Programplaner og emneplaner - Student
MALK5000 Master's Thesis Course description
- Course name in Norwegian
- Masteroppgave
- Study programme
-
Master's Program in Behavioral ScienceMaster’s Program in Behavioral Science - Specialisation in Concepts and Applications
- Weight
- 30.0 ECTS
- Year of study
- 2019/2020
- Curriculum
-
FALL 2019
SPRING 2020
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Required preliminary courses
All courses must be completed with pass grades and the coursework requirements must be approved before the candidate may submit the master's thesis.
Learning outcomes
On successful completion of the course, the student has the following learning outcomes
classified as knowledge, skills and competence:
Knowledge
The student
- can analyze and critically assess the scientific work of others
- can choose and apply relevant methods of data collection for research or scientific inquiry.
Skills
The student
- can apply the ethical and technical principles that govern scientific research and publication, including international citation and reference standards
- can demonstrate that they can conduct a supervised research project in accordance with research ethics guidelines and regulations, and guidelines from relevant governmental bodies (i.e. The Norwegian Data Protection Authority, relevant Norwegian Research Ethics Committees and so on)
- can write a thesis according to criteria determined by the university
- can critically assess the results of his own work
- can critically assess various sources of information
Competence
The student
- can participate and promote the development of learning in complex systems
- can justify their professional behavior with reference to ethical guidelines, general ethical considerations and their own assessment of the situation
- can analyze and critically assess various sources of information with relevance for the thesis.
Content
Kunnskapsområdet omfatter det å se, forstå og verdsette barns estetiske uttrykksformer, og hvordan studenten kan bli medskaper i en levende barnehagekultur. Kunnskapsområdet tydeliggjør barnehagelærerens ansvar for å gi barn tilgang til kulturelle tradisjoner og aktuelle strømninger i kunst- og kulturliv. Utvikling av praktiske ferdigheter, estetisk oppmerksomhet og skapende evner utgjør en sentral del av kunnskapsområdet. Studenten skal få erfaring med hvordan tilrettelegge for at barn kan utvikle et rikt uttrykksrepertoar gjennom allsidige sanseopplevelser, kroppslige erfaringer, tid til lek og eksperimentering, refleksjon og kommunikasjon i et bærekraftig perspektiv. Studentene skal få erfaring med å lede skapende prosesser innen drama, forming og musikk.
Kunnskapsområdets mål er å bruke kunstfaglige arbeidsformer i en tydelig profesjonsrolle, som inviterer til utforskende og skapende virksomhet og ser sammenheng mellom estetiske læringsprosesser og barns lek, læring og danning. Studenten skal utvikle ulike sider ved barnehagelærerrollen, forstå sin rolle som kunst- og kulturformidler i barnehagen. Studenten skal delta aktivt i barns lek og samspill.
Teaching and learning methods
The thesis outline and thesis are individual work. Submission of thesis outline is required before a supervisor is appointed. Thesis outline must be submitted the semester before thesis submission at the latest.
Each candidate has a maximum of 30 hours of supervision during the thesis work. If a non- faculty supervisor is appointed, resources are divided by 2/3 of the time for the main supervisor and 1/3 for the second supervisor. Supervision hours are calculated for each thesis not per student.
Course requirements
Coursework requirements
a. Two research ethics seminars are 100 % attendance required before submitting the thesis outline
b. Approval of thesis outline
c. Submit a signed contract with the appointed supervisor
Assessment
Thesis. Submission of master's thesis according to program specifications, consisting of 1 scientific article. Technical standards according to the current APA manual.
Submitting dates each year: June 15th and November 15th.
Thesis format
The Master¿s thesis consists of one paper. The paper must not exceed 40 pages. The paper is written according to the current APA Publishing Manual Standard; double spaced Times New Roman size 12 with standard margins for MS Office Word.
Permitted exam materials and equipment
All
Grading scale
A grading scale of A (highest) to F (lowest) where A to E is a pass grade and F is a fail grade for the overall thesis. If one of the articles do not achieve the pass grade, F grade is given for the overall thesis.
Examiners
Kunnskapsområdet omfatter det å se, forstå og verdsette barns estetiske uttrykksformer, og hvordan studenten kan bli medskaper i en levende barnehagekultur. Kunnskapsområdet tydeliggjør barnehagelærerens ansvar for å gi barn tilgang til kulturelle tradisjoner og aktuelle strømninger i kunst- og kulturliv. Utvikling av praktiske ferdigheter, estetisk oppmerksomhet og skapende evner utgjør en sentral del av kunnskapsområdet. Studenten skal få erfaring med hvordan tilrettelegge for at barn kan utvikle et rikt uttrykksrepertoar gjennom allsidige sanseopplevelser, kroppslige erfaringer, tid til lek og eksperimentering, refleksjon og kommunikasjon i et bærekraftig perspektiv. Studentene skal få erfaring med å lede skapende prosesser innen drama, forming og musikk.
Kunnskapsområdets mål er å bruke kunstfaglige arbeidsformer i en tydelig profesjonsrolle, som inviterer til utforskende og skapende virksomhet og ser sammenheng mellom estetiske læringsprosesser og barns lek, læring og danning. Studenten skal utvikle ulike sider ved barnehagelærerrollen, forstå sin rolle som kunst- og kulturformidler i barnehagen og ta del i hverdagslivet i barnehagen. Studenten skal delta aktivt i barns lek og formelle og uformelle samspills- og læringssituasjoner for alle barn uavhengig av alder og funksjonsnivå.