EPN-V2

MEDK4300 Developing narratives for digital media platforms Course description

Course name in Norwegian
Utvikling av fortellinger til digitale medieplattformer
Study programme
Master's Programme in Media Development
Master's Programme in Media Development, part-time
Master Programme in Journalism
Master Programme in Journalism
Elective modules, Master Programme in Journalism
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2024/2025
Curriculum
SPRING 2025
Schedule
Course history

Introduction

Følgende arbeidskrav må være godkjent for å kunne fremstille seg til eksamen:

Målet med arbeidskravene er at studentene skal få kunnskaper om, og praktiske ferdigheter i simulering, programmering av simulatorer og praktisk arbeid med reguleringssystemer.

Det gis 3 individuelle arbeidskrav og 2 gruppebaserte arbeidskrav. Hvert arbeidskrav krever en innsats på 8 timer (estimert) fra hver student.

Required preliminary courses

Eksamensdel 1: Hjelpemidler vedlagt eksamensoppgaven. Håndholdt kalkulator som ikke kommuniserer trådløst. Dersom kalkulatoren har mulighet for lagring i internminnet skal minnet være slettet før eksamen. Stikkprøver kan foretas.

Eksamensdel 2: Alle.

Learning outcomes

Gradert skala A-F.

Teaching and learning methods

Del 1 En intern sensor.

Del 2 To interne sensorer.

Ekstern sensur brukes jevnlig.

Course requirements

For å kunne framstille seg til eksamen må studenten ha følgende godkjente arbeidskrav:

Arbeidskrav 1: En kort medieproduksjon der studenten, individuelt eller i samarbeid, tester ut deler av en større audiovisuell medieproduksjon. Arbeidskrav 1 kan utføres som et gruppearbeid (2-3 studenter). Hvert medlem i gruppen har et eget ansvarsområde som skal beskrives i en samarbeidskontrakt i forkant av arbeidet og legges ved innleveringen. Omfang på medieproduksjonen vil variere avhengig av type medium og avtales nærmere med emneansvarlig når oppgaven deles ut, men vil normalt sett bestå av en 3-5 minutters film ved individuelt arbeid og 5-8 minutters film ved samarbeid. Ved samarbeid ved arbeidskrav 1, vil det bli gitt felles vurdering for produksjonen.

Studenten skal også gi et kort sammendrag på ca. ½ side av relevante deler av pensumlitteraturen knytta til problemstillingen, og eventuelt andre kilder.

Arbeidskrav 2: Studenten skal levere et individuelt teoretisk refleksjonsnotat på 500 ord, der studenten presenterer forslag til teoretisk(e) problemstilling(er) som kan knyttes til produksjonen i

Arbeidskrav 3: All undervisning er obligatorisk. Ved fravær over 20 prosent mister studenten eksamensretten. I enkelte tilfeller kan faglærer gjøre en individuell vurdering om kompensasjon er mulig.

Arbeidskravene blir vurdert til godkjent/ikke godkjent. Arbeidskravene må være gjennomført og godkjent innen gitt frist for at studenten skal kunne framstille seg til eksamen. Dersom et eller flere arbeidskrav ikke blir godkjent, gis det anledning til å kunne levere en forbedret versjonen 1 gang innen angitt frist. Formålene med arbeidskravene er at studentene skal teste ut ideer og teknikker i praksis, og reflektere teoretiske rundt dette arbeidet.

Assessment

Magnetic Reconance Imaging (MRI) is an imaging technique with a growing medical importance. MRI examinations create digital images of internal organs using a very strong magnetic field and radiofrequency waves. MRI is particularly well suited to showing changes in muscles, connective tissue and the central nervous system. It is important for radiographers to have insight into MR physics and the general technique used in MRI. Specialised techniques such as MR angiography (MRA) and diffusion are becoming more commonly used for diagnostic imaging. Knowledge of MRI safety procedures is vital in order to safeguard patients and equipment.

Permitted exam materials and equipment

Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.

Grading scale

Gradert skala A-F.

Examiners

After completing the course, the student should have the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:  ;

Knowledge ;

The student can

  • explain the basic physical principles for MRI technology;
  • explain how MRI equipment is constructed, functions and is used;
  • explain imaging, image criteria and simple image processing in MRI;;
  • explain how patients and laboratories are prepared for MRI;;
  • explain safety procedures for MRI examinations;;
  • describe the most common indications for MRI examinations;

Skills ;

The student can

  • recognise normal anatomy and obvious pathology in MR images;
  • describe different methods for capturing MR images
  • critically assess and analyse research articles and other scientific litteratur

General competence  ;

The student can

  • discuss possibilities and limitations of MRI compared with other diagnostic imaging modalities;;

Course contact person

The work and teaching methods include lectures, seminars, skills training and self-study. Digital learning resources will be made available to students in advance, so that a lot of the time they spend at the university will be used to work on assignments and group work.