Programplaner og emneplaner - Student
MALK5000 Master's Thesis Course description
- Course name in Norwegian
- Masteroppgave
- Study programme
-
Master's Program in Behavioral ScienceMaster’s Program in Behavioral Science - Specialisation in Concepts and Applications
- Weight
- 30.0 ECTS
- Year of study
- 2019/2020
- Curriculum
-
FALL 2019
SPRING 2020
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Required preliminary courses
Deltakarane skriv eit avsluttande essay på 3000 ord (+/- 20 %).
I tilfelle kandidaten får vurderinga «ikkje bestått», vil kandidaten få tilbud om å levere eit nytt arbeid innan ei nærare gitt frist etter at tilbakemeldinga er mottatt. Om arbeidet enno ikkje er bestått må kandidaten ta emnet på nytt.
Learning outcomes
«Bestått» eller «ikkje bestått». Vurderinga av essayet blir gjort på grunnlag av læringsutbytebeskrivinga for emnet.
Content
Defining a research question, collecting empirical data, reading relevant literature and writing the thesis under supervision.
Replicating the research of others is a legitimate and acceptable basis for theses.
Teaching and learning methods
Essayet vil bli vurdert og kommentert av to sensorar.
Course requirements
Coursework requirements
a. Two research ethics seminars are 100 % attendance required before submitting the thesis outline
b. Approval of thesis outline
c. Submit a signed contract with the appointed supervisor
Assessment
Essay vurderes og godkjennes av to interne sensorer (emneansvarlig og en vitenskapelig ansatt tilknyttet ph.d.-studiet). Dersom essayet ikke kan godkjennes, kan studenten levere inn et bearbeidet essay én gang innen en nærmere fastsatt frist.
Permitted exam materials and equipment
All
Grading scale
Målgruppe
Emnet er primært for studenter som er tatt opp i ph.d.-programmet i utdanningsvitenskap for lærerutdanning, men vil være åpent for andre som ønsker å fordype seg i feltet utdanningsvitenskap, lærerutdanning og skole.
Opptakskrav til enkeltemner for eksterne søkere
Forutsatt ledig plass kan søkere med fullført 5-årig masterutdanning innen lærerutdanning eller annen utdanning på tilsvarende nivå som er relevant for lærerutdanning, søke om opptak til enkeltemner.
Søkere som ikke er tatt opp til ph.d.-programmet i utdanningsvitenskap for lærerutdanning må sende inn et sammendrag på om lag én A4-side med informasjon om eget ph.d.-prosjekt eller annet prosjekt/interesseområde med tema, metode, teoretisk innfallsvinkel, hvor de eventuelt er i ph.d.-løpet og hvorfor dette emnet anses relevant for eget prosjekt.
Examiners
Emnet består av utdanningsvitenskapelige kunnskapsteorier med vekt på forskning relevant for lærerutdanning nasjonalt og internasjonalt, herunder
- sentrale temaer som omsorg, danning, læring, lek, arbeid, sosialisering, kultur, yrker, profesjoner, organisasjoner og samfunn belyst forskningsmessig
- relevante teorier om utdanning og utdanningsdiskurser, arbeid, undervisning, kvalitet, kommunikasjon, kontekst og kultur på forskningsfeltet
- aktuelle tilnærminger som knytter sammen kunnskaps- og vitenskapsteorier