EPN-V2

MENDI1100 Anatomy Course description

Course name in Norwegian
Anatomi
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2018/2019
Course history
  • Introduction

    Anatomi beskriver og forklarer hvordan ulike vevstyper og organsystemer er bygget opp og fungerer. I fysioterapi forstås kroppen som en funksjonell enhet. Grunnleggende kunnskap om kroppens oppbygging og funksjonsevne, samt samspillet mellom disse er nødvendig for fysioterapeuter. Det gir grunnlag for å undersøke struktur i ulike vev, funksjon i muskelskjelettsystemet og analysere bevegelse og aktiviteter.

  • Required preliminary courses

    Ingen forkunnskapskrav

  • Learning outcomes

    Ingen.

  • Teaching and learning methods

    Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

    Kunnskap

    Studenten

    • har kunnskap om elevenes danning i et pluralistisk samfunn
    • har inngående kunnskap om selvregulering og individuelle læringsstrategier
    • har inngående kunnskap om dialogisk undervisning og fellesskapets betydning for elevenes læringsprosesser
    • har forskningsbasert kunnskap om mobbing og krenkelser

    Ferdigheter

    Studenten

    • kan anvende forskningsbasert kunnskap til å analysere og iverksette tiltak som skal motvirke mobbing og krenkelser
    • kan anvende forskningsbasert kunnskap i arbeid med elevers livsmestring i et folkehelseperspektiv
    • kan legge til rette for samhandling i klasser og grupper på trinn 5-10 og i ettertid kritisk analysere aktiviteten
    • kan kritisk reflektere over og drøfte skolens og lærerens ansvar og oppgaver i lys av rettighetene til urfolk, nasjonale minoriteter, og andre minoriteter

    Generell kompetanse

    Studenten

    • kan anvende forskningsbasert kunnskap om selvregulering og individuelle læringsstrategier til å styrke elevens læringsprosess
    • kan identifisere og kritisk analysere utfordringer og muligheter i en mangfoldig og pluralistisk skole på et nasjonalt og internasjonalt nivå
  • Course requirements

    Det er tre arbeidskrav knyttet til emnet.. Følgende arbeidskrav må være godkjent for å kunne gå opp til eksamen i emnet:

    Arbeidskrav 1:

    a) Undervisningsopplegg med begrunnelser som tematiserer urfolk og minoriteters historie i Norge, 750 ord (+/- 10 %). Gruppearbeid.

    b) Hverandrevurdering. Gruppene gir vurdering av hverandres arbeider.

    Faglærer er ansvarlig for godkjenning.

    Arbeidskrav 2:

    a) Muntlig fremlegg i gruppe (10-15 minutter) på seminar om psykososialt læringsmiljø.

    b) Egen- og hverandrevurdering.

    Faglærer har ansvar for godkjenning.

    Arbeidskrav 3:

    a) Individuell fagtekst om psykososialt læringsmiljø med utgangspunkt i muntlig fremlegg på seminar 1000 ord (+/- 10 %). Formålet er å få dypere innsikt i aktuell mobbeproblematikk og å øve på å organisere studentseminar.

    b) Egen- og hverandrevurdering.

    Faglærer har ansvar for godkjenning.

    Arbeidskrav vurderes til "godkjent" eller "ikke godkjent". Studenter som leverer/utfører arbeidskrav innen fristen, men som får vurderingen "ikke godkjent", har anledning til to nye innleveringer/ utførelser. Studenter må da selv avtale ny vurdering av det aktuelle arbeidskravet med faglærer. Se nærmere omtale av arbeidskrav i fagplanen.

  • Assessment

    Tre dagers hjemmeeksamen, omfang 3000 ord +/- 10 %.

  • Grading scale

    Alle hjelpemidler er tillatt.

  • Examiners

    Det benyttes gradert karakterskala fra A til E for bestått og F for ikke bestått eksamen.