EPN-V2

MAIKT-EA E-assessment Course description

Course name in Norwegian
Vurdering med digitale verktøy
Study programme
Master Programme in Digital Learning Design
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2020/2021
Curriculum
SPRING 2021
Schedule
Course history

Introduction

Through work with the literature and the course work, the student should be able to choose and design methods for electronic assessment that is adapted to the group of students and content at hand. The tuition is in English if English speaking students attend the course.

Required preliminary courses

Emnet gir en innføring i barns medier, barns mediebruk, og kultur- og litteraturformidling med barn opp til 12 år som målgruppe.

Emnet tar opp barndommens vilkår i samtida, ved å fokusere på sammenhenger mellom barns mediebruk og kulturelle og sosiale oppvekstsvilkår.

I undervisningen vektlegges barnelitteratur i flere sjangre. Det legges opp til arbeid med lesestimulering, og hvordan folkebibliotekenes formidling av litteratur kan knyttes til aktiviteter i samarbeid med skole og barnehage.

Undervisningsspråk er norsk.

Learning outcomes

Ingen forkunnskapskrav.

Content

None

Teaching and learning methods

Arbeidsformene veksler mellom forelesninger, gruppearbeid tilknyttet arbeidskravene, selvstendig arbeid med arbeidskravene, studentpresentasjoner og selvstudium. Perioder med forelesninger veksler med perioder med gruppearbeid eller selvstendig arbeid. Undervisinga er campusbasert.

Course requirements

For å kunne framstille seg til eksamen må studenten ha følgende godkjente arbeidskrav:

  • Arbeidskrav 1: Hver student, eller to studenter sammen, skal gjøre avtale om, og gjennomføre en lesestund med barn (opp til 12 år), og innlevere et rapporteringsskjema fra dette arbeidet.
  • Arbeidskrav 2: Hver student skal skrive en anmeldelse av ei bok, en film eller et spill. Omfang: ca. 1 side.
  • Arbeidskrav 3: Studentene skal gruppevis arbeide med et utvalg medier innenfor en sjanger eller et tema, og utforme et formidlingsopplegg til bruk i bibliotek, skole eller barnehage. Tema eller sjanger skal godkjennes av faglærer. Opplegget skal presenteres for de andre studentene, og en dokumentasjonsrapport skal leveres inn. Omfang: Ca. 3-4 sider, litteraturliste kommer i tillegg.

Formålet med arbeidskravene er å gi erfaring med å analysere og vurdere medier for barn, og å formidle til barn. Arbeidskravene må være gjennomført og godkjent innen fastlagt frist for at studenten skal kunne framstille seg til eksamen. Dersom et eller flere arbeidskrav ikke blir godkjent, gis det anledning til å kunne levere en forbedret versjon én gang innen angitt frist.

Assessment

The students will be assessed according to a digital portfolio consisting of two elements:

  1. Presentation of a revised version of one of the course work requirements 1, 2 or 4, including your own comments on strengths and weaknesses. Length of presentation varies according to the chosen course work requirement (see above).
  2. A scientific text (about 2250 words +/- 10 %) discussing a self-defined research question within the field of e-assessment. The essay should employ at least two of the theoretical approaches presented in this course literature, and discuss the research questions according to these approaches.

New/postponed exam will be organized in the same way as the ordinary exam. A revised version of the portfolio can be submitted.

Permitted exam materials and equipment

The work and teaching methods vary between demonstration lectures, self-study, seminars and skills training. The flipped classroom method is used for parts of the course. Digital learning resources will be made available for the students in advance. Student work comprises written and practical assignments, individually or in groups. In seminars, subject matter can be presented by students and lecturers for discussion.

Grading scale

The following must have been approved in order for the student to take the exam:

  • a minimum attendance of 90 % at demonstration lectures
  • a minimum attendance of 80 % in skills training, seminars and group work
  • one written assignments with illustrations (in total 700 words)
  • one practical assignments in accordance with set criteria (work corresponding three laboratory days)

Examiners

Individual oral exam, up to 20 minutes