Programplaner og emneplaner - Student
MAPSD4200 Organizing and Coordinating Mental Health Care Course description
- Course name in Norwegian
- Organisering og koordinering av psykisk helsearbeid
- Study programme
-
Master Programme in Mental Health Care - Part Time
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2018/2019
- Programme description
- Course history
-
Introduction
The master's thesis is assessed by a commission consisting of one internal examiner and at least one external examiner. The supervisor cannot be an internal examiner.
Required preliminary courses
Opptak til studiet.
Learning outcomes
Etter å ha gjennomført dette emnet har studenten følgende læringsutbytte, definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten:
- har avansert kunnskap og dypere innsikt i organisasjonsteori; strukturelle perspektiver, kulturelle perspektiver og politiske perspektiver
- har inngående kunnskap om sentrale ledelsesteorier
- har kunnskap om alliansens betydning i arbeid på organisatorisk nivå
- har kunnskap om organisasjonens plass og betydning i det terapeutiske arbeidet og det terapeutiske arbeidets plass i organisasjonen
Ferdigheter
Studenten:
- kan anvende forskningsbasert kunnskap for å analysere skiftende problemstillinger knyttet til endringsprosesser i organisasjonen
- kan analysere og forholde seg kritisk til helse- og sosialpolitiske, juridiske og økonomiske rammebetingelser for arbeid med psykisk helse i Norge, og kan anvende analysene i faglige og etiske resonnementer
- kan analysere eksisterende nasjonale standarder, retningslinjer og veiledere for psykisk helsearbeid, og kan arbeide selvstendig med praktisk og teoretisk problemløsning
- kan anvende anerkjente prinsipper for å organisere, koordinere og gjennomføre endringsprosesser i helsevesenet
Generell kompetanse
Studenten:
- kan anvende sine kunnskaper og ferdigheter om endringsprosesser i organisasjonen for å gjennomføre avanserte og komplekse endringsprosjekter
- kan bidra til nytenkning og implementeringsprosesser av evidensbaserte behandlingstiltak
Teaching and learning methods
Forelesninger, studentenes presentasjoner av ulike tekster, gruppearbeid og diskusjoner.
Course requirements
For å fremstille seg til eksamen må følgende oppgave være utført og godkjent:
- En gruppeoppgave, 3-4 studenter, på 1500 ord (+/- 20 %). Med utgangspunkt i case og relevant litteratur skal faktorer som har betydning for endringsprosesser i en organisasjon drøftes.
- Oppgaven skal legges fram i plenum. Skriftlig tilbakemelding på en gruppeoppgave. Omfang 300 ord (+/- 20 %).
Studenten har to forsøk på arbeidskravet.
Assessment
Vurderingsform: Skriftlig hjemmeeksamen over 7 dager, individuell eller i gruppe på to studenter. Omfanget av oppgaven skal være på 2500 ord (+/- 20%) ved individuell oppgave og 4000 ord (+/- 20%) ved gruppeoppgave.
Permitted exam materials and equipment
Alle.
Grading scale
A-F.
Examiners
Hver besvarelse vurderes av 2 sensorer. Ekstern sensor vurderer minimum 20 % av besvarelsene. Ekstern sensors vurderinger skal komme alle studentene til gode.