Programplaner og emneplaner - Student
MBD5901 Master's Thesis Course description
- Course name in Norwegian
- Masteroppgave
- Study programme
-
M. Phil Programme in Early Childhood Education
- Weight
- 30.0 ECTS
- Year of study
- 2022/2023
- Curriculum
-
SPRING 2023
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Ingen forkunnskapskrav.;
Required preliminary courses
Studenten skal etter å ha fullført emnet ha følgende totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten har
- avansert kunnskap om det materielle innholdet i regelverket om taushetsplikt, opplysningsrett og -plikt, samt avvergerett og -plikt,
- inngående kunnskap om straffesakskjeden i saker med unge lovbrytere,
- avansert kunnskap om barneverntjenestens rettslige kompetanse i saker der barnet har to hjem og/eller tilknytning til flere land, og
- inngående kunnskap om menneskerettigheter og deres betydning for barneverntjenestens arbeid.
Ferdigheter
Studenten kan
- anvende relevante bestemmelser i tverretatlig samarbeid,
- bidra til å sikre forsvarlig oppfølging av unge lovbrytere,
- identifisere og analysere barneverntjenestens muligheter og begrensninger i saker der barnet har to hjem og/eller tilknytning til flere land, og
- integrere menneskerettighetene på alle stadier i barneverntjenestens arbeid.
Generell kompetanse
Studenten kan
- bidra til kritisk refleksjon og nytenkning på egen arbeidsplass knyttet til gjennomføring av tverretatlig samarbeid, håndtering av saker om barn med to hjem/med tilknytning til flere land, og når det gjelder implementering av menneskerettigheter.
Learning outcomes
Undervisningen går over ett semester og består av tre samlinger á tre dager. Undervisningen gis gjennom forelesninger, gruppearbeid og egenstudier. Emnet baserer seg på aktiv bruk av studentenes praksiserfaringer som yrkesutøvere.
Content
Innholdet i dette emnet relateres i hovedsak til en videre fordypning av aktuelle temaer. Gjennom arbeidet med masteroppgaven får studenten anvendt sin kunnskap i forskningstradisjoner, forskningsmetodiske tilnærminger og forskningsdesign, samt vitenskapsteoretiske og etiske problemstillinger.
Teaching and learning methods
For å kunne framstille seg til eksamen må studenten ha følgende godkjente arbeidskrav:
- En skriftlig oppgave skal jobbes med mellom samlingene.;Oppgaven har et omfang på 3;til 5;sider.
Arbeidskravet;må være gjennomført og godkjent innen fastlagt frist for at studenten skal kunne framstille seg til eksamen. Dersom arbeidskravet ikke blir godkjent, gis det anledning til å kunne levere en forbedret versjon én;innen angitt frist.
Course requirements
Eksamen i emnet er en skriftlig individuell hjemmeeksamen over 3;dager (72 timer). Besvarelsen skal ha en ramme på 3000 ord;(+ 10 %, -10 %). Forside og litteraturliste kommer i tillegg.;Skrifttype og skriftstørrelse: Arial / Calibri 12pkt. Linjeavstand: 1,5.
Studenter med gyldig fravær eller som ikke består eksamen har rett til ny/utsatt eksamen som har lik utforming som ordinær. Det vil bli gitt en ny eksamensoppgave. En eventuell ny/utsatt eksamen arrangeres i begynnelsen av høstsemesteret.
Assessment
Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.;
Permitted exam materials and equipment
Gradert skala A-F.;
Grading scale
Det benyttes;intern og ekstern sensor til sensurering av alle besvarelsene.
Examiners
Elisabeth Gording Stang og Julia Köhler-Olsen.;