Programplaner og emneplaner - Student
MAIKT-OP Programming in Schools Course description
- Course name in Norwegian
- Programmering i skolen
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2020/2021
- Course history
-
- Programme description
-
Introduction
Eksamen består av vurdering av masteroppgaven med påfølgende individuell muntlig eksamen med varighet på inntil 45 minutter. Studenter som har samarbeidet om masteroppgaven, går opp til muntlig eksamen hver for seg. Muntlig eksamen består av presentasjon av masteroppgaven og en samtale om sentrale problemstillinger i tilknytning til oppgaven.
Det gis én karakter på masteroppgaven og muntlig eksamen. Karakteren fastsettes etter den muntlige eksamenen.
Det er ikke adgang til å få vurdert en ny masteroppgave i samme studieprogram når studenten tidligere har fått vurdert sin oppgave med bestått resultat. Dersom masteroppgaven vurderes til ikke bestått, kan studenten levere ny eller revidert oppgave én gang
-
Required preliminary courses
Alle hjelpemidler tillatt på den skriftlige delen.
-
Learning outcomes
Det gis gradert karakter etter en skala fra A til F, der A er beste og E laveste karakter for bestått, mens F er ikke bestått.
-
Content
- Programmering av fysiske objekter og roboter
- Programmering som fag i skolen
- Pseudokode og skrittvis forfining
- Sekvenser, valg og løkker
- Datastrukturer
- Koding av nettsider
-
Teaching and learning methods
Det benyttes en intern og en ekstern sensor. Veileder kan informere sensorene om arbeidet med masteroppgaven, men skal ikke være med på karaktersettingen.
-
Course requirements
Studentene velger selv tema for og innhold i sin masteroppgave. Det er anbefalt å velge et forskningsfelt innen de prosjektene studiets lærere til enhver tid deltar i.
Studenter som velger å skrive en masteroppgave i tilknytning til internasjonal utvikling og utdanning, må påregne minst fire ukers feltarbeid i utlandet.
-
Assessment
Emnet avsluttes med en individuell 4-timers skriftlig eksamen under tilsyn, samt vurdering av en rapport om arbeidet med programmeringsprosjektet etter nærmere kriterier (se under Arbeidskrav). Rapporten skal inneholde en fellestekst fra hver gruppe (2000-4000 ord), samt en individuell tekst (200-400 ord) fra hver student som redegjør for eget bidrag i prosjektarbeidet.
Endelig karakter fastsettes slik: individuell 4-timers skriftlig eksamen under tilsyn teller 60 %, rapport fra programmeringsoppgave teller 40 %. Begge elementer av eksamen må være bestått for at kandidaten skal få bestått karakter.
Ny/utsatt eksamen
Ny/utsatt eksamen gjennomføres på samme måte som ordinær eksamen. Dersom studenten får ikke bestått på den ene av disse to eksamensdelene, så er det kun den aktuelle delen som må tas opp igjen. Dersom studenten får ikke bestått på rapporten, kan rapport fra ordinær eksamen omarbeides.
-
Permitted exam materials and equipment
Ingen hjelpemidler tillatt på skriftlig eksamen under tilsyn.
-
Grading scale
Ved begge eksamener benyttes bokstavkarakterer med A som beste og E som dårligste karakter. Ved ikke bestått benyttes karakteren F.
-
Examiners
4-timers skriftlig eksamen blir vurdert av en ekstern og en intern sensor. Rapporten fra programmeringsprosjektet blir vurdert av to interne sensorer. En tilsynssensor er tilknyttet emnet, i henhold til universitetets retningslinjer for oppnevning og bruk av sensorer.