EPN-V2

LSPH6400 Quality development in guidance, evaluation and appropriate documentation Course description

Course name in Norwegian
Kvalitetsutvikling gjennom veiledning, vurdering og dokumentasjonsarbeid
Study programme
Teacher Specialist in Health and Social Care Studies
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2021/2022
Course history

Introduction

No additional course-specific requirements.

Required preliminary courses

After completing this course, the student should have the following learning outcome:

Knowledge

On successful completion of this course the student understands:

  • the role of technological innovation with regards to consumption, economic growth and sustainable development, health and welfare
  • the idea of digital citizenship, including digital rights and responsibilities, from a local, national and global perspective, both in general and in relation with their field of study
  • the democratic principles behind e-inclusion and a universally designed society, both in general and with regards to their future professional practice
  • the basics of information security, including precautions to guarantee safety and privacy for patients, clients and other technology users and stakeholders
  • the basic ideas behind algorithms, and how their use may constrain or enable work processes and other aspects of everyday life the role that technology plays in professional practice within their profession or field of study.

Skills

On successful completion of this course the student can:

  • understand the technological and societal aspects of a case in a specific domain
  • discuss and present an overview of ethical challenges at the intersection of technology and society, including issues of integration, participation and multiculturalism
  • give examples of how technology is used in the profession(s) related to their field of study, both at the national and the international level
  • identify, respond to and limit the negative impact of unethical and harmful online behavior
  • evaluate the possibilities and challenges of technological solutions used in the profession(s) relevant to their field of study and present those in a structured form
  • retrieve information effectively and efficiently from a variety of online sources, critically assess its quality and credibility.

General Competence

On successful completion of this course the student can:

  • be a valuable contributor to the design, planning and implementation of new technology
  • be a positive agent of change in their own profession and field of study with regards to leveraging the potential of technology for individuals, organizations and the public sector
  • participate in innovative processes involving new and emerging technologies and build skills in anticipating and adapting to technological change, and reflect on the human rights, legal, and ethical consequences of these processes
  • actively engage with social, ethical and moral issues related to the development and implementation of technology
  • reflect on technology use both within their field and from an interdisciplinary perspective
  • communicate concepts and models related to technology use in a structured manner, both orally and in written form

Learning outcomes

Emnet skal dyktiggjøre kandidatene i veiledning av kolleger, lærerstudenter og elever/lærlinger i undervisnings- og læringssituasjoner. Studiet skal bygge på studentenes arbeid på egen arbeidsplass. Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten har:

  • inngående kunnskap om hvordan veiledning av kolleger, lærerstudenter og elever/lærlinger kan gjennomføres
  • avansert kunnskap og forståelse for hvordan vurdering kan fremme læring hos kolleger, lærerstudenter og elever/lærlinger
  • avansert innsikt i hvordan kvalitet på arbeid og kompetanse kan dokumenteres

Ferdigheter

Studenten kan:

  • systematisk analysere og utvikle veiledningsstrategier/metoder basert på egne erfaringer fra veiledning av kolleger/lærerstudenter og elever/lærlinger
  • systematisk analysere og utvikle varierte vurderingsformer sammen med andre
  • anvende og forankre nyere forskning og teori om vurdering og evaluering.
  • bruke metoder for forskning og faglig utvikling i sin ledelse av vurderingsprosesser
  • kan bruke ulike former for dokumentasjon, skriftlig og digitalt med tekst, illustrasjoner, bilder med lydfil og film

Generell kompetanse

Studenten kan:

  • vurdere og oppdatere egen kompetanse i veiledning av kolleger/lærerstudenter og elever/lærlinger
  • gjennomføre veiledning under endringsprosesser slik at varierte vurderings- og dokumentasjonsformer tas i bruk
  • gjennomføre veiledning i utviklingsprosesser som fremmer et godt læringsmiljø på egen arbeidsplass
  • anvende nyere forskningsbasert kunnskap i veiledning i vurderingsarbeid

Content

Sentrale temaer i studiet:

  • veiledningsstrategier/metoder- og teknikker
  • veilederrollen i forhold til både elever/lærlinger og kolleger/lærerstudenter
  • varierte vurderings- og dokumentasjonsformer i yrkesfaglige arbeidsprosesser
  • veiledning av kolleger/lærerstudenter i evaluering av pedagogisk virksomhet

Teaching and learning methods

The final assessment/examination is a portfolio assessment, which counts for 100% of the grade.

