Programplaner og emneplaner - Student
LSPH6300 Employee-driven innovation - specialization in Organisational Learning Course description
- Course name in Norwegian
- Medarbeiderdrevet innovasjon - spesialisering i organisasjonslæring
- Study programme
-
Teacher Specialist in Health and Social Care Studies
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2021/2022
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Dette emnet legger vekt på den teoretiske og praktiske mestringen av organisatorisk læring på egen arbeidsplass/skole. Temaer som aksjonsforskning, aksjonslæring og forskningsmetode vil støtte opp under dette.
Required preliminary courses
Ingen
Learning outcomes
Dette semesteret gjennomfører studentene en kandidatoppgave parallelt med fullføring av øvingsundervisningene, med en fordeling på om lag 50% av studietiden på hver. Kandidatoppgaven skal ha utgangspunkt i utfordringen studenten erfarer i egne undervisning eller i praksisfeltet forøvrig.
Content
Gradert skala A-F
Teaching and learning methods
Se punkt om arbeids- og undervisningsformer i programplanen
Course requirements
For å kunne gå opp til eksamen i emnet må studentene gjennomføre følgende tre arbeidskrav:
- Beskrive et mulig utviklings-/innovasjonsarbeid (ut fra innledende undervisning og øvelser) og gi en skriftlig refleksjon med utgangspunkt i relevant teori fra forelesninger/pensum, med diskusjon av hva som kan fremme eller hemme utviklings-/innovasjonsarbeid. Arbeidskravet utføres individuelt. Omfang: 1000 ord (+/- 10%)
- Muntlig fremlegg i gruppe* der erfaringer med utviklings-/innovasjonsarbeid presenteres for medstudenter. Omfang: 15 minutter
- Tilstedeværelse på medstudenters muntlige fremlegg. Ved sykdom eller liknende kan faglærer gi en kompensatorisk oppgave. Studenten må selv ta kontakt for å avtale dette med faglærer.
Hensikten med arbeidskravene er å synliggjøre og understøtte leddene i utviklings-/ og innovasjonsarbeid.
*Dersom det ikke kan dannes grupper fra et arbeidssted/skole kan arbeidet legges frem i individuelt etter avtale med fagansvarlig
Arbeidskrav som ikke blir godkjent kan omarbeides én gang. Det er krav om 80 % deltakelse for å kunne gå opp til eksamen. Fravær ut over 20 % kan, etter vurdering fra og avtale med faglærer, kompenseres med en ekstra oppgave. Nærmere omtale av arbeidskrav og krav om tilstedeværelse er omtalt i programplandelen.
Assessment
Skriftlig hjemmeeksamen består av en fagtekst om eget utviklings-/innovasjonsarbeid. Teksten skal skrives etter gitt kriterier. I teksten skal det anvendes relevant teori. Arbeidet gjøres individuelt, omfang på 2000 ord (+/- 10%) + litteraturliste og eventuelle vedlegg.
Ny og utsatt eksamen
- Ved karakteren F kan det leveres omarbeidet versjon av hjemmeeksamen èn gang. Ved senere forsøk og ved forbedring av karakter må det utformes ny oppgave.
- Studentenes rettigheter og plikter ved evt ny/utsatt eksamen framgår av forskrift om studier og eksamen ved OsloMet. Studentene er selv ansvarlig for å melde seg opp til eventuell ny/utsatt eksamen.
Permitted exam materials and equipment
Alle hjelpemidler er tillatt
Grading scale
Praktisk lærerdyktighet: Praktisk lærerdyktighet vurderes til «bestått» eller «ikke bestått». Se praksisguide for nærmere beskrivelse.
Prosjekteksamen i gruppe (2-4 studenter). Eksamen består av en kandidatoppgave som dokumenteres skriftlig minst 8000 og inntil 11000 ord i tillegg til video, IKT eller læremiddelutvikling.
Ny og utsatt eksamen
- Ved karakteren F; stryk, på kandidatoppgaven kan det leveres en omarbeidet versjon inntil 1 gang.
- Ved sykdom i gruppa kan det lages en avtale med faglærer om gjennomføring av eksamen i annen gruppe eller individuelt
- Studentens rettigheter og plikter ved ny/utsatt eksamen framgår av Forskrift om studier og eksamen ved Høgskolen i Oslo og Akershus. Studenter er selv ansvarlige for å melde seg opp til eventuell ny/utsatt eksamen på Studentweb.
Examiners
Alle hjelpemidler tillatt.