EPN-V2

MEDK4100 Strategic Leadership in Organizational Communication Course description

Course name in Norwegian
Strategic Leadership in Organizational Communication
Study programme
Master's Programme in Media Development
Master's Programme in Media Development, part-time
Elective modules, Master Programme in Journalism
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2022/2023
Course history

Introduction

Følgende arbeidskrav må være godkjent før eksamen kan avlegges:

  • Et muntlig framlegg i gruppe på 10 minutter om tverrfaglig tema: Bærekraftig utvikling.
  • En seksdagerstur på høyfjellet om vinteren.
  • En tredagerstur i skogen om vinteren.
  • En tredagers egentur uten lærer om vinteren. Ferdselsplan for turen skal godkjennes av faglærer.

Ved manglende deltakelse på turer må man ta disse igjen på et senere tidspunkt. Avtale om dette gjøres med faglærer.

Recommended preliminary courses

Students are encouraged to familiarize themselves with the syllabus before the course starts

Required preliminary courses

Emnet er primært for studenter som er tatt opp i et ph.d.-program. Ved ledige plasser er emnet åpent for andre interesserte med mastergrad eller tilsvarende utdanning. OsloMet-ansatte og studenter prioriteres ved opptak.

Opptakskrav

Dette emnet er primært lagt til rette for stipendiater som er tatt opp på et PhD program ved OsloMet – storbyuniversitetet. Dersom det er ledige plasser, vil det åpnes for at (i) stipendiater ved andre PhD programmer, (ii) masterstudenter ved OsloMet, og (iii) masterstudenter ved andre læresteder kan delta, i prioritert rekkefølge.

Learning outcomes

‘Statistiske metoder – en innføring’ starter med generell informasjon og en kort repetisjon av nøkkelbegreper innen anvendt statistikk (f.eks. gjennomsnitt, median, standardavvik, signifikanstesting, etc.). Forskjellene mellom statistiske sammenhenger og kausalforhold diskuteres, etterfulgt av en relativt dyptpløyende gjennomgang av OLS analyse siden denne er en helt sentral byggekloss for flere av de mer ‘avanserte’ analyseteknikkene. Ulike typer kausalanalyser blir også dekket i nokså bredt omfang, og det legges særlig opp til en grundig gjennomgang av individnivå fast effekt, diff-in-diff, propensity score matching, og structural equation modeling (SEM). I tillegg skal vi innom instrumentvariabel-metode (IV), regression discontinuity, og flernivåanalyse, men ikke i like stor utstrekning (dette vil muligens endres dersom kursdeltagerne ønsker mer fokus på disse eller andre analyseteknikker). Det veksles mellom klasseromsundervisning og arbeid i laben.

Teaching and learning methods

Bestått / ikke bestått.

Course requirements

Eksamen vurderes av to interne sensorer.

Assessment

Sentrale temaer:

  • Planlegging, gjennomføring og vurdering av ulike friluftslivsturer
  • Uteskole
  • Tverrfaglig emne: Bærekraftig utvikling
  • Sikkerhet og førstehjelp
  • Vinteraktiviteter
  • Livsstilsaktiviteter

Permitted exam materials and equipment

All aids are permitted, as long as the rules for source referencing are complied with.

Grading scale

Grade scale A-F

Examiners

The exam papers are assessed by one internal and one external examiner. At least 25% of the exam papers will be assessed by two examiners. The grades awarded for the papers assessed by two examiners form the basis for determining the level for all the exam papers.

Course contact person

Nathalie Hyde-Clarke