The portfolio will consist of a set of assignments offered in the course. The portfolio is assessed as a whole and given a single grade, but all assignments must be passed in order for the portfolio to receive a grade E or higher.

Norwegian or English should be used for the assignments.

For assignments that require working in groups, each group may consist of 2-5 candidates.

A student who fails the ordinary examination, may nevertheless submit a reworked version as a resit.

Course requirements

Følgende to arbeidskrav må være godkjent før eksamen kan avlegges:

1. Studentene skal prøve ut i praksis minst to veiledningsmetoder/teknikker med kolleger/lærerstudenter og elever/lærlinger. Dette skal dokumenteres med et refleksjonsnotat på 1000 ord med forankring i teori og innslag av illustrasjoner/ film/bilder.

Hensikten med arbeidskravet er å få erfaring med ulike veiledningssituasjoner og dokumentasjon av dette gjennom refleksjonsnotat med tekst og bilder eller film.

2. Studentene skal i samarbeid med en medstudent prøve ut i praksis minst to vurderingsformer og veilede kolleger der minst to dokumentasjonsformer tas i bruk, samt evaluere denne pedagogiske virksomheten. Refleksjoner og erfaringsutveksling med medstudenter foregår på samling. Veiledning og evaluering i dette pedagogiske arbeidet gjennomføres og dokumenteres i en multimedie presentasjon. Eksempel; power point med tekst, lydfiler, bilder og film som til sammen har varighet på 15.minutter.

Hensikten med arbeidskravet er å få innsikt og forståelse for de forskjellige dokumentasjonsformene og vurdering av faglige arbeider av yrkesfaglige arbeidsprosesser. Samt å veilede kolleger og andre i dette arbeidet og evalueringsarbeid. Arbeidskravet skal forankres i nyere forskning og teori om vurdering og evaluering.

Arbeidskrav som ikke blir godkjent kan omarbeides én gang. Det er krav om 80 % deltakelse for å kunne gå opp til eksamen. Fravær ut over 20 % kan, etter vurdering fra og avtale med faglærer, kompenseres med en ekstra oppgave. Mer om arbeidskrav og krav om tilstedeværelse er omtalt i programplandelen.

Assessment

Eksamen er en individuell mappeeksamen som består av de to arbeidskravene samt et refleksjonsnotat med refleksjoner og vurdering av egen læring knyttet til læringsutbyttene og det faglige innholdet. Omfanget på refleksjonsnotatet skal være på 1500 - maksimum 2000 ord, eller inntil 1000 ord hvis det også leveres film som dokumentasjon.

Ny/utsatt eksamen

  • ny og utsatt eksamen arrangeres som ved ordinær eksamen. Ved karakteren F kan det leveres omarbeidet versjon av mappen en gang, ved senere forsøk må det utarbeides ny mappe. Ved senere forsøk og ved forbedring av karakter arrangeres eksamen som ordinær eksamen.
  • studentens rettigheter og plikter ved ny/utsatt eksamen framgår av forskrift om studier og eksamen ved OsloMet. Studenter er selv ansvarlige for å melde seg opp til eventuell ny/utsatt eksamen.

Permitted exam materials and equipment

Two examiners will be used. External examiner is used regularly.

Grading scale

The course has 5 ECTS of overlapping content towards STKD6610 Technology and Society, STKD6600 Technology and Society I, BIOB1070 Technology and Society I, ERGOB1070 Technology and Society I, FYB1070 Technology and Society I, RAB1070 Technology and Society I, SYKK1070 Technology and Society I, SYKP1070 Technology and Society I, TAB1070 Technology and Society I, ORI1070 Technology and Society I, PMED1070 Technology and Society I, FARB1070 Technology and Society I

Examiners

To interne sensorer. Tilsynssensor evaluerer vurderingsformer og vurderingsprosesser i studieprogrammet.