EPN-V2

MBH5901 Master's Thesis Course description

Course name in Norwegian
Masteroppgave
Study programme
M. Phil Programme in Early Childhood Education
M. Phil Programme in Early Childhood Education
Weight
30.0 ECTS
Year of study
2018/2019
Course history

Introduction

Gjennom masteroppgaven skal studenten dokumentere selvstendig fordypning i et valgt problemområde innenfor barnehagekunnskap.

Required preliminary courses

Opptak til master i barnehagekunnskap. For å kunne melde seg opp til avsluttende vurdering i emnet og presentere masteroppgaven må alle arbeidskrav og undervisning med krav om deltakelse være godkjent. Eksamen i alle underliggende emner i masterstudiet må i tillegg være bestått.

Learning outcomes

Etter fullført emne har studenten følgende kompetanse definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten

  • har fordypet kunnskap på sitt fagfelt med klar relevans for barnehagefeltet
  • har god kjennskap til forskningsetiske problemstillinger

Ferdigheter

Studenten

  • kan utforme og gjennomføre et forskningsprosjekt
  • kan gjøre forskningsmessige problematiseringer av faglig relevante sammenhenger innen feltet
  • kan anvende og håndtere ulike tilnærminger innen vitenskapsteori og metodologi relevant for barnehagefeltet på en selvstendig måte i egne arbeider
  • kan håndtere fagspørsmål på en forskningsbasert og etisk forsvarlig måte
  • kan argumentere for, og redegjøre for, faglige standpunkter innenfor eget valgt fagfelt både skriftlig og muntlig
  • kan vurdere kritisk og forskningsmessig sitt fagfelts kunnskapsgrunnlag

Generell kompetanse

Studenten

  • kan bidra til kunnskapsutvikling innen barnehagefeltet
  • kan formidle forskningsbasert kunnskap på feltet både skriftlig og muntlig
  • kan bruke sin kunnskap med faglig integritet og etisk bevissthet
  • kan ivareta barnehagefeltets viten- og metodemangfold

Content

  1. Two individual assignments
  2. A group project report of 1,000 to 2,000 words. Each group may consist of 2-5 candidates.

Teaching and learning methods

Med utgangspunkt i valgt tema får studenten oppnevnt veileder. Student og veileder skal gjennomgå og undertegne en veiledningskontrakt. Oppgaven skal i utgangspunktet skrives individuelt.

Det kan, etter søknad, åpnes opp for at flere skriver sammen. Dersom flere studenter skriver sammen, skal fordeling av ansvar og omfang godkjennes av studieleder i samråd med emneansvarlig.

Masteroppgaven kan inneholde multimodale dokumentasjonsformer (bilde, video og annet) eller kunstnerisk arbeid. Det skal utarbeides et sammendrag på engelsk (inntil 350 ord).

Studentene inviteres til å presentere masteroppgaven på et åpent seminar på institutt for barnehagelærerutdanning.

Course requirements

  1. Oppgaveseminar med krav om tilstedeværelse/framlegg av skisse til masteroppgave. Studenten legger frem sine første utkast til problemstilling, metode og fremdriftsplan til drøfting med andre studenter og lærere. Skissen må være godkjent før tildeling av veileder finner sted.

Ved gyldig fravær gjøres avtale med emneansvarlig om nytt framlegg.

Assessment

Medical technology has a different set of constraints than consumer technology, including needs for sterilization, higher reliability (& associated standards), and customization to varying anatomy. This class will provide an overview of the field of medical technology, with more in-depth explorations of specific domains of knowledge including medical imaging, image analysis, user interfaces and visualization for medical imaging technology.

Current technology and state-of-the-art research will be covered, and the course will examine the constraints of particular environments in the hospital, such as the operating rooms and emergency response vehicles. Additionally, methods of physical prototyping for early design ideas will be discussed. The course will also provide an in-depth exploration of medical image acquisition technologies (MRI, CT, ultrasound, etc.), and the analysis of medical images with an introduction in artificial intelligence (machine learning and deep learning) for diagnosis and treatment through segmentation and computer aided detection.

Permitted exam materials and equipment

One half year of university studies (30 ECTS), in addition to the international summer school¿s general requirement. The requirement has to be met by application deadline.

Grading scale

After completing this course the student should have the following learning outcome:

Knowledge

On successful completion of this course the student has knowledge of:

  • current topics in medical technology
  • medical image acquisition technologies (MRI, CT, ultrasound, etc.)
  • the constraints of particular environments in hospitals and other healthcare settings

Skills

On successful completion of this course the student can:

  • identify barriers and opportunities for the use of technology in health and healthcare
  • evaluate the efficacy of health and medical technology from a human-centred design perspective
  • critically analyse and evaluate user interfaces in medical imaging
  • contribute to designing medical imaging technologies using universal design principles

General Competence

On successful completion of this course the student:

  • can effectively use robotics in hospital and other healthcare settings
  • can efficiently use imaging technologies
  • understands the role of universal design in the design and evaluation of imaging technologies?
  • can explain the usability barriers that clinicians and patients experience using imaging technology

Examiners

This course is organized around a series of in-class seminars, lab projects and fieldwork. We will discuss applications for robotics in the hospital, assistive and rehabilitative technologies, and many other topics. We will debate problems such as why rehabilitation technology often needs to be extremely customizable, and the ethics surrounding patient data and using computers to aid in diagnosis.

The course uses blended teaching: Four weeks in class and eight weeks online.