehelseperspektiv
- kan legge til rette for samhandling i klasser og grupper på trinn 5-10 og i ettertid kritisk analysere aktiviteten
- kan kritisk reflektere over og drøfte skolens og lærerens ansvar og oppgaver i lys av rettighetene til urfolk, nasjonale minoriteter, og andre minoriteter
Generell kompetanse
Studenten
- kan anvende forskningsbasert kunnskap om selvregulering og individuelle læringsstrategier til å styrke elevens læringsprosess
- kan identifisere og kritisk analysere utfordringer og muligheter i en mangfoldig og pluralistisk skole på et nasjonalt og internasjonalt nivå
-
Course requirements
Det er tre arbeidskrav knyttet til emnet.. Følgende arbeidskrav må være godkjent for å kunne gå opp til eksamen i emnet:
Arbeidskrav 1:
a) Undervisningsopplegg med begrunnelser som tematiserer urfolk og minoriteters historie i Norge, 750 ord (+/- 10 %). Gruppearbeid.
b) Hverandrevurdering. Gruppene gir vurdering av hverandres arbeider.
Faglærer er ansvarlig for godkjenning.
Arbeidskrav 2:
a) Muntlig fremlegg i gruppe (10-15 minutter) på seminar om psykososialt læringsmiljø.
b) Egen- og hverandrevurdering.
Faglærer har ansvar for godkjenning.
Arbeidskrav 3:
a) Individuell fagtekst om psykososialt læringsmiljø med utgangspunkt i muntlig fremlegg på seminar 1000 ord (+/- 10 %). Formålet er å få dypere innsikt i aktuell mobbeproblematikk og å øve på å organisere studentseminar.
b) Egen- og hverandrevurdering.
Faglærer har ansvar for godkjenning.
Arbeidskrav vurderes til "godkjent" eller "ikke godkjent". Studenter som leverer/utfører arbeidskrav innen fristen, men som får vurderingen "ikke godkjent", har anledning til to nye innleveringer/ utførelser. Studenter må da selv avtale ny vurdering av det aktuelle arbeidskravet med faglærer. Se nærmere omtale av arbeidskrav i fagplanen.
-
Assessment
Tre dagers hjemmeeksamen, omfang 3000 ord +/- 10 %.
-
Grading scale
Alle hjelpemidler er tillatt.
-
Examiners
Det benyttes gradert karakterskala fra A til E for bestått og F for ikke bestått eksamen.