Programplaner og emneplaner - Student
MEDK4100 Strategic Leadership in Organizational Communication Course description
- Course name in Norwegian
- Strategic Leadership in Organizational Communication
- Study programme
-
Master's Programme in Media DevelopmentMaster's Programme in Media Development, part-timeElective modules, Master Programme in Journalism
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2022/2023
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Følgende arbeidskrav må være godkjent før eksamen kan avlegges:
- Et muntlig framlegg i gruppe på 10 minutter om tverrfaglig tema: Bærekraftig utvikling.
- En seksdagerstur på høyfjellet om vinteren.
- En tredagerstur i skogen om vinteren.
- En tredagers egentur uten lærer om vinteren. Ferdselsplan for turen skal godkjennes av faglærer.
Ved manglende deltakelse på turer må man ta disse igjen på et senere tidspunkt. Avtale om dette gjøres med faglærer.
Recommended preliminary courses
Students are encouraged to familiarize themselves with the syllabus before the course starts
Required preliminary courses
Emnet er primært for studenter som er tatt opp i et ph.d.-program. Ved ledige plasser er emnet åpent for andre interesserte med mastergrad eller tilsvarende utdanning. OsloMet-ansatte og studenter prioriteres ved opptak.
Opptakskrav
Dette emnet er primært lagt til rette for stipendiater som er tatt opp på et PhD program ved OsloMet – storbyuniversitetet. Dersom det er ledige plasser, vil det åpnes for at (i) stipendiater ved andre PhD programmer, (ii) masterstudenter ved OsloMet, og (iii) masterstudenter ved andre læresteder kan delta, i prioritert rekkefølge.
Learning outcomes
‘Statistiske metoder – en innføring’ starter med generell informasjon og en kort repetisjon av nøkkelbegreper innen anvendt statistikk (f.eks. gjennomsnitt, median, standardavvik, signifikanstesting, etc.). Forskjellene mellom statistiske sammenhenger og kausalforhold diskuteres, etterfulgt av en relativt dyptpløyende gjennomgang av OLS analyse siden denne er en helt sentral byggekloss for flere av de mer ‘avanserte’ analyseteknikkene. Ulike typer kausalanalyser blir også dekket i nokså bredt omfang, og det legges særlig opp til en grundig gjennomgang av individnivå fast effekt, diff-in-diff, propensity score matching, og structural equation modeling (SEM). I tillegg skal vi innom instrumentvariabel-metode (IV), regression discontinuity, og flernivåanalyse, men ikke i like stor utstrekning (dette vil muligens endres dersom kursdeltagerne ønsker mer fokus på disse eller andre analyseteknikker). Det veksles mellom klasseromsundervisning og arbeid i laben.
Teaching and learning methods
Bestått / ikke bestått.
Course requirements
Eksamen vurderes av to interne sensorer.
Assessment
Sentrale temaer:
- Planlegging, gjennomføring og vurdering av ulike friluftslivsturer
- Uteskole
- Tverrfaglig emne: Bærekraftig utvikling
- Sikkerhet og førstehjelp
- Vinteraktiviteter
- Livsstilsaktiviteter
Permitted exam materials and equipment
All aids are permitted, as long as the rules for source referencing are complied with.
Grading scale
Grade scale A-F
Examiners
The exam papers are assessed by one internal and one external examiner. At least 25% of the exam papers will be assessed by two examiners. The grades awarded for the papers assessed by two examiners form the basis for determining the level for all the exam papers.
Course contact person
Nathalie Hyde-Clarke