Programplaner og emneplaner - Student
MEDK4100 Strategic Leadership in Organizational Communication Course description
- Course name in Norwegian
- Strategic Leadership in Organizational Communication
- Study programme
-
Master's Programme in Media DevelopmentMaster's Programme in Media Development, part-timeElective modules, Master Programme in Journalism
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2021/2022
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Undervisningen vil legges opp med 4 timer forelesning per uke.
Recommended preliminary courses
Students are encouraged to familiarize themselves with the syllabus before the course starts
Learning outcomes
Eksamen i emnet er en skoleeksamen på 4 timer.
Teaching and learning methods
Tillatte hjelpemidler er:
- Kalkulator (se programplan for regler som gjelder bruk av kalkulator)
Course requirements
Gradert skala A - F
Assessment
Det benyttes intern og ekstern sensor til sensurering av besvarelsene.
Et uttrekk på minst 25 % av besvarelsene sensureres av to sensorer. Karakterene på disse samsensurerte besvarelsene skal danne grunnlag for å fastsette nivå på resten av besvarelsene.
Permitted exam materials and equipment
ØASØK4100 Microeconomics.
Grading scale
- Grunnleggende spillteori
- Statisk oligopolteori (Bertrand og Cournot)
- Dynamisk oligopolteori (gjentatte spill og uformelt prissamarbeid)
- Bedriftsetablering og strategiske etableringshindre
- Nettverkskonkurranse og tosidige markeder
- Incentiver og markedsimplikasjoner av FoU
- Markedsføring (reklame og produktposisjonering)
- Auksjonsteori
Examiners
The exam papers are assessed by one internal and one external examiner. At least 25% of the exam papers will be assessed by two examiners. The grades awarded for the papers assessed by two examiners form the basis for determining the level for all the exam papers.