Programplaner og emneplaner - Student
MBD5903 Master's Thesis Course description
- Course name in Norwegian
- Masteroppgave
- Study programme
-
M. Phil Programme in Early Childhood Education
- Weight
- 45.0 ECTS
- Year of study
- 2025/2026
- Curriculum
-
FALL 2025
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Gjennom masteroppgaven skal studenten dokumentere selvstendig fordypning i et valgt område innenfor barnehagekunnskap.
Required preliminary courses
For å kunne melde seg opp til avsluttende vurdering i emnet og presentere masteroppgaven må alle arbeidskrav og undervisning med krav om deltakelse være godkjent. Eksamen i alle foregående emner i master i barnehagekunnskap må være bestått.
Learning outcomes
Etter fullført emne har studenten følgende kompetanse definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har avansert kunnskap om et tema med klar relevans for barnehagefeltet
- har god innsikt i kunnskapsgrunnlaget for det aktuelle temaet og kan vurdere dette på en kritisk og systematisk måte
- har kunnskap om planlegging og gjennomføring av et forskningsprosjekt
- har god kjennskap til forskningsetiske problemstillinger
- har inngående kunnskap om akademisk skriving og god henvisningsskikk
Ferdigheter
Studenten
- kan utforme og gjennomføre et forskningsprosjekt i samsvar med gjeldende forskningsetiske normer
- kan avgrense, formulere og operasjonalisere en klar problemstilling
- kan anvende og begrunne valg av forskningsmetode og teoretiske perspektiver i samsvar med forskningsprosjektets problemstilling
- kan orientere seg i litteratur og tidligere forskning som er relevant for forskningsprosjektets problemstilling
- kan begrunne faglige, metodiske og forskningsetiske valg og vurderinger og analysere og diskutere forskningsmaterialet oppgaven bygger på
Generell kompetanse
Studenten
- kan gjennomføre et selvstendig forskningsarbeid i tråd med forskningsetiske retningslinjer
- kan vise god skriftlig fremstillingsevne og formidle forskningsbasert kunnskap både skriftlig og muntlig
- kan bruke kunnskapen og ferdighetene sine med faglig integritet, kritisk holdning og etisk bevissthet
- kan bidra i utviklingen av kunnskap om barnehagefeltet og av barnehageforskningens metodemangfold
Content
Pass-fail.
Teaching and learning methods
Admission to the programme.
Course requirements
After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills, and general competence:
Knowledge
The student
- can describe the historical development of nursing and what characterises nursing as a profession
- can describe the human being’s fundamental needs and resources
- can describe the human being’s psychological development and needs
- can describe basic concepts in ethics in the health service
- can explain the duty of confidentiality and documentation
- can describe characteristics of communication and cooperation and how this is applied to nursing practice also towards people with different cultural backgrounds
- can explain basic infection control procedures in the health services
- can describe the content of the Act Relating to the Control of Communicable Diseases and relevant regulations
- is capable of describing steps in evidence-based practice (EBP)
- can explain the contents and what makes up assessment, action and decision-making processes (the nursing process)
Skills
The student
- can apply four central principles of health ethics
- has basic communication skills
- can participate actively in group cooperation and receive supervision and reflecting on his/her own role
- masters the principles of academic writing,
- can perform and justify relevant procedures related to the care of basic physiological needs, including cardiopulmonary resuscitation with the use of a defibrillatorcan
- can break the chain of infection and preventing the spread of unwanted microbes
- can use knowledge of basic infection control procedures in the health services
General competence
The student
- can exchange views on the foundations of nursing
- can reflect on the significance of own efforts in study groups and reflecting on challenges when group processes are used as learning methods
- has a basic understanding of the nurse’s preventive function in infection control and hygiene in the health and care services
Assessment
Self-study, lectures, workshop, digital learning resources, group work, seminars with presentations, and simulation and skills training.
The flipped classroom is used as a teaching method for part of the course. Digital learning resources will be made available in advance.
Permitted exam materials and equipment
The following must have been completed and approved in order for a student to take the exam:
- Individual assignment, scope of 1,500 words (+/- 10 %).
- Group assignment, 3-5 students, scope of 1,500 words (+/- 10 %).
- 80 % attendance of timetabled activity marked.
- Participation in workshop, in infection control.
Grading scale
Home exam in groups.
- Carried out in groups of 3-5 students.
- Three days.
- Scope: 2,500 words (+/- 10 %).
- Individual description of own contribution to the group is attached to the assignment, 350 words (+/- 10%).
Examiners
All aids are permitted, as long as the rules for source referencing are complied with.