EPN-V2

KOMLP6300 Practical Training, 5th Term Course description

Course name in Norwegian
Praksis, 5 semester
Study programme
Complementary teacher education
Supplementary Teacher Education
Weight
0.0 ECTS
Year of study
2023/2024
Course history

Description of integrated courses

This course is an in-depth study of applied management accounting focusing on its role in decision-making processes and strategy planning and execution.

Learning outcomes

Etter fullført praksisopplæring i femte semester har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

 

Kunnskap

Studenten

  • har kunnskap om grunnleggende ferdigheter som integrert del av studiefaget
  • har kunnskap om læring, læreprosesser, arbeidsmåter og læremidler spesielt knyttet til studiefaget eller fag fra tidligere utdanning
  • har kunnskap om sammenhengen mellom foreldresamarbeid og utvikling av et inkluderende læringsfellesskap

 

Ferdigheter

Studenten

  • kan lede gode læringsprosesser med utgangspunkt i ulike arbeidsmåter og mål for undervisningen i studiefaget
  • kan bruke elevaktive læringsmåter som er språk- og læringsfremmende i studiefaget
  • kan planlegge, gjennomføre en utviklingssamtale og/eller foreldresamtale som støtter elevens læring
  • kan planlegge og gjennomføre undervisning i studiefaget med utgangspunkt i de grunnleggende ferdighetene, da spesielt muntlighet, skriving og lesing
  • kan kommunisere på en måte som fremmer dialog, gjensidig toleranse og respekt i læringsfellesskap preget av språklig og kulturelt mangfold
  • kan forholde seg til begge målformer og ulike talemålsvarianter i profesjonssammenheng

 

Generell kompetanse

Studenten

  • kan anvende sine kunnskaper og ferdigheter til å gjennomføre lærerfaglige oppgaver med alle elever
  • kan bruke norsk skriftlig og muntlig på en tilfredsstillende måte i sin yrkesutøvelse som lærer
  • har utviklet egen læreridentitet, kommunikasjons- og relasjonskompetanse

Content

Praksisopplæringen i femte semester består av 15 dager veiledet praksis i studiefaget. I denne praksisperioden skal studentene få erfaring med skole-hjemsamarbeid. Samtidig videreføres tema fra de tidligere praksisperiodene knyttet til utvikling av gode læringsmiljø og inkluderende læringsfellesskap, barn og unges sosialisering og demokratisk forståelse. I tillegg skal didaktiske perspektiver knyttet til studiefaget og fag fra tidligere utdanning. Temaer og krav til veiledet praksis er spesifisert i vurderingsrapporten.

Teaching and learning methods

Se fagplanen.

Course requirements

Se fagplanen.

Assessment

Se fagplanen.

Permitted exam materials and equipment

Se fagplanen.

Grading scale

Se fagplanen.

Examiners

Se fagplanen.