EPN-V2

M5GP2000 Practical Training, 2nd Year Course description

Course name in Norwegian
Praksis, 2.år
Study programme
Master's Degree Programme - Primary and Lower Secondary Teacher Education for Years 5-10
Weight
0.0 ECTS
Year of study
2018/2019
Curriculum
FALL 2018
Schedule
Course history

Description of integrated courses

Grade scale A-F

Required preliminary courses

Coursework requirements from MALK4000-401, MALK4000-403, and MALKA211, or equivalent must be approved to participate and submit coursework requirements in MALKA214.

Learning outcomes

On successful completion of the course, the student has the following learning outcomes classified as knowledge, skills and competence:

Knowledge

The student can

  • describe and discuss reliability
  • describe and discuss the term generality
  • describe and discuss validity, threats to inference, and different types of validity
  • explain the role of replications in experiments
  • discuss variability related to single subject designs and group-designs
  • describe and discuss advantages and disadvantages of various experimental designs
  • explain repeated measurements and when to conduct such measurements
  • describe fundamental elements of inferential statistics, including hypothesis testing
  • describe and discuss experimental methods for conducting reinforcer assessment and the functional analysis of behavior
  • describe the basic principles for hypothesis testing using the binominal and normal distributions

Skills

The student can

  • design simple experiments
  • run and interpret common statistical tests
  • interpret graphical displays of behavioral data and to present data in graphical form
  • discuss ethical considerations in functional and statistical analyses

Competence

The student can

  • analyze data in a behavior change project

Content

The exam is automatically graded. An examiner will quality assess the automatic grading. An external examiner is regularly involved in the development of the exam questions, at a minimum of every third examination.

Teaching and learning methods

Undervisningen i engelsk fagfordypning vil i hovedsak være i form av forelesninger og/eller seminarer og veiledning. Emnet krever stor grad av selvstendig arbeid med å sette seg inn i pensum. Arbeidsspråket i faget er engelsk, både muntlig og skriftlig. Undervisning, arbeidskrav og eksamen foregår og fullføres på engelsk.

Course requirements

Følgende arbeidskrav må være godkjent før eksamen kan avlegges:

Arbeidskrav 1: Produksjon av en sammensatt tekst til undervisningsformål som knyttes til et tema innenfor Engelskdidaktikk 1: Analytisk profesjonsutøvelse. Veiledende omfang avhengig av modalitet på den sammensatte teksten er 1000 ord (f.eks. narrativ tekst), 8 sider (f.eks. bildebok) eller 10 minutter (f.eks. video), +/- 10%.  I tillegg skal det leveres et notat på ca. 300 ord som drøfter utformningen av teksten i lys av pensum. Formålet med arbeidskravet er å gi studentene mulighet å fordype seg i tekstarbeid i engelsk. Oppgaven utføres i par.

 

Arbeidskrav 2: Innlevering av notat før veiledning på fagartikkelen (eksamen) med utdrag av oppgaveteksten på 800 ord (+/- 10%) på engelsk.

Assessment

Individuell skriftlig hjemmeoppgave (i form av en fagartikkel) etter selvvalgt tema innen emnets område på 4500 ord +/-10 %. Eksamensspråket er engelsk.

Ny/utsatt eksamen

Ny/utsatt eksamen foregår som ved ordinær eksamen. Dersom fagartikkelen vurderes til ikke bestått, kan studenten levere en omarbeidet versjon.

Permitted exam materials and equipment

Eksamen vurderes av en intern og en ekstern sensor.

Grading scale

I Engelsk og engelskdidaktikk 1 får studentene avansert kunnskap om hvordan barn og unge tilegner seg språk (med vekt på begynneropplæringen for studenter på trinn 1-7) og videreutvikling av de grunnleggende ferdighetene. Sentralt står også vurdering (inkludert e-assessment og utvikling av vurderingsoppgaver og -kriterier) og valg av tekster som kan bidra til elevenes språkutvikling, nytenkning og evne til refleksjon. I arbeid med tekst legges det vekt på studiet av sammensatte tekster og tekstproduksjon ( multimodal design). Sentralt i Engelsk og engelskdidaktikk 1 står utvikling av avansert digital kompetanse hos studentene, arbeid med vurdering og multimodal tekstproduksjon.

Examiners

Se fagplanen.