Programplaner og emneplaner - Student
MEDK4300 Developing narratives for digital media platforms Course description
- Course name in Norwegian
- Utvikling av fortellinger til digitale medieplattformer
- Study programme
-
Master's Programme in Media DevelopmentMaster's Programme in Media Development, part-timeMaster Programme in JournalismMaster Programme in JournalismElective modules, Master Programme in Journalism
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2023/2024
- Curriculum
-
SPRING 2024
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Emnet Utvikling av fortellinger til digitale medieplattformer er et praktisk-teoretisk emne på masternivå der studentene skal utvikle ideer og teste ulike måter å produsere visuelle fortellinger på. Emnet vektlegger kreative prosesser der studentene får mulighet til å teste ut ideer, teknikker og utstyr, enten individuelt eller i grupper. Hele eller deler av fortellingene som utvikles, skal testes ut på ulike digitale plattformer. For å koble sammen teori og praksis skal studentene skrive et individuelt refleksjonsnotat. Dette emnet kan fungere som et pilotprosjekt til en praktisk-teoretisk masteroppgave.
Undervisningsspråk er norsk.
Required preliminary courses
Ingen forkunnskapskrav.
Learning outcomes
Studenten skal etter å ha fullført emnet ha følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har avansert kunnskap om utvikling av ulike typer medieproduksjoner for digitale plattformer
- har inngående teoretisk og praktisk kunnskap om visuelle fortellerteknikker, inkludert aspekter som form og analyse
- har god innsikt i utvikling og praktisk utprøving og pilotering av medieproduksjoner
Ferdigheter
- Studenten kan utvikle pilotprosjekter for medieproduksjoner
- kan delta aktivt i praktisk utprøving av prosjekt- og designprosesser knyttet til ulike produksjoner
- kan utvikle en teoretisk problemstilling knyttet til det praktiske arbeidet
- kan anvende teoretisk kunnskap i arbeidet med pilotering
Generell kompetanse
Studenten
- har innsikt i pilotering og testing av medieproduksjoner
- har innsikt i multimediale fortellinger
- kan delta aktivt i praktisk-teoretiske produksjoner
- kan reflektere kritisk over egen utviklingsprosess
Teaching and learning methods
Emnet går over to intensivuker med undervisning ved OsloMet. Emnet er lagt opp som forelesninger, seminarer, kollokvie- og gruppearbeid og praktiske gruppeoppgaver.
Course requirements
For å kunne framstille seg til eksamen må studenten ha følgende godkjente arbeidskrav:
Arbeidskrav 1: En kort medieproduksjon der studenten, individuelt eller i samarbeid, tester ut deler av en større produksjon. Arbeidskrav 1 kan utføres som et gruppearbeid (2-3 studenter). Hvert medlem i gruppen har et eget ansvarsområde som skal beskrives i en samarbeidskontrakt i forkant av arbeidet og legges ved innleveringen. Omfang på medieproduksjonen vil variere avhengig av type medium og avtales nærmere med emneansvarlig når oppgaven deles ut, men vil normalt sett bestå av en 3-5 minutters film ved individuelt arbeid og 5-8 minutters film ved samarbeid. Ved samarbeid ved arbeidskrav 1, vil det bli gitt felles vurdering for produksjonen.
Arbeidskrav 2: Studenten skal levere et individuelt teoretisk refleksjonsnotat på 500 ord, der studenten presenterer forslag til teoretisk(e) problemstilling(er) som kan knyttes til produksjonen, og et kort sammendrag av relevant litteratur.
Arbeidskravene blir vurdert til godkjent/ikke godkjent. Arbeidskravene må være gjennomført og godkjent innen gitt frist for at studenten skal kunne framstille seg til eksamen. Dersom et eller flere arbeidskrav ikke blir godkjent, gis det anledning til å kunne levere en forbedret versjonen 1 gang innen angitt frist. Formålene med arbeidskravene er at studentene skal teste ut ideer og teknikker i praksis, og reflektere teoretiske rundt dette arbeidet.
Assessment
No requirements over and above the admission requirements.
Permitted exam materials and equipment
After completing the course, the student has the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:
Knowledge
The student:
- has in-depth knowledge of the basis for and the theory behind the design of non-tensioned reinforced structural elements for moment, shear and axial force as well as combinations of these.
- knows the principles and methods for design of prestressed reinforced concrete structures
- knows the principles of building with concrete elements
Skills
The student can:
- design construction elements in non-tensioned reinforced concrete according to NS-EN 1992.
- explain the principles of prestressed concrete
- calculate load distribution in slabs and nodes in precast concrete buildings according to NS-EN 1992 1-1 and "Betongelementboken"
- use software to model, analyse and design constructions in non-tensioned reinforced concrete
General competence
The student:
- can design simple constructions and buildings in non-tensioned reinforced concrete
- can make independent assessments of alternative technical solutions
- has the ability to make critical assessments of results from calculation programs
Grading scale
Lectures, supervision of assigned exercises, laboratory work and group projects
Examiners
The following coursework is compulsory and must be approved before the student can sit the exam:
- 4 of 5 individual exercises
- participation in software course (6 hours)
Course contact person
The exam consists of two parts:
- Project report from group assignment (10 - 20 pages), counts for 20% of grade
- Individual written exam under supervision, 3 hours, counts for 80% of the grade
Both parts must be passed (grade E or better) to pass the course.
Examination results can be appealed.
In the event of a new or postponed exam, an oral exam can be used. If an oral exam is used for a new or postponed exam, the exam result cannot be appealed.